Ο χρόνος αναμονής για το βασικό μοντέλο iPhone στις ΗΠΑ είναι σχεδόν διπλάσιος φέτος σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Σύμφωνα με την Counterpoint Research, οι Αμερικανοί πρέπει να αναμένουν την παράδοση σε περίπου 10 ημέρες, από έξι ημέρες όταν κυκλοφόρησαν οι αναβαθμίσεις του 2022. Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά των iPhone στο εξωτερικό, οι χρόνοι αναμονής είναι περίπου τέσσερις φορές μεγαλύτεροι.
Αλλά με βάση την τελευταία ανάλυση της UBS, η κυκλοφορία των νέων συσκευών iPhone υπογραμμίζει τρεις γενικές τάσεις στην παγκόσμια οικονομία.
Γεωπολιτική
Σε μια πραγματικά παγκόσμια οικονομία, οι εταιρείες δεν μπορούν να ξεφύγουν από τη γεωπολιτική. Το νέο iPhone θα περιέχει ένα προηγμένο τσιπ που σχεδιάστηκε από την Apple στις ΗΠΑ αλλά θα κατασκευάζεται στην Ταϊβάν και το ίδιο το iPhone συναρμολογείται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα. Αυτό ενσωματώνει τη σύνθετη παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού που είναι απαραίτητη για την παραγωγή προηγμένων τεχνολογιών.
Οι ημιαγωγοί (τσιπ) είναι μία από τις μεγαλύτερες εξαγωγές της Αμερικής, αλλά ακόμη και οι μεγαλύτεροι παραγωγοί βασίζονται ο ένας στον άλλον για υλικά. Ο νόμος CHIPS του 2022 είχε στόχο να το αντιμετωπίσει με τη χρηματοδότηση προγραμμάτων που ενισχύουν την ασφάλεια σε βασικούς τεχνολογικούς τομείς.
Η οικονομία είναι όλο και πιο κυκλική
Η Apple είναι ένα παράδειγμα εταιρείας που ενθαρρύνει την ανακύκλωση μέσω εκπτώσεων σε αναβαθμίσεις και ανάκτησης υλικών σε παλαιότερες συσκευές, γεγονός που υποδηλώνει την αξία των υποκείμενων εξαρτημάτων. Τα iPhone 15 Pro και Pro Max χρησιμοποιούν μπαταρία κατασκευασμένη με 100% ανακυκλωμένο κοβάλτιο και χρησιμοποιούν επίσης 100% ανακυκλωμένα στοιχεία σπάνιων γαιών, 100% ανακυκλωμένο αλουμίνιο στο εσωτερικό δομικό πλαίσιο και 100% ανακυκλωμένο χαλκό στην κύρια λογική πλακέτα, μεταξύ άλλων.
Η μετάβαση στο USB-C ακολουθεί νέους παγκόσμιους κανονισμούς που επιβάλλουν τις καθολικές θύρες φόρτισης σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τα ηλεκτρονικά απόβλητα. Βλέπουμε τέτοιες αλλαγές ως ενδεικτικές του τι πρόκειται να ακολουθήσει, καθώς οι εταιρείες και οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτηση από όλο και πιο σπάνια υλικά και να ελαχιστοποιήσουν τα ηλεκτρονικά απόβλητα.
Αλλαγή καταναλωτών
Οι καταναλωτές εστιάζουν όλο και περισσότερο στις εμπειρίες και όχι στα αντικείμενα. Μία από τις αξιοσημείωτες αλλαγές στις συμπεριφορές των καταναλωτών στον απόηχο του COVID-19 ήταν η μεγαλύτερη προθυμία να ξοδέψουν χρήματα για ταξίδια ή ψυχαγωγία, και οι κατασκευαστές προϊόντων το λαμβάνουν αυτό υπόψη τους.
Η Apple, για παράδειγμα, φαίνεται να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην παροχή εμπειριών στους καταναλωτές. Το τσιπ A17 θα επιτρέψει στους κατασκευαστές παιχνιδιών να παράγουν εκδόσεις iPhone για τα πιο δημοφιλή παιχνίδια. Η εταιρεία είπε επίσης ότι μια επερχόμενη ενημέρωση λογισμικού θα επιτρέψει στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν περιεχόμενο που θα μπορεί να προβληθεί αργότερα στα ακουστικά μεικτής πραγματικότητας, με στόχο την εμφάνιση και την αίσθηση σε μια τρισδιάστατη εμπειρία.
Οι επενδυτικές επιλογές
Με βάση τα παραπάνω, η UBS εκτιμά ότι οι τελευταίες εξελίξεις υπογραμμίζουν πολλά βασικά θέματα για τους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της αυξανόμενης σημασίας της κυκλικής οικονομίας και της αυξανόμενης εστίασης στις εμπειρίες των καταναλωτών.
Γενικότερα, οι τεχνολογικές εξελίξεις σε όλους τους κλάδους δημιουργούν ευκαιρίες στους επενδυτές να εστιάσουν σε μακροπρόθεσμες δυνατότητες ανάπτυξης χαρτοφυλακίου. Στον τομέα της τεχνολογίας, για παράδειγμα, περιθώρια ανόδου η UBS βλέπει στους τομείς του λογισμικού, του διαδικτύου και των υποδομών, καθώς ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης διευρύνεται πέρα από τους μηχανισμούς και τις πλατφόρμες για να περιλαμβάνει επίσης παρόχους λογισμικού και λύσεων.