Μετά από 26 χρόνια λειτουργίας, ένα εστιατόριο με αστέρι Michelin στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας κλείνει λόγω του υπερβολικά υψηλού κόστους – τόσο για τους πελάτες όσο και για τους operators του εστιατορίου.

Το Deanes EIPIC, το κορυφαίο εστιατόριο fine dining κουζίνας μιας αυτοκρατορίας που ξεκίνησε από τον βορειοϊρλανδό σεφ Michael Deane τη δεκαετία του 1990, κέρδισε το πρώτο του αστέρι Michelin μέσα σε ένα χρόνο από το άνοιγμα του ως Deanes το 1997.

Ωστόσο, αυτόν τον μήνα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η Deanes EIPIC θα κλείσει μέχρι το τέλος του 2023 λόγω της αυξημένης ευαισθησίας των πελατών στις τιμές λόγω των επιπτώσεων του Covid, του Brexit και της κρίσης κόστους ζωής.

Σχεδιάζεται μια επανακυκλοφορία με έμφαση στο “value for money”.

Ο επικεφαλής σεφ Alex Greene, φιναλίστ στην τηλεοπτική εκπομπή του Ηνωμένου Βασιλείου “Great British Menu“, είπε στο CNN Travel ότι βλέπει την κίνηση ως σύμπτωμα μιας αυξανόμενης τάσης στον κλάδο της φιλοξενίας.

«Το EIPIC στο σύνολό του δεν ήταν ένα εστιατόριο που πέθαινε», λέει, αλλά «οι άνθρωποι έχουν μια προσδοκία όταν περνούν τις πόρτες τους. Το κόστος υλοποίησης αυτής της προσδοκίας έχει διπλασιαστεί μετά το lockdown, το κόστος έχει ξεφύγει από τον έλεγχο. Και δεν μπορούμε να διπλασιάσουμε την τιμή».

Τα μενού γευσιγνωσίας στο EIPIC κοστίζουν £ 100 (περίπου 123 $), στο άνω άκρο της κλίμακας τιμών, αλλά, ως μικρή πόλη, το Μπέλφαστ δεν έχει τη ροή των πλούσιων ανθρώπων που αναζητούν ένα ακριβό δείπνο στο βαθμό που υπάρχει σε άλλες πόλεις όπως το Λονδίνο ή Παρίσι.

Το EIPIC ακολουθεί το κλασικό μοντέλο fine dining βάσει του οποίου έχουν κερδίσει πολλά αστέρια Michelin σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο.

Ωστόσο, λέει ο Greene, «το πιο πολυτελές τέλος της τραπεζαρίας, τα λευκά λινά τραπεζομάντιλα και τα σέρβις και άλλα, φαίνεται να γίνεται μια περασμένη εποχή».

Τα σύγχρονα εστιατόρια διαμετρήματος Michelin είναι πιο απλοποιημένα προσθέτει. Ενώ το πάθος, η αφοσίωση και η ποιότητα του φαγητού εξακολουθούν να υπάρχουν, «Δεν έχετε το λευκό λινό τραπεζομάντιλο, δεν έχετε το ίδιο επίπεδο εξυπηρέτησης» και είναι πιο «οικονομικό να το παραδίδετε στον πελάτη».

Οι πιέσεις που γίνονται αισθητές από τη βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου εντείνονται και αφορούν επίσης τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού. «Πρόκειται για την εύρεση του κατάλληλου προσωπικού, με το σωστό επίπεδο αφοσίωσης, γνώσης, τα πάντα», λέει ο Greene. «Είναι πολύ δύσκολο να το βρεις και πολύ ακριβό να το αποκτήσεις».

Διαβάστε ακόμη: