«Εδώ και δύο χρόνια, η κυβέρνηση της ΝΔ αποδιοργανώνει και συρρικνώνει μέρα με τη μέρα και νόμο με το νόμο, το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα» ανέφερε η Μερόπη Τζούφη στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
«Ολοι είναι απέναντι»
Στη συζήτηση για το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τόνισε πως «όλοι είναι απέναντι» και κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας πως συνεχίζει να αγνοεί επιδεικτικά τις έκτακτες παιδαγωγικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία. Μιλώντας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τόνισε πως η Νίκη Κεραμέως προσπάθησε και πάλι να εξαπατήσει την κοινωνία, αφού άλλαξε τα σχετικά άρθρα του νομοσχεδίου μετά τη δημόσια διαβούλευση, προβλέποντας πειθαρχικά μέτρα και περικοπές μισθών.
Παράλληλα έθεσε το ερώτημα «για ποιους νομοθετεί αυτή η κυβέρνηση». Όπως σημείωσε, οι μόνοι υποστηρικτές της ΝΔ στο χώρο της Παιδείας είναι οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων και κολεγίων, οι οποίοι καταφέρονται διαρκώς ενάντια στο δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο, με την υπουργό να «γνέφει καταφατικά».
Η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έκανε ειδική αναφορά στον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων μαθητών από τα πανεπιστήμια λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Επεσήμανε πως τα επιχειρήματα της ΝΔ για μαθητές που εισάγονται με «λευκές κόλλες» κατέρρευσαν, ενώ υπογράμμισε ότι το εξεταστικό σύστημα Κεραμέως αφήνει εκτός ΑΕΙ και μαθητές που αρίστευσαν.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε στη Βουλή, από την πρώτη στιγμή, μελέτη που παρουσίαζε τις αρνητικές συνέπειες της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Τότε υπεκφεύγατε και μας κατηγορούσατε ότι κινδυνολογούμε. Σήμερα, υπό το βάρος της κοινωνικής κατακραυγής γι’ αυτό που κάνατε στα παιδιά της πανδημίας, απαντάτε κυνικά και λέτε στους μαθητές με 20.000 μόρια να πάνε στα ΙΕΚ ή ας έγραφαν καλύτερα».
Τέλος, αναφερόμενη στις ρυθμίσεις για την εκκλησιαστική εκπαίδευση, σημείωσε πως το υπουργείο Παιδείας βάζει «λουκέτο» στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες Βελλάς και Θεσσαλονίκης, αδιαφορώντας για τη γνώμη των δύο ιστορικών αυτών ιδρυμάτων.