Η διαστημική εταιρεία του Τζεφ Μπέζος, Blue Origin, πέταξε 14 άτομα στο διάστημα το 2021 και ο Δ/νων Σύμβουλος της εταιρείας Μπομπ Σμιθ ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να προχωρήσει σε επενδύσεις για να δημιουργήσει περισσότερα «διαστημικά λεωφορεία» τα οποία θα καλύψουν την αυξημένη ζήτηση στην αγορά του «διαστημικού τουρισμού».
«Πιστεύω ότι η πρόκληση για την Blue Origin σε αυτό το σημείο είναι ότι έχουμε στην πραγματικότητα περιορισμένα μέσα» είπε ο Σμιθ μιλώντας στο συνέδριο της FAA Commercial Space Transportation στην Ουάσιγκτον. Η Blue Origin εκτόξευσε τρεις αποστολές με πλήρωμα με την «κάψουλα» New Shepard πέρυσι καθώς και μια πτήση ερευνητική πτήση.
Ο Σμιθ είπε ότι η εταιρεία μπορεί «εύκολα να διπλασιάσει» τον αριθμό των αποστολών αυτών το 2022. Το New Shepard εκτοξεύεται από τις ιδιωτικές εγκαταστάσεις της Blue Origin στην έρημο του Τέξας και φθάνει πάνω από 100 χλμ πέρα από το όριο των 80 χλμ που χρησιμοποιούν οι ΗΠΑ για να σηματοδοτήσουν τα όρια του διαστήματος. Η εταιρεία, πάντως, δεν έχει αποκαλύψει τον τιμοκατάλοβο για μια θέση στο “διαστημικό λεωφορείο” New Shepard.
“Εκτόξευση” τιμών
Η μόνη ένδειξη προέρχεται από μια δημοπρασία για την πρώτη θέση στην πρώτη πτήση η οποία κόστισε $28 εκατ. Ο Μπέζος σε δηλώσεις του κατά το παρελθόν είχε πει ότι η εταιρεία πούλησε εισιτήρια αξίας σχεδόν $100 εκατ. και ο Σμιθ στο συνέδριο δήλωσε ότι υπήρχαν «χιλιάδες άνθρωποι που έλαβαν μέρος στην διαδικασία της δημοπρασίας».
Υπενθυμίζεται ότι η Blue Origin, ιδρύθηκε το 2000 και ανταγωνίζεται τη Space X του Έλον Μασκ. Ωστόσο, Σχέδια για τη δημιουργία νέων ιδιωτικών διαστημικών σταθμών έχουν και άλλες εταιρείες. Ενδεικτικά, την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία διαστημικών υπηρεσιών Nanoracks ανακοίνωσε ότι, σε συνεργασία με τις Lockheed Martin και Voyager Space, σχεδιάζει την κατασκευή ενός σταθμού, του Starlab, με στόχο να λειτουργήσει το 2027.