Το σκάφος “Lucky A.T.M.” ανήκει στην Orion Yachting Limited, με έδρα στο Λονδίνο, που με τη σειρά της εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την κυρία Μικελίνα Καλογρίτσα.

Πρόκειται για την ιταλικής καταγωγής σύζυγο του γνωστού εργολάβου Χρήστου Καλογρίτσα, που μέσω των εταιρειών του Τοξότης και Ομάδα Κατασκευών είχε επί δεκαετίες σημαντική παρουσία σε εργολαβίες της ΔΕΗ και άλλα μεσαία δημόσια έργα.

Επί της προηγούμενης διακυβέρνησης επιχειρήθηκε ένα «άλμα», το οποίο, ωστόσο, αποδείχθηκε…άλμα στο κενό, καθώς η συμμετοχή του στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες αποτέλεσε την αρχή μιας μεγάλης περιπέτειας που είχε ως αποτέλεσμα την οικονομική κατάρρευσή του. Γεγονός που τον κατέστησε βασικό μάρτυρα κατηγορίας στην προανακριτική επιτροπή της Βουλής που διερεύνησε την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών.

Απολογία Καλογρίτσα για τις τηλεοπτικές άδειες: Τι είπε για ΣΥΡΙΖΑ

Υπενθυμίζεται ότι το όνομα της κας Μικελίνα Καλογρίτσα αναφερόταν στα πορίσματα του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ), τα οποία είχαν διερευνήσει στο παρελθόν τις δραστηριότητες της οικογένειας Καλογρίτσα.

Το υπό αγγλική σημαία σκάφος αναψυχής “Lucky A.T.M.” κατασχέθηκε τον Φεβρουάριο του 2020 για απαίτηση 23.867,65 ευρώ και προγραμματίστηκε να βγει σε πλειστηριασμό την 1 Απριλίου 2020, με επισπεύδουσα την Μαρίνα Ζέας Α.Ε.

Είναι κατασκευασμένο από ξύλο, με έτος κατασκευής το 1974 στην Ιταλία, έχει μήκος 26,50 μέτρων, πλάτος 6,50 μέτρων και βύθισμα 2,50 μέτρων (ολικής χωρητικότητας 68,12 Κ.Ο.Χ.), ενώ φέρει δύο μηχανές εσωτερικής καύσης MTU συνολικής ιπποδύναμης 2.909,40 kW.

Σύμφωνα με την έκθεση πλειστηριασμού, «το σκάφος βρέθηκε σε άθικτη κατάσταση και ευσταθές, ελλιμενισμένο στη Μαρίνα Ζέας στην προβλήτα ΗG Θέση 6. Δεν κατέστη δυνατή η εκκίνηση και λειτουργία των κύριων μηχανών και γεννητριών του, ο έλεγχος του εξοπλισμού τηλεπικοινωνίας καθώς και η λειτουργία και αξιολόγηση τους, ούτε του εξοπλισμού ασφαλείας του, αφού δεν ήταν δυνατή η επιθεώρηση στο εσωτερικό του.

Επίσης διαθέτει ένα βοηθητικό σκάφος με εξωλέμβια μηχανή, για το οποίο δεν ήταν δυνατός ο έλεγχος λειτουργίας του. Στα ύφαλά του μακροσκοπικά, παρατηρήθηκε ύπαρξη αυξημένης θαλάσσιας ρύπανσης. Η γενική κατάστασή του κρίνεται ως μη αξιόπλοο λόγω λήξης των σχετικών πιστοποιητικών από 26-3-2017».

Σύμφωνα με το Πιστοποιητικό Βαρών του Νηολογίου Λονδίνου, δεν υπάρχουν βάρη επί του κατασχεθέντος σκάφους, ενώ η τιμή πρώτης προσφοράς ορίστηκε στις 120.000 ευρώ.

Ο αρχικός πλειστηριασμός αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας, όπως και ο επαναληπτικός που είχε οριστεί για τις 8 Σεπτεμβρίου 2021.

Έτσι τώρα έχει επαναπρογραμματιστεί για τις 6 Απριλίου 2022, με τιμή πρώτης προσφοράς, η οποία μετά από προσφυγή (ασφαλιστικά μέτρα) ορίστηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 150.000 ευρώ.