Τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα καύσιμα, με το ενισχυμένο Fuel Pass που ανακοίνωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου, εξειδίκευσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας σε συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνο Πετραλιά.
Η ενίσχυση απευθύνεται σε 3,1 εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες, καθώς, όπως ανακοινώθηκε, επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Επεκτείνεται, επίσης, η κρατική επιδότηση στο ντίζελ με 12 λεπτά ανά λίτρο «ώστε να συγκρατηθούν κατά το δυνατόν οι αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα».
Σύμφωνα με τις τοποθετήσεις του Χρήστου Σταϊκούρα:
– Παρεμμβαίνουμε για να ενισχύσουμε κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη. Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης σκαρφαλώνει στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις κι επιβαρύνοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
– Στο πλαίσιο αυτό:
1. Ενισχύουμε κάρτα καυσίμων για Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο. Αφορά σε φυσικά πρόσωπα με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα το 2021 ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικουριού, ως τα 45.000 ευρώ. Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια. Στην ηπειρωτική χώρα, αυξάνεται η επιδότηση στα 80 ευρώ για την κατανάλωση βενζίνης στην αντλία. Στη νησιωτική Ελλάδα η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ.
Η επιδότηση απομειώνει τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά του ευρώ και ρίχνει την τιμή κάτω από τα 2 ευρώ, το συνολικό κόστος της παρέμβασης στη βενζίνη ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.
2. Επιδοτούμε το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.
Το συνολικό κόστος του «Fuel Pass 2» ανέρχεται στα 315 εκατ. ευρώ, οι πόροι προέρχονται από την καλύτερη εκτέλεση προπϋπολογισμού. Τα μέτρα αυτά ξεπερνούν σε κόστος τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ο υφυπουργός Οικονομικών, Θοδωρής Σκυλακάκης, είπε από την πλευρά του:
«Οι πολίτες έχουν εξοικείωση με υφιστάμενη πλατφόρμα για το Fuel Pass. Δίνουμε αυτή τη βοήθεια γιατί ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική, καθώς είχαμε ρεκόρ εξαγωγών. Ταυτόχρονα, είχαμε μείωση της ανεργίας. Η αυξημένη ανάπτυξη έχει αντανάκλασξη και στα δημόσια έσοδα, είχαμε υπέρβαση στην εκτέλεση προϋπολοιγισμού κατά 2,1 δισ. ευρώ.
Ο τρίτος λόγος είναι τα έσοδα από τον τουρισμό. Όλα αυτά γίνονται παρά τις τεράστιες εξωγενείς πιέσεις, τις αυξήσεις των διεθνών τιμών σε εμπορεύματα και καύσιμα. Κάναμε μεταρρυθμίσεις, παρά τις κρίσεις και έχουμε σήμερα πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο που τον διαθέτουμε στους πολίτες με σύνεση».
Όπως ανακοίνωσε νωρίτερα ο κ. Μητσοτάκης, το «Fuel Pass 2» θα αφορά τρεις μήνες, από Ιούλιο ως Σεπτέμβριο.
Συγκεκριμένα, αυξάνεται η επιδότηση του Fuel Pass και ανεβαίνει στα 80 ευρώ για την κατανάλωση βενζίνης στην αντλία. Για τις μοτοσυκλέτες φτάνει στα 60 ευρώ. Ενώ στα νησιά η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ, αντί 55 ως σήμερα και για τα δίτροχα στα 70 ευρώ.
Με την παρέμβαση, όπως σημείωσε ο πρωθυπουργός, απομειώνονται οι αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά του ευρώ.
Τα μέτρα κοστολογούνται σε πρόσθετα 315 εκ. ευρώ. Οι συνολικές επιδοτήσεις μόνο για τα καύσιμα είναι 580 εκ ευρώ. «Είναι ποσά που προέκυψαν από τη συνετή οικονομική διαχείριση και την ανάπτυξη», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.