Αφού εξέφρασε «την οδύνη μου για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των λουλουδιών που χάθηκαν και τον ελληνικό λαό που πενθεί», ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε μεταξύ άλλων:
-Τα τρένα επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν ασφαλή. Υπήρχε προσωπικό, υπήρχαν μηχανοδηγοί, υπήρχαν κλειδούχοι, υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, υπήρχε και δευτεροβάθμιο σύστημα στην Καρόλου το οποίο σταμάτησε το 2019.
-Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν αν ίσχυε σήμερα στον ΟΣΕ ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019. Αποδομήθηκε όλο το σύστημα του ΟΣΕ μέσα στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία.
Απάντησε στις αιτιάσεις ότι «κρύβεται» λέγοντας: «Όλες αυτές τις ημέρες, μέσα στο θρήνο, υπάρχει η στοχευμένη προπαγάνδα “που είναι ο Σπίρτζης;”. Δεν έχω κρυφτεί ποτέ και δεν έχω λόγο να κρυφτώ. Όταν βλέπεις να σπαράζουν οι μανάδες και οι πατεράδες, δεν είναι δυνατόν να βγαίνεις για τηλε-καυγάδες στα κανάλια με τον ‘Αδωνι Γεωργιάδη».
Απάντησε στο όλοι φταίνε: «Το “όλοι φταίνε” δεν ισχύει, εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει και υπάρχουν τα στοιχεία που το αποδεικνύουν αυτό.
Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές, είναι προσωποποιημένες. Η Δικαιοσύνη θα τα βρει όλα… Εγώ θα παρακαλέσω τον κύριο Μητσοτάκη να μου κάνει τη χάρη να στείλει άλλη μία επιστολή στον κύριο Ντογιάκο και να ερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ».
Για το δυστύχημα ανάφερε: «Είναι δυνατόν να υπάρχει διπλή γραμμή και να γίνεται μετωπική σύγκρουση; Μέχρι το 2018 η γραμμή ήταν μονή και δεν είχε σημειωθεί τέτοιο πρωτοφανές δυστύχημα».
‘Αφησε αιχμές κατά του παραιτηθέντος υπουργού Κώστα Καραμανλή: «Όταν είσαι υπουργός και ενημερώνεσαι ότι υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, σταματάς τη συγκοινωνία μέχρι να το αποκαταστήσεις. Εγώ το έκανα αυτό όταν σταμάτησα τη λειτουργία του ΤΡΑΜ επειδή έμαθα ότι ενδέχεται να μην έχει γίνει μελέτη».
Είπε ακόμη ο κ. Σπίρτζης για τις ευθύνες της κυβέρνησης: «Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellenic Train, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση. Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν…Επί ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν στη Λάρισα 25 σταθμάρχες, τώρα υπάρχουν 10, ένας εκ των οποίων ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το βράδυ του τραγικού δυστυχήματος. Το 2020 χωρίστηκε η Καρόλου σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο. Υπάρχει gps σε κάθε τρένο, υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε. Ήταν έτοιμο το GSMR, η κινητή τηλεφωνία των τρένων. Τελείωσε το 2018, έγιναν εκπαιδεύσεις σε όλο το προσωπικό. Έμενε να γίνει μόνο η πιστοποίηση στο Ικόνιο-Θριάσιο η οποία 4 χρόνια δεν έγινε. Αν λειτουργούσε, θα άκουγαν όλοι τον μηχανοδηγό, οι σταθμάρχες, τα πλησιέστερα τρένα, το τρένο που κατέβαινε. Γιατί δεν λειτούργησε τέσσερα χρόνια;».
- Μια εκτροχιασμένη κοινωνία: Μια βαθιά, οικονομικά και κοινωνικά, άρρωστη Δύση
- Πανικός σε αγορές και τράπεζες από την κρίση στη Silicon Valley Bank
- Σιγά μην έπαιρναν τον Άκτωρα ο Κούτρας και ο Ράμογλου της Κύπρου
- Απορρυπαντικά: Έως και 361% ακριβότερα σε σχέση με την Ε.Ε. – Έρευνα της Επ. Ανταγωνισμού