Η Ελληνική Ένωση Καφέ παρουσιάζει την Β’ Ενότητα της έρευνας που διενήργησε για λογαριασμό της η εταιρεία ερευνών, Κάπα Research, με τίτλο: «Η αγορά καφέ στην Ελλάδα».

Μέσα από τη δεύτερη ενότητα της έρευνας, αναδεικνύονται ευρήματα που σχετίζονται με τις μεταβολές που έχουν καταγραφεί στην κατανάλωση το τελευταίο διάστημα λόγω της ακρίβειας σε βασικά αγαθά. Επίσης, καταγράφονται οι μεταβολές στην κατανάλωση καφέ μετά την πανδημία, αλλά και οι προτιμήσεις των καταναλωτών οι οποίες διαφοροποιούνται ανάλογα με το σημείο αγοράς (εστίαση – σούπερ μάρκετ).

Εσπρέσο στην καφετέρια, ελληνικό στο σπίτι

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι Ελληνες όταν βγουν στην καφετέρια θα παραγγείλουν εσπρέσο σε ποσοστό 53% και ελληνικό 22%. Στην τρίτη θέση είναι στιγμιαίος με 14%.
Ωστόσο δηλώνουν πως όταν αγοράζουν καφέ από το σούπερ μάρκετ τότε επιλέγουν ελληνικό σε ποσοστό 36%, ενώ ο εσπρέσο έρχεται στην τρίτη θέση με 15%. Στη δεύτερη θέση είναι ο στιγμιαίος με 26%.

Η τιμή του καφέ το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί

Σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση των τιμών στον καφέ, όσοι καταναλώνουν καφέ (σ.σ. το 95% των ερωτηθέντων) εκτιμούν ότι η τιμή του το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί. Το συνολικό ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι η τιμή έχει αυξηθεί είναι 93% και καταμερίζεται σε ποσοστό 75% εκείνων που απαντούν ότι μετά βεβαιότητας έχει αυξηθεί και στο 18% εκείνων που απαντούν ότι μάλλον έχει αυξηθεί.

Ως προς την επίδραση των ανατιμήσεων στην έξοδο για καφέ, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές καφέ (54%) απαντούν ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας του γενικότερου κλίματος ανατιμήσεων στην αγορά, ενώ το 45% από αυτούς αναφέρει ότι δεν έχει περιορίσει τις εξόδους παρά το γενικότερο κλίμα αυξήσεων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τοποθέτηση των ερωτηθέντων αναφορικά με το εάν θα έπρεπε να υπάρχει ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ. Το 80% απαντά ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο ειδικός φόρος, με το 66% από αυτούς να τοποθετούνται λέγοντας «σίγουρα όχι» και το 14% αναφέρει ότι «μάλλον όχι», καθώς θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος που αποτελεί την καθημερινή τους συνήθεια.

Η ταυτότητα της έρευνας

Η ποσοτική έρευνα που διενήργησε η Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.003 ατόμων στις 13 περιφέρειες της χώρας στο διάστημα 17 έως και 24 Ιανουαρίου. Σε αυτήν συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω. Η συλλογή των στοιχείων έγινε κατά 61% (611 άτομα) με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων και κατά 39% (392 άτομα) με βάση ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω του ειδικά διαμορφωμένου online πάνελ της Κάπα Research.

Διαβάστε περισσότερα