Με αφορμή την απόκτηση του Ελλάκτορα από τους Ολλανδούς και τη σχέση ελέγχου και εξάρτησης με την ΓΕΚ Τέρνα, όπου προφανώς δημιουργείται ολιγοπώλιο και δεσπόζουσα θέση στον κλάδο, μοιραία δημιουργούνται νέες συμμαχίες και συσχετισμοί δυνάμεων.
Την ώρα τούτη όλοι οι κατασκευαστικοί όμιλοι είναι προσανατολισμένοι στον διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό που έχει καταληκτική ημερομηνία την 1η Απριλίου.
Και διαμορφώνονται οι νέες σχέσεις και συμμαχίες των υποψηφίων σχημάτων.
Υπό τα νέα δεδομένα της αγοράς καλά πληροφορημένες πηγές υποστηρίζουν ότι έχει ανοίξει δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των ομίλων Μυτιληναίου και JP Άβαξ για την από κοινού κάθοδό τους στον διαγωνισμό της Εγνατίας με τη συμμετοχή της γαλλικής Vinci, με την οποία την ώρα τούτη γίνονται, κατά πληροφορίες, οι τελικές συζητήσεις. Και πρέπει να σημειωθεί ότι και η οικογένεια Ιωάννου διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με τον γαλλικό κολοσσό των κατασκευών.
Οι ίδιες πηγές, πάντως, λένε πως στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ Ευ. Μυτιληναίου και οικογένειας Δάκη Ιωάννου έχει μπει και το έργο του Μετρό της Αθήνας, όπου εάν η συμμαχία των δύο πλευρών επικυρωθεί θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι ο Μυτιληναίος θα μπει γερά με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο μεγαλύτερο έργο των επόμενων 10 χρόνων, προϋπολογισμού άνω του 1,8 δισ. ευρώ.