Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στην Ελλάδα. Το 68% των πελατών τείνει να επιλέγει οικολογικά είδη, σύμφωνα με στοιχεία της PayPal.
Εντούτοις, ακόμη και οι συνειδητοποιημένοι καταναλωτές χρειάζονται συχνά βοήθεια, ιδιαίτερα εάν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου.
Στην Ευρώπη, αναλόγως του κράτους, περίπου το 5 – 10% της κατανάλωσης τροφίμων συνδέεται με τον περιβαλλοντικό και καταναλωτικό ακτιβισμό, γεγονός που υπογραμμίζει πως όσοι καταναλωτές ενδιαφέρονται για την κλιματική κρίση, επιθυμούν ταυτόχρονα να ευθυγραμμίσουν τις αγορές τους με τις αξίες και πεποιθήσεις τους.
Το 60% των Ευρωπαίων επιλέγει να προμηθεύεται «πράσινα» προϊόντα, αποδεικνύοντας εμπράκτως την εμπιστοσύνη και στήριξή τους σε δίκαιες και ηθικές πρωτοβουλίες.
Εξίσου σημαντικός παράγοντας για τους σύγχρονους αγοραστές είναι η ίδια η ποιότητα της καθημερινής διατροφής.
Το 63% των καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη άρχισε να επισκέπτεται καταστήματα με ποικιλία σε βιολογικά είδη, σύμφωνα με την έκθεση της PayPal με τίτλο «Trends and Opportunities: The European Grocery Landscape in 2022».
Η αυξημένη ευαισθητοποίηση για την υγεία σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι πελάτες ελέγχουν συχνότερα όχι μονάχα την προέλευση, τη σύνθεση και τα πιστοποιητικά ποιότητας των προϊόντων που βάζουν στο καλάθι τους, αλλά και τις αξίες που πρεσβεύουν.
Στην Ελλάδα, οι κορυφαίοι περιβαλλοντικοί προβληματισμοί των ανθρώπων εστιάζονται στα τρόφιμα, προκειμένου να αποφύγουν τη σπατάλη και να διασφαλίσουν ότι καλλιεργούνται στη χώρα μας, βάσει έκθεσης της WWF.
Φαίνεται ότι οι Έλληνες είναι καλά ενημερωμένοι και δε διστάζουν να εκφράσουν τις έντονες ανησυχίες τους αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής τροφίμων.
Περίπου το 60% των ντόπιων αγοραστών προτιμά να αγοράζει εποχιακά φρούτα και λαχανικά, καθώς και τοπικά προϊόντα, ενώ το 83% πιστεύει ότι όλοι μας θα έπρεπε να υιοθετήσουμε ένα μοντέλο διατροφής που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, κάνοντας καλό τόσο στην υγεία όσο και στον πλανήτη μας.