Ήταν το καλοκαίρι του 1966. Οι Beatles βρίσκονταν στη μέση μιας περιοδείας που τους έβαζε να δώσουν πέντε συναυλίες σε μόλις τρεις ημέρες στη φημισμένη αρένα Nippon Budokan της Ιαπωνίας – αλλά όταν δεν έδιναν συναυλίες, ήταν κλεισμένοι στην προεδρική σουίτα του Tokyo Hilton και δημιουργούσαν ένα έργο τέχνης που έμεινε γνωστό ως «Images of a Woman».
Αυτός ο πίνακας, που πιστεύεται από ορισμένους ειδικούς ότι είναι το μοναδικό έργο τέχνης που φιλοτέχνησαν από κοινού και οι τέσσερις Beatles (ή τουλάχιστον υπέγραψαν και οι τέσσερις), θα βγει προς πώληση στον οίκο δημοπρασιών Christie’s στη Νέα Υόρκη την 1η Φεβρουαρίου.
Το «Images of a Woman» εκτιμάται ότι θα πιάσει κάπου μεταξύ 400.000 και 600.000 δολάρια και «αποκρυσταλλώνει μια μαγική στιγμή στην ιστορία των Beatles», δήλωσε ο ειδικός του Christie’s Κέισι Ρότζερς.
Πώς δημιουργήθηκε ο πίνακας
Οι Beatles πέρασαν περίπου 100 ώρες στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια της περιοδείας τους το 1966.
Εκτός από τις εμφανίσεις τους (και εκτός από δύο περιπτώσεις όπου ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ και ο Τζον Λένον ξεγλίστρησαν ο καθένας με μέλη της συνοδείας τους για περιπέτειες στα αξιοθέατα του Τόκιο), το γκρουπ έμεινε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του κατόπιν εντολής των τοπικών αρχών που ανησυχούσαν για την ασφάλειά τους. Η επίσκεψη του συγκροτήματος στη χώρα προσέλκυσε τόσο θαυμαστές όσο και διαδηλωτές – υπήρξαν αναφορές για απειλές από Ιάπωνες εθνικιστές, μεταξύ των οποίων και μερικοί που θύμωσαν επειδή ένα δυτικό ροκ συγκρότημα έπαιξε σε μια αρένα που θεωρείται πνευματική πατρίδα των πολεμικών τεχνών.
Ένας επισκέπτης τους χάρισε μερικά είδη ζωγραφικής, σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Christie’s. Το συγκρότημα σύντομα κατέληξε γύρω από ένα τραπέζι, με ένα κενό φύλλο ιαπωνικού χαρτιού τέχνης στη μέση και μια λάμπα περίπου στο κέντρο, από πάνω τους. Κάθε Beatle καθόταν σε μια γωνία, ζωγραφίζοντας κάτι διαφορετικό και ακούγοντας ηχογραφήσεις για το άλμπουμ που θα γινόταν το «Revolver».
Κάθε γωνιά του πίνακα αντανακλά μια προσωπική πινελιά, με μεγάλη ποικιλία στα σχήματα και τα χρώματα. Το τμήμα του Τζορτζ Χάρισον, το οποίο χρησιμοποιεί πιο σκούρες και με πιο άγρια εμφάνιση πινελιές, φαίνεται να απλώνεται περισσότερο από τη γωνία του, ενώ η περιοχή του Ρίνγκο Σταρ είναι μικρότερη και καρτουνίστικη. Ο Λένον και ο ΜακΚάρτνεϊ εργάστηκαν κυρίως με ακρυλικά, ενώ ο Χάρισον και ο Σταρ βασίστηκαν περισσότερο στις νερομπογιές. Στον κέντρο του πίνακα, μέσα σε έναν λευκό κύκλο, βρίσκονται οι τέσσερις υπογραφές.
Οι Beatles δεν έδωσαν ποτέ επίσημο τίτλο στον πίνακά τους, αλλά έγινε γνωστός ως «Images of a Woman» στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν «ένας Ιάπωνας δημοσιογράφος θεώρησε ότι μπορούσε να δει γυναικεία γεννητικά όργανα στο τεταρτημόριο του Πολ» (επάνω δεξιά), σύμφωνα με τον Christie’s.