Μεγαλώνουν ημέρα με την ημέρα το προβλήματα μεταφορών, τα οποία σχετίζονται άμεσα με την διακοπή των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών από και προς το λιμάνι του Πειραιά πρωτίστως, με μικρότερες συνέπειες και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Όσο η γραμμή παραμένει κλειστή αναγκαστικά, το λιμάνι του Πειραιά και η χώρα χάνουν τον κομβικό τους ρόλο ως hub προς την Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.
Προβλήματα βέβαια παρατηρούνται ήδη και στην εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά προς το παρόν είναι λίγο πολύ ελεγχόμενα.
Το λιμάνι του Πειραιά έχει αποκοπεί από τη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την κεντρική και ανατολική Ευρώπη προς Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Αυστρία μέσω Σερβίας αλλά και μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας, όπου έστελνε αλλά και παραλάμβανε εμπορευματοκιβώτια-εμπορεύματα.
Για να έχουμε μία πρώτη εικόνα, από τις γραμμές του ΟΣΕ διακινείται κατά μέσο όρο ημερησίως φορτίο που αναλογεί σε 30 φορτηγά στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και άλλα 30 φορτηγά στην αντίστροφη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα.
Η τιμή μεταφοράς της παλέτας από το λιμάνι του Πειραιά στη Θεσσαλονίκη οδικώς και σιδηροδρομικώς κοστίζει 50 και 40 ευρώ αντίστοιχα.
Υπολογίζεται πως το αυξημένο κόστος μεταφοράς οδικώς θα επιβαρύνει τις διεθνείς μεταφορές έως και 30%.Από την πλευρά της η Cosco τηρεί στάση αναμονής αναμένοντας τις κυβερνητικές αποφάσεις, οι οποίες, με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν χθες, φαίνεται ότι ικανοποιούν την κινεζική πλευρά.
Διαβάστε περισσότερα
- Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης Λάρισας και ο μηχανοδηγός του Intercity γνώριζαν ότι η κίνηση γινόταν σε διπλή γραμμή
- Το παρασκήνιο πίσω από «διαζύγιο» Μπογδάνου – Λατινοπούλου και ο Εμφιετζόγλου
- Τζέιμς Καφετζής για Ελευθερία Ελευθερίου: «Η καημένη έχει γίνει ρεζίλι»
- Κιάρα Φεράνι: Δημοσίευσε την πρώτη της βουτιά για το 2023