Γίνεται εσχάτως και πάλι λόγος πολύς γύρω από το χρόνο που θα διεξαχθούν οι εθνικές εκλογές αλλά και τα σενάρια για αλλαγή του εκλογικού νόμου!

Καθώς επίσης και για τις φήμες ότι «πάνε πίσω» οι ιδιωτικοποιήσεις εμβληματικών projects όπως αυτό της Εθνικής τράπεζας, της ΔΕΠΑ, αλλά και της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής οδού, η οποία λήγει ως γνωστόν τον Οκτώβριο του 2024 μετά και από το σχετικό πόρισμα της Hill International για λογαριασμό του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών!

Το γεγονός είναι ότι παρά τις εισηγήσεις ορισμένων ριψοκίνδυνων κύκλων για αιφνιδιαστικές εκλογές τώρα τον Μάιο, η πρόταση αυτή φέρεται να έχει απορριφθεί από τον πρωθυπουργό και το επιτελείο του, που βλέπουν πλέον πιο «καθαρά» ως κατάλληλο χρόνο προσφυγής στις κάλπες, την λήξη της θητείας και την εξάντληση της τετραετίας!

Δηλαδή ως χρονικό ορίζοντα διενέργειας εκλογών οι καλά γνωρίζοντες προσδιορίζουν το διάστημα από αρχές Απριλίου 2023 έως και τις αρχές Ιουλίου!

Χωρίς φυσικά να μπορεί να αποκλειστεί ένας εκλογικός αιφνιδιασμός το Φθινόπωρο, εάν και εφόσον η συγκυρία είναι κατάλληλη και έχουν τρέξει αλλεπάλληλες έως τότε θετικές εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα!

Υπό το πρίσμα αυτό καθίσταται κατανοητό ότι δεν συντρέχει την ώρα τούτη ανάγκη αλλαγής του εκλογικού νόμου, από τη στιγμή που εκλογές θα γίνουν μετά από τουλάχιστον ένα χρόνο!

Και σίγουρα θα παίξουν ρόλο και οι δημοσκοπήσεις που θα απεικονίζουν το στίγμα της πρόθεσης της κοινωνίας προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση!

Πάντως, για να ξέρετε, αλλαγή του εκλογικού νόμου στο σύνολο του δεν πρόκειται να υπάρξει!

Μόνο ορισμένες μικρές διορθώσεις που θα αποσκοπούν στη δυνατότητα του πρώτου κόμματος να μπορεί να σχηματίσει αυτόνομη κυβέρνηση, σε περίπτωση που η διαφορά από το δεύτερο κόμμα είναι μεγάλη!

εκλογές

Για λόγους εθνικούς δηλαδή και για να αποφευχθεί τυχόν ακυβερνησία και σχηματισμοί κυβερνήσεων συνεργασίας που στην πράξη έχει αποδειχθεί η αναποτελεσματικότητα τους!

Όσον αφορά τώρα τις εμβληματικές αποκρατικοποιήσεις η κατάσταση λίγο πολύ έχει ως εξής: η κυβέρνηση μολονότι οι προτάσεις για την Εθνική τράπεζα είναι πολλές και προέρχονται από Άραβες, Ολλανδούς, Έλληνες επιχειρηματίες και εφοπλιστές που έχουν συμφωνήσει να συμμετάσχουν στη διάθεση ενός πακέτου της τάξης του 20%-30% του ΤΧΣ, εκτιμά ότι η συγκυρία εν μέσω πολέμου, ακρίβειας και πληθωρισμού δεν είναι η κατάλληλη για να πετύχεις το καλύτερο τίμημα.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την Αττική οδό, όπου ήδη την ώρα τούτη διαμορφώνονται οι όροι και προϋποθέσεις συμμετοχής στον διαγωνισμό.

Οπότε ας δούμε πρώτα ποιοι και πόσοι μπορούν να συμμετάσχουν και μετά συζητάμε για τη συνέχεια.

Να διαπιστωθεί δηλαδή στην πράξη αν η προκήρυξη του διαγωνισμού ευνοεί τους Έλληνες επιχειρηματίες ή τα διεθνή funds!

Επιπροσθέτως, όπως έλεγε στο Radar σοβαρός fund manager, την ώρα τούτη παρατηρείται διεθνώς μια τάση αναβολής ή μετάθεσης μεγάλων deals ακόμη και αυτών που θεωρούνται κλεισμένα.

Για την Αττική οδό ειδικά, επισήμανε ο πασίγνωστος fund manager, θα πρέπει να αξιολογηθεί η επίπτωση στην τυχόν μείωση της κυκλοφορίας (πτώση στα κυκλοφοριακά φόρτη) λόγω αύξησης της τιμής της βενζίνης και του πετρελαίου καθώς και της έκρηξης ακρίβειας που επικρατεί (σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό που τρέχει) η οποία θα οδηγήσει τα νοικοκυριά σε περιστολή εξόδων, ενδεχομένως και περιορισμό «ακριβών» λόγω διοδίων μετακινήσεων!

Όσον αφορά την ΔΕΠΑ Εμπορίας η αίσθηση της στήλης είναι ότι η μετάθεση της ιδιωτικοποίησης σε βάθος χρόνου δεν θα είναι προσωρινή αλλά …οριστική!

Παρά τις αντιρρήσεις και αντιδράσεις πανίσχυρων ενεργειακών συμφερόντων που την ορέγονται …

Θέλουν να εκποιήσουν την «Αττική οδό» τσάμπα!