Οι μετοχές του Spotify σημείωσαν άλμα 10% την Τρίτη, αφού η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη έκπληξη για το τρίτο τρίμηνο -το πρώτο τριμηνιαίο κέρδος σε ενάμιση χρόνο- καθώς επικράτησαν οι αυξήσεις των τιμών και τα μέτρα μείωσης του κόστους.
Οι μετοχές έχουν υπερδιπλασιαστεί μέχρι στιγμής φέτος, σημειώνοντας αύξηση περίπου 112% για το 2023.
Ο σουηδικός κολοσσός streaming μουσικής σημείωσε κέρδη 65 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω «χαμηλών δαπανών μάρκετινγκ και χαμηλότερου κόστους προσωπικού και συναφών δαπανών». Νωρίτερα φέτος, το Spotify απέλυσε 200 άτομα, ή το 2% του εργατικού δυναμικού του, ως μέρος μιας στρατηγικής αλλαγής στη μονάδα podcasting.
Το Spotify αύξησε τις τιμές των προγραμμάτων συνδρομής του νωρίτερα φέτος, αυξάνοντας τον μηνιαίο λογαριασμό για τους χρήστες οπουδήποτε από 1 $ σε 2 $, ανάλογα με το πρόγραμμα. Στην έκθεσή του για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου, το Spotify είπε ότι «οι πρώιμες επιπτώσεις των αυξήσεων των τιμών» ευθύνονται εν μέρει για την αύξηση των εσόδων κατά 11% από έτος σε έτος.
Το Spotify είχε 574 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες το τρίμηνο, έναντι 572,1 εκατομμυρίων που υπολογίζεται, σύμφωνα με το StreetAccount. Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες απέφεραν 447 εκατομμύρια ευρώ έσοδα από διαφημίσεις, σύμφωνα με την εταιρεία, σημειώνοντας αύξηση 16% από έτος σε έτος.
Η υπηρεσία έχει ήδη κυκλοφορήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία και θα κάνει το ντεμπούτο της στις ΗΠΑ αργότερα φέτος.
Είναι η πιο πρόσφατη επιδρομή του Spotify σε μια άλλη μορφή ήχου εκτός της μουσικής, αφού η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε σε podcast το 2015.