Τα εισιτήρια στο Broadway για δημοφιλείς παραστάσεις όπως το «Φάντασμα της Όπερας» (Phantom of the Opera) έχουν γίνει πρόβλημα για την Federal Reserve, σύμφωνα με την άποψη κορυφαίου οικονομολόγου της εταιρείας Apollo Global Management. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, η Fed αύξησε γρήγορα τα επιτόκια για να μειώσει τη ζήτηση των καταναλωτών και να «χαλιναγωγήσει» τον πληθωρισμό.
Οι προσπάθειές της αρχίζουν να δείχνουν σημάδια προόδου για τις τιμές των καταναλωτικών αγαθών, αλλά η όρεξη των νοικοκυριών να ξοδεύουν περισσότερα σε ταξίδια και ψυχαγωγία δεν έχει ακόμη εξασθενίσει.
Ολοένα και πιο πολλοί άνθρωποι ταξιδεύουν αεροπορικώς μέχρι στιγμής εφέτος από ότι κατά την ίδια περίοδο το 2019, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της εταιρείας Apollo Global Management, Torsten Slok.
Ακόμη και τα ταξίδια με κρουαζιέρες ξεπερνούν τα προ Covid επίπεδα με το Royal Caribbean να ανακοινώνει προ ημερών ότι βιώνει μια χειμερινή περίοδο με πωλήσεις -ρεκόρ.
Ενώ τα υψηλότερα επιτόκια έχουν κάνει τους Αμερικανούς να ξανασκεφτούν τις αγορές σπιτιών, αυτοκινήτων και άλλων μεγάλων και ακριβών ειδών που συχνά απαιτείται χρηματοδότηση, την ίδια ώρα φαίνεται πως ελάχιστα έχουν περιορίσει τον ενθουσιασμό για να απολαύσουν μια νύχτα —ή ένα Σαββατοκύριακο— στην πόλη.
Ειδικά αφότου τα νοικοκυριά αντιμετώπισαν περισσότερα από δύο χρόνια αυστηρότατων περιορισμών λόγω του Covid-19.
Αύξηση της απασχόλησης
«Το επιτόκιο που αυξάνεται αφού η πανδημία μας κράτησε όλους στο σπίτι δεν πρόκειται να με εμποδίσει να βγω έξω και να πίνω μπύρες και να φάω με τους φίλους μου ή να βλέπω ποδόσφαιρο», είπε ο Slok στο Barron’s σε πρόσφατη συνέντευξη.
Προσθέστε αυτό το συναίσθημα στα εκπληκτικά ισχυρά στοιχεία για την απασχόληση του Ιανουαρίου, τα οποία έδειξαν σημαντική άνοδο στις θέσεις εργασίας στον τομέα των υπηρεσιών και ο Slok «βλέπει» μια κατάσταση στην οποία η Fed θα πρέπει να συνεχίσει να αυξάνει τα επιτόκια για να επιβραδύνει τον τομέα των υπηρεσιών της οικονομίας.
Ακόμη και ο πρόεδρος της Αμερικανικής Κεντρικής Τράπεζας, Jerome Powell, έπρεπε να παραδεχτεί σε μια συνομιλία στο Economic Club της Ουάσιγκτον μέσα στην εβδομάδα ότι τα στοιχεία για τις θέσεις εργασίας του Ιανουαρίου ήταν «σίγουρα ισχυρά – ισχυρότερα από ό,τι περίμεναν οποιοσδήποτε γνωρίζω» και ότι η επιστροφή στον στόχο πληθωρισμού της Fed στο 2% «είναι πιθανό να πάρτε αρκετό χρόνο».
Ο βασικός δείκτης τιμών προσωπικών δαπανών κατανάλωσης, το προτιμώμενο μέτρο του πληθωρισμού της Fed, αυξήθηκε 4,4% τον Δεκέμβριο. Ο Slok αναλύει εβδομαδιαία δεδομένα για παραστάσεις στο Μπρόντγουεϊ, αθλητικές εκδηλώσεις, εστιατόρια και ταξίδια για να αποκτήσει μια αίσθηση της τάσης της κατανάλωσης των νοικοκυριών.
Τα εισιτήρια για την γνωστή παράσταση «Φάντασμα της Όπερας» κατά μέσο όρο 205 $ και η ανυπομονησία των θεατών να πληρώσουν το ακριβότερο δολάριο για εισιτήρια μόνο ακόμη και για θέσεις όρθιων σημαίνει ότι η Fed έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει για να μειώσει τη ζήτηση των καταναλωτών.
Κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι οι πρόσφατες πωλήσεις εισιτηρίων της εν λόγω θεατρικής παράστασης δεν είναι ενδεικτικές της βιομηχανίας του Μπρόντγουεϊ —ή ακόμη και της οικονομίας— γενικά.
Μετά από μια πορεία 35 ετών στο Broadway, η παράσταση πρόκειται να κλείσει τον Απρίλιο, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης για το μιούζικαλ. Αλλά και άλλες παραστάσεις τα πήγαν καλά όπως για παράδειγμα οι: Hamilton, Funny Girl, Moulin Rouge! Το «TheMusical» και το «MJ the Musical» είναι μερικά από τα άλλα σόου με κορυφαία έσοδα στο γνωστό θέατρο που παρουσιάζει σχεδόν sold-out παραστάσεις.
Κάτι που, όπως λέει ο ίδιος, μας φέρνει στο πώς το «Φάντασμα» και άλλες παραστάσεις είναι μια μικρογραφία για το τι άλλο διαδραματίζεται στην ευρύτερη οικονομία.
Αύξηση κατανάλωσης
Έτσι, για αυτήν τη σεζόν, που ξεκίνησε την 1η Μαΐου 2022, τα 41 θέατρα που περιλαμβάνουν το Μπρόντγουεϊ έχουν πουλήσει το 87,4% των θέσεων—ελαφρώς κάτω από το ρεκόρ της σεζόν 2018-19 με το 94%, αλλά εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακός αριθμός δεδομένου ότι η τρέχουσα σεζόν έχει ακόμη ανησυχίες για την εξάπλωση της νέας παραλλαγής του Covid -19.
Και λίγοι από τους ανθρώπους που βλέπουν μια παράσταση στο Μπρόντγουεϊ σταματούν εκεί. Σχεδόν τα 2/3 των συμμετεχόντων στο Μπρόντγουεϊ προέρχονται εκτός της περιοχής του μετρό της Νέας Υόρκης, σύμφωνα με στοιχεία του 2019 από το The Broadway League.
Αυτοί οι ταξιδιώτες ισοδυναμούν με διαμονή σε ξενοδοχείο, γεύματα σε εστιατόρια, ψώνια και πλήθος δαπανών για άλλες υπηρεσίες.
Το ίδιο το Broadway απέφερε $1,8 δισ. κατά τη διάρκεια της σεζόν 2018-19, αλλά συνεισφέρει $14,7 δισ. στην οικονομία της Νέας Υόρκης και υποστηρίζει 100.000 θέσεις εργασίας.
Η συμμετοχή στο Μπρόντγουεϊ το 2018-19 ήταν μεγαλύτερη από τη συμμετοχή σε αγώνες για τις 10 επαγγελματικές αθλητικές ομάδες με έδρα τη Νέα Υόρκη μαζί.
Όπως λέει ο αναλυτής όποιος πέρασε πρόσφατα μια βόλτα στη Νέα Υόρκη μπορεί να δει τα δευτερογενή αποτελέσματα της επιστροφής του Μπρόντγουεϊ.
Η κράτηση τραπεζιού στα εστιατόρια που βρίσκονται δίπλα στο θέατρο μπορεί να είναι μια πρόκληση και η βόλτα στο μετρό όταν βγαίνουν οι θεατές από τα σόου είναι αδύνατη λόγω της πολυκοσμίας στην Times Square που θυμίζει γεμάτο βαγόνι τρένου.
Η Charlotte St. Martin, πρόεδρος του Broadway League, πάντως, θεωρεί ότι μεγάλο μέρος της επιτυχίας της φετινής σεζόν οφείλεται στην καραντίνα που έκλεισε το γνωστό θέατρο για ενάμιση χρόνο αλλά και στις επιτυχημένες παραστάσεις που ανεβάζει.
Διαβάστε ακόμη:
- Brit Awards 2023: Οι ωραιότερες εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί
- Guardian-Ιπτάμενα αντικείμενα: Τι τρέχει εκεί ψηλά στον Ουρανό
- Τουρκία: Ο σεισμός θα κοστίσει 84 δισ. δολάρια στην οικονομία της χώρας
- MIG – Attica Bank: Τα τρελά κέρδη δύο μετοχών και οι αρμόδιοι που σφυρίζουν αδιάφορα