Συνδυασμό τεχνολογιών περιλαμβάνει η στρατηγική της Toyota προκειμένου να πλησιάζει σταδιακά στο «καθαρό μηδέν». Ο Ακίο Τογιόντα και ο σύντομα διάδοχός του ως Διευθύνων Σύμβουλος Κότζι Σάτο, δυσκολεύονται να πάνε προς μια κατεύθυνση (ηλεκτροκίνηση) και μόνο.

Διότι, οχήματα μεγάλου όγκου όπως πχ, τα Camry, τα Corolla, τα RAV4 και τα Tacoma, στις αγορές του κόσμου, όχι μόνο βοηθούν πολύ τα αποτελέσματα της εταιρείας, αλλά έχουν μεγάλη ζήτηση.

Όπως διαβάζουμε και τα δύο αυτοκίνητα Kei (microcars) της ιαπωνικής αγοράς είναι προς αντικατάσταση φέτος, τα PixisEpoch και PixisJoy. Κάθε ένα κατασκευάζεται από την Daihatsu. Οι διάδοχοι θα κατασκευάζονται και πάλι σε εργοστάσια στο Kyushu και θα έχουν κινητήρα 660 κ.εκ. Οι κύκλοι ζωής πρέπει να είναι επτά χρόνια. Δεν θα υπάρξουν πολύ περισσότερες αλλαγές για την υπάρχουσα Corolla, καθώς το αυτοκίνητο έχει πλέον ανανεωθεί στα μέσα του κύκλου. Η 13η γενιά αναμένεται το 2026.Η 10η γενιά Camry θα παρουσιαστεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Η πλατφόρμα πρόκειται να αποτελέσει επικαιροποίηση του τρέχοντος μοντέλου. Η Κίνα (GAC & Toyota JV) και οι ΗΠΑ θα είναι και πάλι, μακράν, οι μεγαλύτερες αγορές. Ένα νέο CamryHybrid, επίσης, αναμένεται.

Όπως και στην 9η γενιά, το Tsutsumi (Ιαπωνία) θα πρέπει να είναι το πρώτο εργοστάσιο που θα ξεκινήσει την κατασκευή του νέου αυτοκινήτου. Άλλα εργοστάσια που θα μεταβούν στο Camry 10, το 2023 και το 2024, θα περιλαμβάνουν τα Georgetown 1 και Georgetown 2 (Κεντάκι, ΗΠΑ), Guangzhou (Guangdong, Κίνα), Gateway (Ταϊλάνδη), MeLinh (PhucYen-Vinh), Phuc, Βιετνάμ) και Bidadi (Karnatake, Ινδία).

Είναι το νέο Crown – ένα ψηλό σεντάν – αυτοκίνητο ή κροσόβερ; Η Toyota ελπίζει ότι η απόλυτη καινοτομία της θα προσελκύσει τους περίεργους αγοραστές.

Στη Βόρεια Αμερική, όπου ένα αυτοκίνητο με αυτό το όνομα δεν ήταν διαθέσιμο για 50 χρόνια, υπάρχουν δύο επιλογές υβριδικών κινητήρων, με στάνταρ 4κίνηση: 4κύλινδρος κινητήρας 2,5 λίτρων πλαισιωμένος από δύο ηλεκτρικά μοτέρ με κίνηση και στους δύο άξονες μέσω ενός κιβωτίου CVT, ενώ, η εναλλακτική λέγεται HybridMax. Αυτό έχει συνδυασμένη ισχύ 340 ίππων μέσω ενός υπερτροφοδοτούμενου 4κύλινδρου κινητήρα 2,4 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρων. Η κίνηση στους πίσω τροχούς γίνεται μέσω e-axle. Το κιβώτιο είναι 6τάχυτο αυτόματο.Η παραγωγή του Corolla γίνεται σε δύο ιαπωνικά εργοστάσια: το Motomachi και το Tsutsumi. Υπάρχουν επίσης φήμες ότι ένα PHEV θα έρθει αργότερα μέσα στο 2023. Η κατασκευή στην Κίνα θα πρέπει να προστεθεί αργότερα μέσα στο έτος. Ένα λίφτινγκ για όλες τις περιοχές έχει προγραμματιστεί για το 2026 και μια επόμενη γενιά το 2029.

