Μαθαίνω ότι έχουν πυκνώσει κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα οι επαφές μεταξύ εργολάβων και τραπεζιτών!
Τα ραντεβού δίνουν και παίρνουν, τόσο σε επίπεδο «γεύματος εργασίας», όσο και σε συναντήσεις εντός αλλά και εκτός γραφείου.
Οι εξελίξεις στα μεγάλα έργα, στους διαγωνισμούς του Δημοσίου, στα ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις, αλλά και στα εμβληματικά επενδυτικά project, δημιουργούν πρόσθετες ανάγκες ρευστότητας, χρηματοδότησης καθώς και έκδοσης εγγυητικών επιστολών!
Η έξαρση στο κατασκευαστικό κομμάτι με την ευρεία έννοια προϋποθέτει ισχυρή πιστοληπτική ικανότητα για τους μεγάλους εργοληπτικούς ομίλους – και όχι μόνο- της χώρας, οι οποίοι επιδίδονται την ώρα τούτη σε μια επίπονη προσπάθεια άντλησης κεφαλαίων είτε απευθείας από τις τράπεζες με δανεισμό, είτε μέσω χρηματιστηρίου με αυξήσεις κεφαλαίου, ή ακόμη και μέσα από την έκδοση ομολογιακών δανείων!
Εάν σκεφτεί κανείς ότι η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού έφτασε το ποσόν ρεκόρ των 1,5 δις. ευρώ για τον ανάδοχο του έργου ΓΕΚ Τέρνα, αντιλαμβάνεται κανείς τι λεφτά πρέπει να σηκώσουν από τις τράπεζες ή την αγορά οι εργολάβοι – υποψήφιοι για τον διαγωνισμό της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής οδού, που κατά τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης θα ξεπεράσει τα 3 δις. ευρώ!!!
Και παράλληλα τρέχουν διαγωνισμοί εκατοντάδων εκατομμυρίων που βγαίνουν είτε με ΣΔΙΤ, είτε ως συμβάσεις παραχώρησης (πχ επεκτάσεις Αττικής οδού περίπου 1,5 δις) με εξαίρεση την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που βγήκε ήδη ως δημόσιο έργο!
Υπό αυτή την έννοια, αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι χρηματοδοτικές ανάγκες των εργοληπτικών ομίλων είναι κατά πολύ αυξημένες τούτη την περίοδο, γεγονός που δικαιολογεί τα αλλεπάλληλα ραντεβού, τα τραπεζώματα και τις μυστικές συναντήσεις μεταξύ εργολάβων και τραπεζιτών που βρίσκονται σε εξέλιξη και σχεδόν σε ημερήσια διάταξη …