Στα κινητά των πελατών έχουν μεταφερθεί πλέον οι περισσότερες τραπεζικές εργασίες από τα παραδοσιακά καταστήματα, καθώς η περίοδος της πανδημίας έδωσε ισχυρή ώθηση στο mobile banking και οι τράπεζες προχώρησαν σε σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, με αποτέλεσμα, όπως επισημαίνει σε πρόσφατη έκθεσή της η JP Morgan, να έχουν σημειώσει πολύ μεγάλη πρόοδο και να έχουν ξεφύγει από τις θέσεις των ουραγών στην ευρύτερη περιοχή Κεντρικής, Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (CEEMEA).
Ενδεικτικό αυτής της προόδου είναι ότι η εφαρμογή για κινητά της Eurobank κατατάσσεται δεύτερη με μικρή διαφορά από την πρώτη στην περιοχή CEEMEA, με βαθμολογία 4,8 (με άριστα το 5) επί συνόλου 110.000 αξιολογήσεων από χρήστες. Οι ελληνικές τράπεζες, τονίζει η JP Morgan, έχουν ξεφύγει πλέον από την πολύ χαμηλή μέση βαθμολογία που λάμβαναν οι εφαρμογές τους μέχρι σχετικά πρόσφατα (μόλις 3,7).
Μετά τη Eurobank, ως δεύτερη καλύτερη αξιολογείται η εφαρμογή της Τρ. Πειραιώς (4,7) και ακολουθεί η εφαρμογή της Alpha (4,6). Τελευταία στην κατάταξη, με βαθμολογία 4,4, βρίσκεται η εφαρμογή της Εθνικής.
Η κατάταξη των εφαρμογών mobile banking των ελληνικών τραπεζών
Τράπεζα |
Εφαρμογή |
Αριθμός αξιολογήσεων |
Βαθμολογία |
Eurobank |
Eurobank Mobile App |
110.000 |
4.8 ★★★★★
|
Τρ. Πειραιώς |
Winbank Mobile |
212.000 |
4.7 ★★★★★
|
Alpha |
myAlpha Mobile |
92.000 |
4.6 ★★★★★
|
NBG |
NBG Mobile Banking |
96.000 |
4.4 ★★★★
|
Όπως σημειώνουν οι αναλυτές της JP Morgan, όταν ξέσπασε η πανδημία, οι ελληνικές τράπεζες ξεχώρισαν με την πιο εντυπωσιακή στροφή στο κανάλι της κινητής τηλεφωνίας σε όλη την CEEMEA. Οι λήψεις εφαρμογών μετά το lockdown ήταν δύο φορές υψηλότερες σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. ίσως επίσης μια αντανάκλαση του σχετικά χαμηλού σημείου εκκίνησης.
Έκτοτε, οι τράπεζες έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στις πλατφόρμες τους, με την επιθυμία να διατηρήσουν τη νεοαποκτηθείσα ψηφιακή πελατειακή βάση.
Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, τονίζει ο οίκος: οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες έχουν υπερδιπλασιασθεί σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Το επίπεδο συμμετοχής, δηλαδή η σχέση μεταξύ χρηστών που χρησιμοποιούν καθημερινά τις εφαρμογές και του συνόλου χρηστών που τις χρησιμοποιούν όλο τον μήνα, είναι αρκετά υψηλό, στο 36%.
Η βαθμολογία που λαμβάνουν οι εφαρμογές στα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι αυξημένη κατά μέσο όρο στο 4,6 από μόλις 3,7 τον Ιούνιο του 2020. Είναι ενδιαφέρον, σημειώνει ο οίκος, ότι ο μέσος χρόνος παραμονής των χρηστών στις εφαρμογές των ελληνικών τραπεζών είναι 3,5 λεπτά ανά συνεδρία, έναντι 2,8 στην υπόλοιπη περιοχή CEEMEA.
Η ψηφιακή τραπεζική δεν αποτελεί πλέον ένα διαφημιστικό τέχνασμα για τις χώρες της CEEMEA, υπογραμμίζει η JP Morgan. Με την αυξανόμενη εμβέλεια του διαδικτύου και την αύξηση της εξοικείωσης των πελατών με τις ψηφιακές υπηρεσίες, η διείσδυση της διαδικτυακής τραπεζικής στην CEEMEA έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Χώρες όπως η Τσεχική Δημοκρατία ξεχωρίζουν με τη συμμετοχή να έχει φθάσει στο 73% το 2021 έναντι 23% το 2010, ενώ η Ελλάδα σημείωσε πολύ γρήγορη πρόοδο με τον δείκτη να ανεβαίνει στο 42% από 19% μόλις πριν από πέντε χρόνια.
Η πανδημία 19 επιτάχυνε περαιτέρω αυτήν την τάση και δημιούργησε μια μοναδική ευκαιρία για να αποκτήσουν οι τράπεζες πελάτες που προηγουμένως υστερούσαν όσον αφορά την τεχνολογία. Το mobile banking σημείωσε πολύ ισχυρή ανάπτυξη. H μεγαλύτερη αύξηση χρήσης παρατηρείται στη Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική (με επικεφαλής τη Σαουδική Αραβία) και στην Ελλάδα.
Διαβάστε ακόμη:
- Αλέξανδρος Νικολαΐδης: Πέθανε από καρκίνο ο Ολυμπιονίκης
- Βασίλης Μπισμπίκης για Κολωνό: Ξύλο και γ@@@@@ σε κάθε βιαστή
- Ιδιοκτήτρια οίκου ανοχής: «Η μητέρα της 12χρονης μου ζήτησε δουλειά»- Έφερνε στικάκι με φωτό του παιδιού
- Αν φύγει ο Βλαντιμίρ Πούτιν, ποιος είναι επόμενος; Οι πέντε επικρατέστεροι «διάδοχοι»