Νέα πρόσωπα, και συγκεκριμένα δύο ανώτεροι υπάλληλοι του ΟΣΕ, μπαίνουν στο στόχαστρο της εισαγγελικής έρευνας για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς όπως φαίνεται, έχουν εγκρίνει το πρόγραμμα βαρδιών και την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη.

Τα δύο νέα αυτά πρόσωπα είναι ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη, που ιεραρχικά ήταν πάνω από τον επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου. Όπως εξήγησε πηγή του ΟΣΕ που μίλησε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο επιθεωρητής κάνει την πρόταση για τις βάρδιες. Το έγγραφο στέλνεται στους ανώτερους, μπαίνει μια υπογραφή, στα τυφλά συνήθως, το χαρτί φεύγει πίσω, και «όλα καλά».

Οι κανονισμοί του ΟΣΕ

Η ίδια πηγή εξήγησε ότι φταίει η νοοτροπία, οι χαλαροί κανονισμοί του ΟΣΕ. «Οι κανονισμοί ήταν λάσκα» ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν φοβόταν κανείς ότι θα περάσει από πειθαρχικό, ότι θα λογοδοτήσει. Αν είχαν ελέγξει θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα.

«Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά τώρα… Αφήστε το, δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα μπλέξω. Όλα είναι υπό διερεύνηση, έχουν έρθει σε επαφή ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές, δεν έχω κληθεί ακόμα» δήλωσε ένας εκ των προϊσταμένων του επιθεωρητή.

Στη δικογραφία υπάρχουν επίσης σημαντικές για την υπόθεση καταθέσεις, νυν και πρώην υπαλλήλων του ΟΣΕ, καθώς και αστυνομικών που έσπευσαν άμεσα στο σημείο της σύγκρουσης.

Νέα στοιχεία για τις βάρδιες στο σταθμαρχείο

Στο μεταξύ, νέα ντοκουμέντα από το βιβλίο παράδοσης παραλαβής στο σταθμαρχείο αποδεικνύουν ότι τα ωράρια ήταν μόνο στα χαρτιά. Στα νέα ντοκουμέντα του Star φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι σταθμάρχες δεν τηρούσαν το ωράριο που είχε καθοριστεί από το μηναίο πρόγραμμα.

Στις 27 Φεβρουαρίου, μία ημέρα πριν τη σύγκρουση των τρένων ο κατηγορούμενος σταθμάρχης που είναι νυχτερινός παραδίδει στον Π.Κ. Το παράδοξο είναι ότι ξεχνά να γράψει την ώρα.

Την ίδια ημέρα το ζευγάρι των πρωϊνών σταθμαρχών παραδίδει στους δύο απογευματινούς. Όμως ενώ έπρεπε να σχολάσουν βάσει προγράμματος στις τρεις το μεσημέρι εκείνοι παραδίδουν μία ώρα νωρίτερα, στις δύο.

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης ξανακάνει νύχτα και ενώ έπρεπε να παραδώσει στις επτά το πρωί, παραδίδει μία ώρα νωρίτερα. Το μπάχαλο με τις βάρδιες συνεχίζεται και μετά τη σύγκρουση, όταν κάποιος διορθώνει με μπλάνκο την παράδοση-παραλαβή.

Ξέχασαν τα μικρόφωνα ανοιχτά

Πολίτες καταγγέλλουν στο Star τι συνέβαινε στο σταθμαρχείο της Λάρισας μία ημέρα πριν την τραγωδία. «Ξέχασαν τα μικρόφωνα ανοιχτά και έκαναν κάποιο πάρτι λόγω ημέρας λες και ήταν σε κάποιο πανηγύρι», λέει κάτοικος της Λάρισας, αναφερόμενος στο σταθμαρχείο.

