Ελεύθερος αφέθηκε ο 53χρονος οδηγός αστικού λεωφορείου, ο οποίος συνελήφθη για περιστατικό που σημειώθηκε σε ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση κοντά στον υπεραστικό σταθμό ΚΤΕΛ «Μακεδονία», στη Θεσσαλονίκη. Η εισαγγελέας, ενώπιον της οποίας οδηγήθηκε το μεσημέρι, διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας, ώστε να αποσαφηνιστούν τα πραγματικά περιστατικά και να κριθεί στη συνέχεια η ποινική του μεταχείριση. Υπό αυτές τις συνθήκες ήρθη η κράτησή του.

Το περιστατικό συνέβη το μεσημέρι της Παρασκευής, όταν αρθρωτό λεωφορείο φέρεται να κινήθηκε στη διάβαση τη στιγμή που πλησίαζε εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να προκληθεί βλάβη στη μπάρα που κατέβαινε. Ο οδηγός συνελήφθη ένα 24ωρο αργότερα, μετά από καταγγελία επιβάτιδας, και εις βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία από την Υποδιεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης για επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία.

Τι αναφέρει η Αστυνομία για τη διάβαση και τη μπάρα

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., ο οδηγός του αρθρωτού λεωφορείου δεν διέκοψε την πορεία του πριν από τη σιδηροδρομική διάβαση, η οποία –όπως επισημαίνεται– διαθέτει φωτεινή σηματοδότηση, ηχητικά σήματα και κινητά φράγματα που λειτουργούν αυτόματα. Κατά την ίδια ανακοίνωση, η κίνηση του λεωφορείου είχε ως αποτέλεσμα να προκύψει βλάβη στην μπάρα τη στιγμή που πλησίαζε εμπορική αμαξοστοιχία.

Η καταγραφή των πραγματικών συνθηκών, το ακριβές χρονικό σημείο ενεργοποίησης των σημάτων και η κατάσταση λειτουργίας των μηχανισμών ασφαλείας στη συγκεκριμένη διάβαση αποτελούν κομβικά στοιχεία της έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Τι υποστηρίζει ο οδηγός στην προανακριτική του κατάθεση

Από την πλευρά του, ο 53χρονος φέρεται προανακριτικά να κατέθεσε ότι δεν έκανε κάτι παράνομο, υποστηρίζοντας πως τα ηχητικά σήματα τον βρήκαν πάνω στις σιδηροδρομικές γραμμές. Επικαλέστηκε, επίσης, το μήκος του αρθρωτού λεωφορείου –περί τα 18 μέτρα– ισχυριζόμενος ότι δεν πρόλαβε να περάσει εγκαίρως, όταν ενεργοποιήθηκαν τα προειδοποιητικά συστήματα.

Η συγκεκριμένη εκδοχή θα τεθεί υπό αξιολόγηση στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας, σε συνδυασμό με τα στοιχεία που θα προκύψουν από αυτοψία, έγγραφα και τεχνικές διαπιστώσεις.

Η προκαταρκτική έρευνα και τα έγγραφα που ζήτησε η Εισαγγελία

Με έγγραφη παραγγελία της –στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης– η εισαγγελέας ζήτησε από την Υποδιεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης να πραγματοποιήσει έκθεση αυτοψίας στο σημείο. Παράλληλα, ζήτησε από τα εμπλεκόμενα όργανα, και συγκεκριμένα τον ΟΣΕ, τον ΟΑΣΘ, τον ΟΣΕΘ και την Τροχαία, να προσκομίσουν σχετικά έγγραφα για τη λειτουργία των προειδοποιητικών σημάτων στη συγκεκριμένη διάβαση, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που κρίνεται αναγκαίο για την πληρέστερη αποτύπωση του περιστατικού.

Μετά τη συλλογή όλων των δεδομένων και την αξιολόγηση του υλικού, θα κριθεί το επόμενο βήμα ως προς την ποινική μεταχείριση του οδηγού.

Διαβάστε ακόμη: