To 1997 ήταν η χρονιά που η Subaru έριξε στην αγορά το Forester όπου στο πέρασμα των χρόνων, κέρδισε την εμπιστοσύνη των αγοραστών ως ένα ασφαλές και αξιόπιστο αυτοκίνητο.
Τα τελευταία 25 χρόνια, το Forester έχει πουλήσει πάνω από 357.000 μονάδες στην Ευρώπη, ενώ η παγκόσμια παραγωγή του φτάνει περίπου τα 4,5 εκατομμύρια μονάδες.
Το 2022 είναι η χρονιά που η Subaru ανανεώνει το Forester, το οποίο ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής έρχεται εξηλεκτρισμένο.
Έτσι ο 4κύλινδρος επίπεδος κινητήρας 2.0 λίτρων άμεσου ψεκασμού απόδοσης 150 ίππων συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 12,3 kW προσαρμοσμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων, με μπαταρία χωρητικότητας 0,57 kWh επιτυγχάνοντας 30% πιο γραμμική απόκριση επιτάχυνσης κατά τις εκκινήσεις.
Από στάση ή σε χαμηλή ταχύτητα, μόνο το αυτοκίνητο κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα με αθόρυβη οδήγηση και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ανάλογα με την κατάσταση του οχήματος και της μπαταρίας, μπορεί να οδηγεί πλήρως ηλεκτρικά για αποστάσεις που κυμαίνονται έως περίπου 1,6 χλμ. περίπου και με ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα. Στις μεσαίες ταχύτητες, η ισχύς συνδυάζεται τόσο από το θερμικό κινητήρα όσο και από τον ηλεκτροκινητήρα ενώ στις υψηλές ταχύτητες το σύστημα επαναφορτίζει την μπαταρία.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μεταδίδοντας την κίνηση και στους δύο άξονες, διατηρώντας έτσι την παράδοση.
Forester σημαίνει και περιπέτεια καθώς τα 220 χλστ. απόστασης από το έδαφος αποτελούν τη μεγάλη πρόκληση, όπως και το προηγμένο σύστημα 4κίνησης.
Το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με το βελτιωμένο σύστημα X-Mode διπλής λειτουργίας (Snow/Dirt και Deepsnow/ Mud) προσφέροντας βελτιωμένες λειτουργίες, κατάλληλες για μια ποικιλία καιρικών, αλλά και δύσκολες και οδικές συνθήκες.
Επιπλέον προστέθηκε μια λειτουργία ελέγχου που αποκαθιστά το σύστημα X-Mode, με δυνατότητα αυτόματης επανασύνδεσης μόλις η ταχύτητα του οχήματος πέσει-μειωθεί στα 35 χλμ./ώρα ή λιγότερο, επιτρέποντας στους οδηγούς να συγκεντρωθούν περισσότερο στην οδήγηση χωρίς να χρειάζεται να χειριστούν ξανά το διακόπτη.
Η λειτουργία HillDescentControl που διατηρεί αυτόματα μια σταθερή ταχύτητα όταν κατηφορίζετε σε λόφους με το πόδι μακριά από το πεντάλ του φρένου, με τον οδηγό να εστιάσει πλήρως στο τιμόνι ενώ οδηγεί σε κατηφόρα.
Η τυπική επιλογή από τον οδηγό είναι η Si-Drive. Είναι η διαχείριση απόδοσης του συστήματος μετάδοσης- κίνησης της Subaru που επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του γκαζιού επιλέγοντας μεταξύ των λειτουργιών «Intelligent» («I») και «Sport» («S»), που. προσθέτει μεγαλύτερη ευελιξία για πιο άνετη και ευχάριστη οδήγηση.
Νέο στο καινούργιου Forester είναι το e-ActiveShiftControl που ενεργοποιείται αυτόματα όταν βρίσκεται στη λειτουργία «S» του Si-Drive για πιο ευέλικτη και γρήγορη οδήγηση, ειδικά σε δρόμους με στροφές.
Aπο σχεδιαστικής πλευράς το Forester διατηρεί το ύφος του, με τις μεγάλες επιφάνειες κρυστάλλων, με την επανασχεδιασμένη μάσκα, στα φώτα τύπου boomerang, με το εσωτερικό να διακρίνεται για τους χώρους του. Μάλιστα η συμπαγής μπαταρία ελαχιστοποιεί τις επιπτώσεις στην καμπίνα και στο χώρο αποσκευών που προσφέρει 509 λίτρα ο οποίος φθάνει τα 1.779 με ικανότητα ρυμούλκησης 1870 κιλά.
Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής 8 ιντσών που διαθέτει το πιο πρόσφατο σύστημα ψυχαγωγίας, συμβατό με AppleCarPlay και Android και στο πάνω μέρος η οθόνη του κλιματισμού.
Το πιο πρόσφατα ανανεωμένο Forester συνεχίζει την παράδοση του μοντέλου με ικανότητες εκτός δρόμου.
Η τυπική συμμετρική μόνιμη τετρακίνηση (S-AWD), σήμα κατατεθέν των αυτοκινήτων της Subaru, παρέχει αυτοπεποίθηση στον οδηγό και ικανότητα κίνησης παντός καιρού, ακολουθώντας τον δρόμο του εξηλεκτρισμού.