LIFESTYLE

Social media: Πόσες ώρες τη μέρα ξοδεύουμε – Η πλατφόρμα που κυριαρχεί

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι υπάρχουν κατά προσέγγιση 4,7 δισ. ενεργοί χρήστες social media διεθνώς, τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι πλατφόρμες αυτές έχουν γίνει μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας:

Αφενός η πανδημία, αφετέρου η ευρεία υιοθέτηση των smartphones, μας «σπρώχνουν» όλο και περισσότερο στα social media. Όποιος έχει έστω και μικρή «παρουσία» online κατά πάσα πιθανότητα θα ασχολείται με τον λογαριασμό του στο Facebook, στο Twitter, το Instagram, το YouTube, το WhatsApp, το Messenger ή με όλους μαζί.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι υπάρχουν κατά προσέγγιση 4,7 δισ. ενεργοί χρήστες social media διεθνώς, τα παρακάτω στοιχεία για το 2022 που συγκέντρωσε η ομάδα ειδικών λογισμικού TechJury επιβεβαιώνουν ότι οι πλατφόρμες αυτές έχουν γίνει μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας:

  • Ο μέσος χρήστης πέρασε φέτος δυόμισι ώρες κάθε μέρα στα social media
  • Αφιερώνουμε το 50% του χρόνου που περνάμε στο κινητό μας για τα social media
  • Το Facebook είναι η δημοφιλέστερη πλατφόρμα, με τον μέσο χρήστη να περνά 58 λεπτά κάθε μέρα
  • Ο μέσος χρήστης Snapchat περνά 30 λεπτά στην πλατφόρμα κάθε μέρα
  • Το Instagram καταναλώνει 28 λεπτά την ημέρα από το μέσο χρήστη
  • Στο YouTube ξοδεύουμε κατά μέσο όρο 19 λεπτά την ημέρα
  • Συνολικά 14,2 λεπτά ημερησίως περνά στο Pinterest ο μέσος χρήστης

Πιο αναλυτικά:

1. Χρόνος που περνάμε στα social media

Ο μέσος χρόνος αυξήθηκε ελαφρώς σε σχέση με το 2019, όταν ανερχόταν στις 2 ώρες και 22 λεπτά, αλλά σημαντικά σε σχέση με το 2012, όταν έφτανε μόλις τη μία ώρα. Συνεπώς, τα φετινά ευρήματα καταδεικνύουν την ανοδική τάση.

2. Χρόνος που περνάμε στο κινητό

Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι αφιερώνουμε περίπου 5,5 ώρες κάθε μέρα στο κινητό μας, εκ των οποίων τον μισό στα social media.

3. Χρόνος που περνάμε στο Facebook

Ο χρόνος βαίνει μειούμενος, ενώ για το 2022 φαίνεται ότι ιδίως οι νεότερες γενιές στρέφονται σε άλλα μέσα κοινωνικά δίκτυα, όπως το TikTok.

4. Χρόνος που περνάμε στο YouTube

Με 2,5 δισ. χρήστες κάθε μήνα, το YouTube έχει συνολικές προβολές περίπου 1 δισ. ωρών κάθε μέρα. Η συντριπτική πλειονότητα (70%) των χρηστών παρακολουθούν από το κινητό τους.

5. Χρόνος που περνάμε στο TikTok

Από τα φετινά στοιχεία, σύμφωνα με την TechJury, προκύπτει ότι στις νέες γενιές, ιδίως παιδιά και εφήβους, κυριαρχεί το TikTok. Αυτή η κατηγορία ανηλίκων περνά κατά μέσο όρο 91 λεπτά την ημέρα στο TikTok, έναντι 56 λεπτών στο YouTube. Συνολικά, η πλατφόρμα ξεπέρασε το 1 δισ. ενεργούς χρήστες, εκ των οποίων η πλειονότητα είναι κάτω των 25 ετών.

6. Πόσες φορές ανοίγουμε το WhatsApp

Τουλάχιστον το 40% των παγκόσμιων χρηστών Διαδικτύου χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. Αυτή τη στιγμή, μέσω WhatsApp στέλνονται 65 δισ. μηνύματα και πραγματοποιούνται κλήσεις 2 δισ. λεπτών κάθε μέρα. Πρόκειται για αλματώδη αύξηση σε σχέση με τα 43 δισ. ημερήσια μηνύματα που καταγράφηκαν το 2017.

7. Χρόνος που περνάμε στο Snapchat

Επίσης από τις αγαπημένες πλατφόρμες των νεότερων γενιών, το δεύτερο τρίμηνο του 2022 το Snapchat είχε σχεδόν 350 εκατ. ενεργούς χρήστες την ημέρα. Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 30 λεπτά την ημέρα στο Snapchat.

8. Χρόνος που περνάμε στο Instagram

Σε ένα μήνα, ο μέσος χρήστης ξοδεύει 11,2 ώρες στην πλατφόρμα. Οι ενεργοί χρήστες του Instagram παγκοσμίως ξεπερνούν το 1,4 δισ., ενώ ίσως προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μόλις το 31% αυτών είναι μεταξύ 18 και 24 ετών.

9. Χρόνος που περνάμε στο Twitter

Σύμφωνα με την TechJury, οι χρήστες του Twitter αφιερώνουν μόλις 3:39 λεπτά κάθε φορά που ανοίγουν την πλατφόρμα. Η μεγαλύτερη μερίδα των χρηστών έχει ηλικία μεταξύ 24 και 35 ετών. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι τρία τέταρτα των χρηστών δηλώνει πως χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για να βλέπει ειδήσεις.

10. Χρόνο που περνάμε στο Messenger

Σύμφωνα με την TechJury, ο μέσος χρήστης Messenger περνά τρεις ώρες το μήνα στην πλατφόρμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από ανταλλαγή μηνυμάτων, οι χρήστες το χρησιμοποιούν μεταξύ άλλων για να μοιραστούν media (21 δισ. φωτογραφίες το μήνα) και να συνδεθούν με επιχειρήσεις (40 εκατ. εταιρείες χρησιμοποιούν messenger).

Διαβάστε ακόμη: