ν και τα ΜΜΕ επαίνεσαν την έλευση του, τη δεύτερη εβδομάδα, οι εγγραφές άρχισαν να πέφτουν. Από τις 7 Αυγούστου, ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούσαν το Threads καθημερινά κυμαινόταν γύρω στα 10 εκατομμύρια σε τηλέφωνα Android, από 49 εκατομμύρια όταν κυκλοφόρησε έναν μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία SimilarWeb.
Αυτό θέτει το ερώτημα αν το πιο πρόσφατο εγχείρημα του Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι απλά μια αναλαμπή; Αυτό εξαρτάται από το αν θα μπορέσει να συγκρατήσει τον μεγαλύτερο αντίπαλό της. Και αν και πολλοί θα θεωρούσαν ότι αυτό είναι το X, το πρώην Twitter, σφάλουν, καθώς το TikTok είναι στην πραγματικότητα ο μεγάλος αντίπαλος, και οι πιθανότητες να το υποσκελίσει είναι μικρές.
«Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ μπορεί να αποσπάστηκε προσωρινά στον αγώνα του με τον Ίλον Μασκ, αλλά η πραγματική μάχη για το Meta είναι με το TikTok», δήλωσε η αναλύτρια του Insider Intelligence, Τζασμίν Ένμπεργκ στο Associated Press. «Και ο Ζάκερμπεργκ πρέπει πραγματικά να προσέχει την πλάτη του».
Είναι αλήθεια ότι πριν το TikTok αναλάβει το ρόλο ψηφιακού «καφενείου» και του «δημιουργού τάσεων», σημείωσε η Ένμπεργκ, τον ρόλο είχε το Twitter. Αλλά πολλές από τις μεγαλύτερες τάσεις προέρχονται τώρα από άτομα που ενηλικιώθηκαν την εποχή του TikTok , δηλαδή Gen Z και ακόμη μικρότερα παιδιά και έφηβοι. Και όπως συμβαίνει με το Facebook, η χρήση του Twitter μειώνεται επίσης μεταξύ των εφήβων, σύμφωνα με στοιχεία του Pew Research Center. Ως εκ τούτου, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που βασίζεται σε κείμενο μπορεί να μην είναι τόσο ελκυστική για τη γενιά του TikTok, όπου χοροί, συμβουλές μακιγιάζ, περίεργες συνταγές, για να μην αναφέρουμε την όλη ιδέα των de-influencers, διαδίδονται μέσω βίντεο και όχι μέσω γραπτού λόγου.
Ανεξάρτητα από τη μορφή, ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση του Threads είναι «να μπορεί να βρει μια μοναδική ταυτότητα εκτός του να είναι μια εναλλακτική λύση στο Twitter και εκτός της επέκτασης του Instagram», είπε η Ένμπεργκ.
Προς το παρόν, δεν είναι σαφές ότι έχει βρει κάτι τέτοιο. Η εφαρμογή συγκέντρωσε μια τεράστια αρχική βάση χρηστών, συμπεριλαμβανομένων γνωστών διασημοτήτων, ακριβώς επειδή είναι μια επέκταση του Instagram. Για να εγγραφείτε στο Threads, χρειάζεστε έναν λογαριασμό Instagram και είναι εύκολο να κάνετε εναλλαγή μεταξύ των δύο. Το Instagram έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες (κατά ορισμένες εκτιμήσεις κοντά στα 2 δισεκατομμύρια) και η εφαρμογή προσελκύει τους χρήστες στα Threads με ειδοποιήσεις για να φέρουν φίλους τους στην πλατφόρμα.
Το ερώτημα είναι, κάνει κανείς αφού μπει στην πλατφόρμα; Μέχρι στιγμής, η βάση χρηστών του Threads είναι παρόμοια με αυτή του Instagram και οι εξέχοντες λογαριασμοί είναι προβλέψιμοι, διασημότητες, πολιτικοί, ειδησεογραφικοί οργανισμοί, influencers και παρόμοια. Είναι πιο δύσκολο να βρείτε πρωτότυπες αναρτήσεις από τακτικά άτομα, εκτός και αν οι συνδέσεις σας στο Instagram που μεταφέρατε τυχαίνει να είναι φλύαροι ή θέλουν κουβεντούλα. Εάν εγγραφείτε χωρίς να συνδέσετε κάποιο λογαριασμό Instagram, μπαίνοντας μόνο για να μπορέσετε να συμμετάσχετε στα Threads, η εμπειρία μπορεί να είναι απρόσωπη και στείρα καθώς η εφαρμογή σας ωθεί να ακολουθήσετε μεγάλους, δημοφιλείς λογαριασμούς που ακολουθούν και όλοι οι άλλοι.
Ενώ πολλές δημοφιλείς διασημότητες του Διαδικτύου έσπευσαν να εγγραφούν στο Threads και γρήγορα συγκέντρωσαν μεγάλους ακόλουθους, δεν είναι σαφές πόσοι από αυτούς επιστρέφουν τακτικά. Ο MrBeast, ένας δημοφιλής YouTuber του οποίου το πραγματικό όνομα είναι Τζίμι Ντόλαντσον, έχει 5 εκατομμύρια ακόλουθους στην εφαρμογή. Αλλά δεν έχει δημοσιεύσει εδώ και δύο εβδομάδες, παρόλο που έχει στείλει πολλά TikToks, tweets (ή δημοσιεύσεις στον ιστότοπο που τώρα ονομάζεται X) και ένα βίντεο 18 λεπτών στο YouTube, όπου έχει 175 εκατομμύρια συνδρομητές.
Ο Ζάκερμπεργκ, σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη, δήλωσε ότι είναι «αισιόδοξος» για το Threads, αλλά αναγνώρισε ότι υπάρχει «πολλή δουλειά ακόμη» για να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του.
«Ήταν κάπως αυτό η περίεργη ανωμαλία στη βιομηχανία της τεχνολογίας ότι δεν υπήρχε μια εφαρμογή για δημόσιες συζητήσεις όπως αυτή που να έχει φτάσει 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους», είπε. «Όταν κοιτάζω όλες τις διαφορετικές κοινωνικές πλατφόρμες, φαίνεται ότι πρέπει να υπάρχει κάτι τέτοιο».
Ίσως ναι, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο ότι θα είναι Threads. Όπως παραδέχτηκε ο Ζάκερμπεργκ στην ίδια καταχώρηση, το Meta δοκίμασε «ένα σωρό αυτόνομες πλατφόρμες με την πάροδο του χρόνου», αλλά σε γενικές γραμμές, δεν είχε μεγάλη τύχη. Υπάρχει Facebook, σίγουρα. Αλλά η εταιρεία αγόρασε τόσο το Instagram όσο και το WhatsApp, τις δύο άλλες επιτυχημένες εφαρμογές της. Το μεγαλύτερο μπορεί να είναι το Messenger — αλλά ακόμα και αυτό ξεκίνησε ως υπηρεσία μέσα στο Facebook προτού αναπτυχθεί ως ξεχωριστή εφαρμογή.
«(Είναι) φοβερό που έχουμε την ευκαιρία να δουλέψουμε πάνω σε αυτό και είμαι πραγματικά αισιόδοξος για το πού βρισκόμαστε», ανέφερε ο Ζάκερμπεργκ. «Αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας».