Ο πρωθυπουργός στις 15:00 θα συναντηθεί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen AG, Dr Herbert Diess, ενώ στις 16:15 θα παραβρεθεί στην παράδοση δωρεάς υπηρεσιακών αυτοκινήτων και φορτιστών από τη Volkswagen στις τοπικές αρχές (Αστυνομία, Λιμενικό) Στις 5.30 ο κ. Μητσοτάκης θα παραβρεθεί και θα μιλήσει στην εκδήλωση με θέμα «Astypalea: smart & sustainable island – Progress Report, from vision to action».
Η επένδυση «Smart & Sustainable Island» είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Νοέμβριο παρουσια του Κ. Μητσοτάκη.
Στόχος του project της Volkswagen είναι να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε μικρογραφία του μελλοντικού ενεργειακού συστήματος της Ελλάδας. Η επένδυσή της για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα συνδυαστεί με Ανανεώσιμες Πηγές και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, που θα εξασφαλίσουν σε μεγάλο βαθμό την ενεργειακή αυτονομία του νησιου.
Η μελέτη του ΔΕΔΔΗΕ
Αναφορικα με το ηλεκτρικό σύστημα ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ολοκληρώσει μια μελέτη για την επίτευξη ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ άνω του 60% που Προβλεπει την ανάπτυξη ενός υβριδικού συστήματος που θα συνδυάζει παραγωγή από ΑΠΕ -αιολική και ηλιακή- με αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες.
Η μελέτη αυτή επικαιροποιείται με βαση τις νέες ενεργειακές ανάγκες για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τις εξελίξεις στο κόστος εγκατάστασης και εξοπλισμού, και αναμένεται να είναι έτοιμη τον επόμενο μήνα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ηλεκτροκίνηση αυξάνει τις ενεργειακές ανάγκες μόνο κατά 15% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, μέγεθος που θεωρείται διαχειρίσιμο. Τα αποτελέσματα της επικαιροποιημένης μελέτης θα χρησιμοποιηθούν για τον καθορισμό των χαρακτηριστικών του υβριδικού συστήματος που θα αναπτυχθεί στο νησί, όσον αφορά το μέγεθός του, την τεχνολογία και το κόστος.
Αμεσως μετά θα εκδοθεί υπουργικής απόφαση που θα περιγράφει το πλαίσιο αδειοδότησης του υβριδικού συστήματος και την διεξαγωγή διαγωνισμού από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την επιλογή του αναδόχου του έργου.
«Πράσινη» παραγωγή
Η «πράσινη» παραγωγή και η αποθήκευση ενέργειας θα συνδυαστούν με τεχνολογίες έξυπνης φόρτισης για τη διαχείριση της επιπλέον ζήτησης που δημιουργείται από τα ηλεκτρικά οχήματα. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίζεται ότι η φόρτιση δεν θα γίνεται σε ώρες υψηλής ζήτησης ενέργειας, ούτε ταυτόχρονα για όλα τα οχήματα αλλά θα ταυτοχρονίζεται με τις ώρες που υπάρχει υψηλή παραγωγή από το αιολικό ή/και το φωτοβολταϊκα
Σε ό,τι αφορά, τον στόλο των αυτοκινήτων, υπολογίζεται ότι 982 ηλεκτρικά οχήματα επαρκουν για να καλύψουν τις ανάγκες για τις οποίες σήμερα απαιτούνται 1.494 συμβατικά οχήματα. Το μέγεθος του στόλου θα μειωθεί σημαντικά χάρη στην εισαγωγή νέων υπηρεσιών κινητικότητας κατά παραγγελία (on demand), όπως για παράδειγμα η κοινή χρήση αυτοκινήτων και οχημάτων μικρο-κινητικότητας