Από τα ρομπότ το περιμέναμε, από αλλού μας ήρθε…

Σε ραγδαία αύξηση της ανεργίας οδηγεί η υιοθέτηση των αυτοματοποιημένων εργαλείων όπως το QR με πρόσχημα την πανδημία, σύμφωνα με τους Financial Times.

Η Alexa Allamano συνήθιζε να πληρώνει υπάλληλο για το κατάστημα κοσμημάτων Whidbey Island που διατηρεί στην Ουάσινγκτον για να κάθεται στο ταμείο και να «χτυπά» τα προς πώληση προϊόντα.

Oταν, όμως, άνοιξε ξανά το μαγαζί της, μετά το lockdown τον Οκτώβριο του 2020, αυτή η δουλειά γινόταν με κωδικούς QR.

Εστιατόρια πειραματίζονται με κωδικούς QR

Η Allamano αναδιαμόρφωσε το κατάστημά της έτσι, ώστε οι πελάτες να μπορούν με τα smartphone τους να σαρώνουν τους κωδικούς QR δίπλα σε κάθε είδος που προσφέρεται προς πώληση.

Τώρα οι πελάτες έρχονται στο κατάστημα μόνο για να παραλάβουν παραγγελίες, δεν χρειάζεται να ενημερώνει κάποιος για τις τιμές, αναφέρει η ιδιοκτήτρια του καταστήματος.

Η αλήθεια είναι ότι οι επιχειρήσεις στρέφονται όλο και περισσότερο σε αυτοματοποιημένα εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών. Αλλά αντί για ρομπότ, οι κωδικοί QR αντικαθιστούν τους ανθρώπους.

Πολλά εστιατόρια έχουν αρχίσει να πειραματίζονται με κωδικούς QR και συστήματα διαχείρισης παραγγελιών. Το ίδιο συμβαίνει στα περίπτερα και τα παντοπωλεία.

Στις ΗΠΑ, περίπου 1,7 εκατ. θέσεις εργασίας στον τομέα της αναψυχής και της φιλοξενίας και αλλά και 270.000 θέσεις εργασίας στη λιανική είναι απίθανο να αποκατασταθούν.

Οι οικονομολόγοι λένε ότι η Εργασία, ως τομέας της οικονομίας, έκανε άλματα κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης, καθώς τα στενότερα περιθώρια τους αναγκάζουν να είναι πιο παραγωγικοί με λιγότερους πόρους.

Ο αυτοματισμός, όμως, σίγουρα θα έχει θύματα…

Οι γυναίκες πιο ευάλωτες από την “QRποίηση” της εργασίας

Οι γυναίκες χωρίς πανεπιστημιακό πτυχίο είναι πιο πιθανόν να χάσουν εργασία την εργασία τους, σύμφωνα με έρευνα.

Υπενθυμίζεται ότι χιλιάδες διοικητικοί υπάλληλοι και τηλεπωλητές αντικαταστάθηκαν από υπολογιστές κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 2007, σύμφωνα με έγγραφο της Federal Reserve της Φιλαδέλφειας.

Αυτό συνέβη πριν και συμβαίνει ξανά”, δήλωσε ο Mark Muro, ανώτερος συνεργάτης στο Ινστιτούτο Brookings.
Οι εργοδότες έχουν επικεντρωθεί στη χρήση αυτοματισμών για την επιτάχυνση των διαδικασιών στα κέντρα διανομής και στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Ωστόσο, η κρίση της Covid οδήγησε στην προσαρμογή των αυτοματοποιημένων εργαλείων στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών, καθώς τόσο οι καταναλωτές όσο και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων προσπάθησαν να μειώσουν τις διαπροσωπικές επαφές.