Η επόμενη γενιά Tacoma, εξ άλλου, θα μοιράζεται την πλατφόρμα TNGA-F (για το Frame, και εσωτερικά γνωστή ως ‘F1’) με το μεγαλύτερο Tundra.Αντικαθιστώντας αυτό που συνιστά σταθερά το bestseller στην κατηγορία του, το μοντέλο της σειράς 920B θα κυκλοφορήσει για το ΜΥ 2024 της Βόρειας Αμερικής και θα έχει πιθανό κύκλο ζωής οκτώ ετών. Η ηλεκτρική ενέργεια -τουλάχιστον προαιρετικά- θα πρέπει να είναι διαθέσιμη για το νέο Tacoma. Αυτό θα σημαίνει αρχικά τη διαθεσιμότητα ενός υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλά μια επιλογή EV θα πρέπει να βγει λίγο μετά το 2025.

Το Tundra πρέπει σίγουρα να είναι ένας από τα πιο κερδοφόρα της εταιρείας. Η τελευταία γενιά αυτού του μεγάλου πικ-απ παρουσίασε το TNGA-F.Και, ενώ η GM, η Ford και η Stellantis προσφέρουν 8κύλινδρους κινητήρες μεγάλης χωρητικότητας στα αντίστοιχα φορτηγά τους, η Toyota πήρε την απόφαση να αντικαταστήσει τον V8 5,7 λίτρων της προηγούμενης Tundra με δύο εναλλακτικές: έναν υπερτροφοδοτούμενο V6 3.445κ.εκ. ή μια υβριδική έκδοση.Πιθανότατα να υπάρξει ένα EV που θα ταιριάζει με αυτά που έχουν ήδη λανσαριστεί από τη Ford και τη Rivian και άλλα που προέρχονται από τη RAM, τη Chevrolet και την GMC. Προς το παρόν, ωστόσο, η βενζίνη παραμένει η πηγή ενέργειας για όλες τις εκδόσεις Tundra.Υπάρχουν και άλλα μοντέλα για την τεράστια αγορά των Ινδιών (InnovaZenix,  InnovaHycross ), όπως και για τις Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και την Ταϊβάν, όλα με ατμοσφαιρικά 2λιτρα μοτέρ και CVT, που θα ανανεωθούν.

Στο μεταξύ, η συνεχιζόμενη επιτυχία στα ράλι με το Yaris συν πέντε συνεχόμενες νίκες στο LeMans δείχνει πόσο σοβαρό και καλά χρηματοδοτούμενο ήταν το πρόγραμμα GazooRacing της εταιρείας. Μετά την παγκόσμια επιτυχία του 86 (GT86 στο Ηνωμένο Βασίλειο), η Toyota αποφάσισε να συνδέσει απευθείας την αντικατάσταση με το τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού της. Το GR86 παραμένει επίσης ένα κοινό έργο με τη Subaru.

Η προσέγγιση της Toyota να επενδύει σε όλες τις τεχνολογίες φαίνεται ορθή. Επιπλέον, μόλις αρχίσουν να βγαίνουν στην αγορά πολλά ακόμη από τα σχεδιαζόμενα EV της, η «φασαρία» για την υποτιθέμενη έλλειψη ενθουσιασμού για τέτοια αυτοκίνητα θα σβήσει. Τα μοντέλα του αγωνιστικού τμήματος αναπόφευκτα θα ηλεκτριστούν, αλλά προς το παρόν, το GR86 παραμένει μια ένδοξη, φανταστική επιλογή για όσους θέλουν ένα προσιτό σπορ κουπέ 2+2.

Διαβάστε ακόμη: