Το φιλί του Klimt δεν θεωρείται μόνο το πιο διάσημο έργο του κορυφαίου ζωγράφου, αλλά και μία από τις διασημότερες δημιουργίες της Art Nouveau. Ο καλλιτέχνης είχε σημαντική συμβολή στη διεθνή αναγνώριση της αυστριακής τέχνης και υπήρξε από τους πρώτους που κατάφεραν να συνδυάσουν την εικονιστική με την αφηρημένη ζωγραφική.
Από τη Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή
Ο Gustav Klimt απεικονίζει τα θέματά του ως μυθικές φιγούρες που έγιναν σύγχρονες και διαχρονικές, από πολυτελείς επιφάνειες με επίκαιρα γραφικά μοτίβα. Το εκπληκτικό έργο του , “Το φιλί” αποτελεί κορυφαίο σημείο της Χρυσής Περιόδου του καλλιτέχνη μεταξύ 1899 και 1910, όταν χρησιμοποιούσε συχνά φύλλα χρυσού – μια τεχνική εμπνευσμένη από ένα ταξίδι του 1903 στη Βασιλική του San Vitale στη Ravenna της Ιταλίας, όπου είδε τα περίφημα βυζαντινά ψηφιδωτά της εκκλησίας.
Πρόκειται για το αρχέτυπο της τρυφερότητας και του πάθους. Αυτή η λαμπερή, πολύχρωμη σκηνή αγάπης δύο προσώπων και σωμάτων που αγκαλιάζονται, βρίσκεται στο Μουσείο Belvedere στη Βιέννη. Αν και φανερά “υπερβολικός”, ο καμβάς με τα φύλλα χρυσού δεν θέτει σε κίνδυνο τη βαθιά σημασία πίσω από το έργο.
Στο κέντρο του πίνακα, αναπαριστάται ένα ζευγάρι που είναι έτοιμο να φιληθεί.
Κατά κάποιους, τα μοντέλα στον πίνακα είναι ο ίδιος ο Klimt και η αγαπημένη του, Emilie Flοge.
Ο καλλιτέχνης ζωγράφισε τον πίνακα σε μια κρίσιμη στιγμή της καριέρας του. Εν μέσω ενός καλλιτεχνικού πανικού. Μόλις είχε δεχτεί έντονη κριτική για τις οροφές του Πανεπιστημίου της Βιέννης, τη Φιλοσοφία, την Ιατρική και τη Νομική. Οι πίνακες χαρακτηρίστηκαν ως πορνογραφικοί και ο Klimt είχε επιφυλάξεις για τη δουλειά του και τη φθορά της φήμης του. Επιπλέον, μόλις είχε αποχωρήσει από την Απόσχιση της Βιέννης, παρά το γεγονός ότι είχε ιδρύσει και ενεργήσει ως ο πρώτος πρόεδρος του κινήματος.
Διαβάστε τη συνέχεια στο klik.gr