Πολλοί «προκατειλημμένοι» θα έλεγαν ότι η λέξη «γυναίκα» και «αυτοκίνητο» δεν θα μπορούσαν να συνυπάρξουν, τουλάχιστον για καλό λόγο, μέσα στην ίδια πρόταση. Έρευνες, όμως, έρχονται να καταρρίψουν τα στερεότυπα για τη σχέση της γυναίκας με το αυτοκίνητο και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα!

«Γυναίκα» και «αυτοκίνητο»: «Οι γυναίκες αγαπούν τα cabrio»

Το στερεότυπο ότι η γυναίκα αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο ως «αξεσουάρ», ότι επιλέγει το χρώμα για να ταιριάζει με το στυλ που της αρέσει να ντύνεται, δεν ισχύει.

Σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής εταιρείας ανάλυσης δεδομένων και πληροφοριών καταναλωτών J.D. Power, όταν οι γυναίκες αγοράζουν αυτοκίνητα δεν το κάνουν με το θυμικό τους αλλά με το μυαλό, υπολογίζοντας καθαρά πρακτικούς λόγους όπως η ασφάλεια, η άνεση και η αξιοπιστία.

Για το λόγο αυτό, ρωτάνε πολύ, ενημερώνονται εξονυχιστικά πριν αγοράσουν αυτοκίνητο και δεν καταλήγουν στο μοντέλο που θα πάρουν βάσει design αλλά βάσει πρακτικότητας. Επίσης οι γυναίκες, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, δεν είναι πιστές σε μία μάρκα όλη τους τη ζωή, αλλάζουν brands με μεγάλη ευκολία ανάλογα με τις συνθήκες της ζωής τους όταν πραγματοποιούν την αγορά.

Για τους άντρες η πολυτέλεια ενός αυτοκινήτου μετράει, για τις γυναίκες όχι τόσο, όσο οι χώροι που έχει αν είναι εξυπηρετικοί για το shopping, τις καθημερινές δουλειές, τη μετακίνηση των παιδιών τους αν έχουν ή αν σκοπεύουν να κάνουν.

Το ένστικτο της μητρότητας έχει αυξήσει κατά πολύ τη ζήτηση των SUV.

Εξετάζουν πόσες τσάντες χωρά το πορτ μπαγκάζ ή πόσο εύκολα τοποθετείται το παιδικό καθισματάκι στις πίσω θέσεις. Το κοινωνικό status, το image, το στυλ, το αίσθημα υπεροχής που προσφέρει ένα γρήγορο διθέσιο, cabrio ή μη, αυτοκίνητο είναι περισσότερο ανδρική υπόθεση (ή όνειρο). Οι άντρες όταν αγοράζουν αυτοκίνητο συνδυάζουν και το όνειρο ή τις επιθυμίες τους με την πρακτικότητα: Υπολογίζουν την εικόνα που θέλουν να έχουν οδηγώντας το αυτοκίνητο, αλλά σε συνδυασμό πάντα με τις τεχνικές προδιαγραφές του μοντέλου που επιλέγουν.

 

«Οι άντρες έχουν την τελική απόφαση στην αγορά του οικογενειακού αυτοκινήτου»

Συνήθως όταν ένα ζευγάρι επισκέπτεται μια έκθεση αυτοκινήτου τις περισσότερες ερωτήσεις αρχικά τις κάνει ο άντρας. Οι άντρες ερωτεύονται πιο συχνά ένα μοντέλο με την πρώτη ματιά, οι γυναίκες το μελετούν, ζητούν χρόνο να το σκεφτούν, να το συζητήσουν πριν πάρουν την τελική απόφαση.

Σύμφωνα με το Forbes, η γυναίκα παρατηρεί και είναι εκείνη που παίρνει την τελική απόφαση για το οικογενειακό αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα, οι γυναίκες αγοράζουν το 62% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στις ΗΠΑ και επηρεάζουν καθοριστικά περισσότερο από 85% όλες τις αγορών αυτοκινήτων διεθνώς.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Cars.com, της μεγαλύτερης ηλεκτρονικής αγοράς αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, οι γυναίκες πριν αγοράσουν μαζί με τον σύντροφό τους το οικογενειακό αυτοκίνητο μπαίνουν σε θρεντ στα κοινωνικά δίκτυα και συλλέγουν γνώμες και πληροφορίες από άλλους καταναλωτές. Πολλές φορές ξεκινούν αναζητώντας προτάσεις στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα, χωρίς να έχουν κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο στο μυαλό τους.

Η διαδικασία αυτή κρατάει πολύ καιρό πριν πάρουν την τελική απόφαση. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την Edmunds, εταιρεία online ερευνών για το αυτοκίνητο, μόνο το 38% των γυναικών αναφέρουν ότι αισθάνονται αυτοπεποίθηση όταν αγοράζουν αυτοκίνητο. Αντιθέτως, 1 στους 5 άντρες ξέρει ακριβώς τι ψάχνει σε ένα νέο όχημα. Αυτό περιλαμβάνει συχνά λεπτομέρειες όπως το μέγεθος του κινητήρα, τον τύπο κιβωτίου ταχυτήτων, το σύστημα κίνησης και τις προδιαγραφές ανάρτησης. Περισσότεροι από τους μισούς άντρες οδηγούς είναι σίγουροι όταν αγοράζουν ένα νέο αυτοκίνητο. Στην έρευνα διευκρινίζεται βέβαια ότι οι γυναίκες της γενιάς των Millennial είναι πιο αποφασιστικές στην αγορά ενός αυτοκινήτου και προχωρούν πιο γρήγορα και με αυτοπεποίθηση από γυναίκες προηγούμενων γενιών.

«Οι άντρες οδηγοί είναι περισσότεροι από τις γυναίκες»

Η οδήγηση τελικά δεν είναι κυρίως ανδρική υπόθεση όπως αφελώς πιστεύουμε. Σύμφωνα με έρευνα της Edmunds που δημοσιεύθηκε στο CBS NEWS δεν υπάρχουν τόσοι άνδρες στο δρόμο όσο οι γυναίκες. Υπάρχουν 1,4 εκατομμύρια περισσότερες γυναίκες που έχουν άδεια οδήγησης από τους άνδρες.

Οι γυναίκες τείνουν επίσης να αγοράζουν περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα από μεταχειρισμένα, με το 62% των νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ να αγοράζονται από γυναίκες.