«Ο κύριος που βγάζει τις ανακοινώσεις ήταν πολύ εύθυμος. Ξέχασε δύο φορές το μικρόφωνο ανοιχτό, τη δεύτερη φορά το ξέχασε περισσότερη ώρα» λέει ένας άλλος κάτοικος Λάρισας.

Όταν ο πολίτης ρωτήθηκε τι έλεγε ο σταθμάρχης, ο πρώτος απάντησε: «Είχε συνομιλία με τον διπλανό του, απλά ήταν και άλλος κόσμος μέσα, δεν καταλαβαίναμε τι έλεγε αλλά φαινόταν ότι μπέρδευε τα λόγια του».

«Έτρεξε ο σεκιούριτι να τους πει να κλείσουν τα μικρόφωνα» πρόσθεσε δε.

Νέες καταγγελίες για τον σταθμάρχη

Σε μια σοβαρή καταγγελία για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας τα λάθη του οποίου φαίνεται ότι συνετέλεσαν καθοριστικά στο να υπάρξει η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς είχε προχωρήσει, πριν από ένα 24ωρο, ο πρώην διευθυνητής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Ρετσινά ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, «δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου».

Όπως εξήγησε στην ΕΡΤ «η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα το 2022 και λειτουργεί άψογα. Σε αυτό, δε, υπάρχει ένα “μαύρο κουτί” που καταγράφει τις κινήσεις που γίνοντα σε αυτό. Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ήξερε να το χρησιμοποίησει καθώς τις προηγούμενες ημέρες από τις 10 το βράδυ και μετά δεν υπάρχει καταγραφή». Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει αποκαλυφθεί, ο Βασίλης Σαμαράς ήταν πέντε ημέρες σερί νυχτερινή βάρδια στο σταθμαρχείο Λάρισας πριν το μοιραίο βράδυ.

Το δεύτερο στοιχείο που κατά τον κ. Ρετσινά δείχνει ότι ο σταθμάρχης Λάρισας που βρίσκεται ήδη στη φυλακή για την εμπλοκή του στη σύγκρουση των τρένων, δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας είναι οι κινήσεις του με τον συρμό του προαστιακού 2597 πριν το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Κάνει λάθος με τον προαστιακό από Θεσσαλονίκη, χειροκίνητα δεν έχει λειτουργήσει μια αλλαγή και έβαλε το τρένο να πηγαίνει προς Βόλο μέχρι που το κατάλαβε και έκανε το τρένο να προχωρήσει σε οπισθοπορεία» είπε ο κ. Ρετσινάς. Όσον αφορά, δε, τον ισχυρισμό του σταθμάρχη Λάρισας περί «φλασαρίσματος» του κλειδιού, ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτίμησε ότι δεν συνέβη ποτέ καθώς, όπως είπε, «αν συνέβαινε το φλασάρισμα το σύστημα θα του έδειχνε με φωτάκια το πρόβλημα και θα ενεργοποιούσε τον κλειδούχο».

Ο κ. Ρετσινάς επισήμανε, ακόμα, ότι ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, έκανε άλλο ένα λάθος καθώς «στο τηλεγράφημα πρέπει να λες που γίνεται η κίνηση, στην άνοδο ή την κάθοδο, γιατί για να φύγει από την άνοδο το τρένο σημαίνει ότι είναι κομμένη για συγκεκριμένο λόγο και κάνουμε μονοδρόμηση».

Όπως, όμως, είπε και «ο μηχανοδηγός έπρεπε να ρωτήσει “από πού φεύγω” και να αναγγείλλει ότι η 62 φεύγει από Λάρισα από τη γραμμή ανόδου. Αν τον είχε ρωτήσει θα του είχε πει άνοδο (σ.σ. και έτσι θα είχε αντιληφθεί ότι κάτι γινόταν λάθος δεδομένου ότι η επιβατική αμαξοστοιχία ήταν στην κάθοδο) γιατί ο σταθμάρχης είχε τρικυμία εν κρανίω εκείνη τη στιγμή».

Διαβάστε περισσότερα