Η Ferrari ανακοίνωσε στους επενδυτές ότι τα πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα της θα αποτελούν το 80% των πωλήσεων μέχρι το 2030 και υποσχέθηκε να παράγει «ακόμα πιο μοναδικά» αυτοκίνητα καθώς επιχειρεί την -εξαιρετικά δαπανηρή- στροφή σε μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον ηλεκτρικό κινητήρα για να βελτιώσουμε την απόδοση των αυτοκινήτων μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Benedetto Vigna στην ημέρα κεφαλαιαγορών της Ferrari καθώς αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο νέο επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας.

Η Vigna επιβεβαίωσε τα σχέδια της ιταλικής κατασκευάστριας supercar να λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα το 2025, ενώ δήλωσε ότι θα κυκλοφορήσει 15 νέα μοντέλα από το 2023 έως το 2026.

«O,τι κάνουμε θα επικεντρώνεται πάντα στο να είμαστε…Ferrari», είπε ο πρόεδρος της εταιρείας, John Elkann, στην εναρκτήρια ομιλία του. «Το σύνολο ευκαιριών της ηλεκτροκίνησης και των προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων θα μας επιτρέψει να φτιάξουμε ακόμα πιο μοναδικά αυτοκίνητα».

Η Ferrari αναμένει ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν το 5% των πωλήσεων το 2025 και το 40% το 2030, δήλωσε ο Vigna. Τα υβριδικά μοντέλα αναμένεται να αυξηθούν στο 55% των πωλήσεων το 2025, από 20% το 2021, πριν πέσουν στο 40% το 2030.

 

O Vigna είπε ότι η Ferrari θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει τους δικούς της ηλεκτρικούς κινητήρες, γεννήτριες και μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της μοντέλα σε μια νέα γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιό της στο Μαρανέλο, ενώ θα αναθέσει μη βασικά εξαρτήματα σε προμηθευτές.

Αντιμέτωπες με τις επικείμενες απαγορεύσεις στα οχήματα με ορυκτά καύσιμα στην Ευρώπη και την Κίνα, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί να δαπανήσουν περισσότερα από 250 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025 για την στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας.

Η Ferrari ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2026, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων θα κατευθυνθεί στην ανάπτυξη προϊόντων, ενώ θα προσφέρει στους μετόχους κέρδη από 2,5 έως 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι εκείνο το έτος. Η εταιρεία αναμένει σωρευμένες ελεύθερες ταμειακές ροές 4,6 έως 4,9 δισ. ευρώ από το 2022 έως το 2026.

Οπως και άλλοι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων, η πρόκληση της Ferrari υπερβαίνει τις τεράστιες επενδύσεις κεφαλαίου που απαιτούνται για την ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων που θα μπορούν να θεωρούνται εφάμιλλα με τα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες.

Η Ferrari «πουλάει» επίσης μια συναισθηματική εμπειρία σε πλούσιους πελάτες που επικεντρώνεται γύρω από το βρυχηθμό ενός ισχυρού V8, V12 ή εσχάτως και V6 κινητήρα. Επιπλέον την ιταλική εταιρεία την δεσμεύει η τεράστια επιτυχία και απήχηση που έχει με τη σημερινή γκάμα των αυτοκινήτων της αφού, μολονότι όλα της τα μοντέλα κοστολογούνται πάνω από 200.000 ευρώ, το βιβλίο παραγγελιών είναι ασφυκτικά γεμάτο.