Πρώτα εμφανίστηκε η Black Friday, μετά η Cyber Monday.

Τώρα οι «διψασμένοι» για προσφορές καταναλωτές έχουν έναν λόγο να ψωνίζουν online μία ημέρα ακόμα. Η «Travel Tuesday» – η πρώτη Τρίτη μετά τις αμερικανικές διακοπές της Ημέρας των Ευχαριστιών – απευθύνεται σε όσους αναζητούν εκπτώσεις σε ταξίδια και όχι σε τηλεοράσεις επίπεδης οθόνης.

Αυξάνεται το ενδιαφέρον για την Travel Tuesday

Το ενδιαφέρον αναζήτησης για την Travel Tuesday ή Ταξιδιωτική Τρίτη αυξήθηκε περισσότερο από 500% από το 2021 έως το 2023, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε από τηνMcKinsey & Company την Πέμπτη.

Οι αναζητήσεις είναι υψηλότερες μεταξύ των Αμερικανών και Καναδών καταναλωτών, αλλά το ενδιαφέρον αυξάνεται επίσης στην Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Κάτω Χώρες και την Ισπανία, σύμφωνα με τη McKinsey.

Το Google Trends το υποστηρίζει αυτό, δείχνοντας ότι οι αναζητήσεις για την «Ταξιδιωτική Τρίτη» ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2017, μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυξήθηκαν απότομα το 2022 και το 2023, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, τη Δυτική Ευρώπη και την Αυστραλία, σύμφωνα με το CNBC.

«Οι ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να προβλέψουν την πιθανότητα ότι η Travel Tuesday θα γίνει ένα αυξανόμενο φαινόμενο στην περιοχή τους», σημειώνει η έκθεση της McKinsey.

Εκτός από τη Σιγκαπούρη, η Ταξιδιωτική Τρίτη δεν έχει ακόμη επικρατήσει στην Ασία, σημειώνεται στην έκθεση, ίσως λόγω της περιφερειακής δημοτικότητας της «Ημέρας των Singles» της Κίνας – μιας περιόδου πωλήσεων διάρκειας εβδομάδων που κορυφώνεται κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου.

Αλλά αυτό δεν εμποδίζει τις ασιατικές εταιρείες να συμμετάσχουν στις πωλήσεις για να προσεγγίσουν την παγκόσμια πελατεία.

Η Kristen Jennings Graff, διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ στο Bawah Reserve, ένα οικολογικό θέρετρο στα νησιά Riau της Ινδονησίας, δήλωσε ότι η εταιρεία της ξεκίνησε την πρώτη της προωθητική ενέργεια «Travel Tuesday» το 2023.

«Είχαμε μια προσφορά που ήταν μια επιλογή – αναβάθμιση, έκπτωση ή μια δωρεάν πτήση», είπε. «Μας δημιούργησε καλές πωλήσεις».

Πτήσεις, ξενοδοχεία και κρουαζιέρες

Η έκθεση της McKinsey, με τίτλο «Travel Tuesday is Real – and Growing,» έδειξε ότι οι κρατήσεις ξενοδοχείων, αεροπορικών εταιρειών και κρουαζιέρων μεταξύ των Αμερικανών ταξιδιωτών αυξήθηκαν πέρυσι κατά την «Ταξιδιωτική Τρίτη», η οποία σημειώθηκε στις 28 Νοεμβρίου 2023.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν περισσότερο από 60% εκείνη την ημέρα και οι κρουαζιέρες περισσότερο από 50%, σε σχέση με την περίοδο των δύο εβδομάδων πριν και μετά από αυτήν.

Οι κρατήσεις ξενοδοχείων σημείωσαν επίσης άλμα 28%, αν και επισκιάστηκαν ελαφρώς από τις κρατήσεις που έγιναν την προηγούμενη ημέρα, που ήταν η Cyber Monday, σύμφωνα με την έκθεση. Οι αναζητήσεις για την «Cyber Monday» είναι πολύ μεγαλύτερες από την «Travel Tuesday», αλλά το ενδιαφέρον για την πρώτη μειώνεται, έδειξε η έκθεση.

«Οι ταξιδιωτικές κρατήσεις που έγιναν την Travel Tuesday ξεπέρασαν εκείνες που έγιναν την Cyber Monday», δήλωσε ο Ryan Mann, συνεργάτης στηνTravel, Logistics and Infrastructure της McKinsey και ένας από τους συντάκτες της έκθεσης.

Αλλά ο Mann προειδοποιεί ότι η Travel Tuesday μπορεί να μην έχει για την τουριστική βιομηχανία τον ίδιο αντίκτυπο με την Black Friday για το λιανικό εμπόριο.

Και στις δύο ημερομηνίες, οι καταναλωτές αναζητούν τις καλύτερες προσφορές, είπε. «Αλλά σε αντίθεση με ορισμένες από τις παρορμητικές αγορές που κάνουν οι καταναλωτές την Black Friday, οι κρατήσεις για ταξίδια μπορεί να απαιτούν περισσότερο προγραμματισμό», πρόσθεσε.

Για όσους είναι έτοιμοι να κάνουν κράτηση, μπορούν να βρουν εκπτώσεις σε αεροπορικά εισιτήρια, κρουαζιέρες και τουριστικά πακέτα, ενώ πολλά ξενοδοχεία προσφέρουν 20-30% έκπτωση στις καλύτερες διαθέσιμες τιμές. Οι ταξιδιώτες μπορούν να ελέγξουν τις προσφορές της «Ταξιδιωτικής Τρίτης» από το 2023 για να πάρουν μια ιδέα για το τι να περιμένουν φέτος.

Διαβάστε ακόμη: