Σε ρυθμούς Black Friday κινείται το εγχώριο λιανικό εμπόριο αρκετές ημέρες πριν το μεγάλο εκπτωτικό event, με τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών να συναγωνίζονται για τα μερίδια που θα αποσπάσουν από μια πίτα που πλησιάζει συνολικά το μισό δισ. ευρώ, συνυπολογίζοντας και τις αγορές της Cyber Monday
Black Friday: Σε θέση μάχης το λιανεμπόριο – Συμβουλές για ασφαλείς αγορές
Παραδοσιακά τη «Μαύρη Παρασκευή», που εφέτος θα «τιμηθεί» από έναν στους δύο Έλληνες καταναλωτές με βάση τις απαντήσεις όσων συμμετείχαν στη σχετική έρευνα της EY, τα είδη τεχνολογίας και οι ηλεκτρικές συσκευές βρίσκονται ψηλά στη λίστα με τις αγορές.
Εξ ου και μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου, όπως Κωτσόβολος, Πλαίσιο και Public, έχουν αρχίσει ήδη δελεαστικές προσφορές, βάζοντας στο κλίμα το καταναλωτικό κοινό, δημιουργώντας μια μορφή «Black Month».
Σε ποια είδη θα γίνουν οι μεγαλύτερες εκπτώσεις
Με την αγορά να έχει ξεπεράσει τον όχι και τόσο καλό Σεπτέμβριο, μήνα κατά τον οποίο οι λιανικές πωλήσεις ήταν μουδιασμένες στην καλύτερη περίπτωση, οι λιανέμποροι βλέπουν ότι από τα μέσα Οκτωβρίου η καταναλωτική διάθεση έχει αλλάξει.
Έχοντας λοιπόν ενισχύσει το «οπλοστάσιό» τους, τόσο σε επίπεδο σημείων πώλησης και ανθρώπινου δυναμικού, όσο και σε ποικιλία προϊόντων, είναι πανέτοιμοι για «μαύρα» έσοδα.
Πού όμως εφέτος θα εστιαστούν οι προσφορές;
Τα καλύτερα «μαύρα» deals που θα «τρέξουν» την περίοδο της Black Friday και της Cyber Monday αφορούν, σύμφωνα με πληροφορίες από παράγοντες της αγοράς, smartphones, laptops και τηλεοράσεις, ενώ καλές προσφορές θα υπάρξουν στην κατηγορία του gaming των smart tech gadgets και των λευκών συσκευών.
Το «μαύρο» ορόσημο για τον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών
Όχι μόνο η 29η Νοεμβρίου, που είναι φέτος το Black Friday, αλλά και γενικότερα ο Νοέμβριος αλλά και ο Δεκέμβριος, αποτελούν ένα ορόσημο για τον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καθώς θα κρίνει το πρόσημο ολόκληρου του 2024.
Κι αυτό γιατί η εφετινή χρονιά που μέχρι σήμερα «ούτε κλαίει ούτε γελάει» συγκρίνεται με την περσινή που έτρεξαν μεγάλα κρατικά προγράμματα επιδοτήσεων.
Εάν βγάλουμε από την εξίσωση τους επιπλέον τζίρους που έγιναν λόγω των επιδοτήσεων η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών είναι εφέτος περί το 2% πάνω από πέρσι. Συνυπολογίζοντας όμως και τις επιδοτήσεις η αγορά κινείται πτωτικά σε μεσαίο ποσοστό όσον αφορά την αξία και τους όγκους πωλήσεων.
Σε κάθε περίπτωση ο Νοέμβριος και Δεκέμβριος αντιστοιχούν στο 20-25% του ετήσιου τζίρου του κλάδου των ηλεκτρικών συσκευών και των ειδών τεχνολογίας γι’ αυτό και υπάρχει τεράστια κινητικότητα από πλευράς των επιχειρήσεων να κερδηθεί το στοίχημα των πωλήσεων, εφόσον βεβαίως οι εκτιμήσεις ότι οι καταναλωτές το προηγούμενο διάστημα ήταν εν αναμονή των μεγάλων προσφορών για να προχωρήσουν σε αγορές.