Η Skoda παρουσίασε την ανανεωμένη Octavia, η οποία έχει δεχτεί ακόμα περισσότερη αγάπη από την τσέχικη εταιρεία, καθώς πρόκειται για το εμπορικότερο μοντέλο της, με πάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις, στις περισσότερες από 60 χώρες όπου διατίθεται. Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά τις αλλαγές στην Octavia που διανύει αισίως την τέταρτη γενιά της, η οποία λανσαρίστηκε το 2019.

Στην όψη της παρατηρούμε αρχικά την εκτεταμένη μάσκα, τα διαφοροποιημένα εμπρός Led φώτα ημέρας, τα οποία απέκτησαν πιο αιχμηρά σχήματα, ενώ επεκτείνονται προς τα κάτω στο ύψος της μάσκας.

Ειδική μνεία γίνεται στους LED Matrix προβολείς δεύτερης γενιάς που υπόσχονται μια νέα εμπειρία φωτισμού του δρόμου. Επιπλέον, ενσωματώνουν το επονομαζόμενο “Crystallinium”, ένα μοναδικό κρυσταλλικό στοιχείο που προσδίδει μια χαρακτηριστική μπλε απόχρωση στο εσωτερικό περίβλημα των προβολέων, βελτιώνοντας περαιτέρω την αισθητική του οχήματος.

Tα πίσω διαιρούμενα Led φωτιστικά σώματα, με διαδοχικό μοτίβο στα φλας, διατηρούν το χαρακτηριστικό τους “C” σχήμα, ενώ στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται το όνομα της Skoda με κεφαλαία  και νέα γραμματοσειρά. Επανασχεδιασμένοι είναι επίσης οι προφυλακτήρες, ενώ διατίθενται και ζάντες νέας σχεδίασης.  Σημειώνεται ότι οι παραπάνω αλλαγές αφορούν την Octavia με hatchback, αλλά και με πρακτικότερο combi αμάξωμα.

Στο εσωτερικό συναντάμε νέα και βιώσιμα υλικά για τα καθίσματα, το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών. Στο στάνταρ εξοπλισμό, ορισμένων εκδόσεων, ανήκει πλέον ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10 ιντσών, όπως και ο διζωνικός κλιματισμός.

Για πρώτη φορά στην Octavia προσφέρεται κεντρική οθόνη αφής μεγέθους 13 ιντσών (στάνταρ η οθόνη 10 ιντσών), ενώ το chatbot ChatGPT που βασίζεται στη τεχνητή νοημοσύνη θα ενσωματωθεί στάνταρ στο φωνητικό βοηθό Laura.

Οι κινητήρες της ανανεωμένης Skoda Octavia

Κάτω από το εμπρός καπό τοποθετείται ο γνωστός τετρακύλινδρος 1.5 ΤSI βενζινοκινητήρας, απόδοσης 116 ή 150 ίππων, ο οποίος προαιρετικά συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων αντί του μηχανικού 6 σχέσεων. Στη φαρέτρα της ανανεωμένης Octavia υπάρχει επίσης ο δίλιτρος TSI βενζινοκινητήρας, ο οποίος παράγει 204 ίππους και 320 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης.

Για λογαριασμό της νέας Octavia RS ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας αποδίδει 265 ίππους και 370 Nm ροπής, ενώ το με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η νέα Octavia RS οπτικά ξεχωρίζει με προφυλακτήρες που έχουν πιο επιθετική σχεδίαση, με τριγωνικές εισαγωγές αέρα και διπλές εξατμίσεις. Στο εσωτερικό τοποθετούνται bucket καθίσματα, μαύρη σουέτ ταπετσαρία, κόκκινες ραφές, διακοσμητικό ένθετο τύπου carbon, αλουμινένια πεντάλ και τριάκτινο τιμόνι με την ένδειξη RS.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων το «παρών» δίνει ο TDI των 2.0 λίτρων, με ισχύ 116 ή 150 ίππων, στην πρώτη περίπτωση με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και στη δεύτερη με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Αργότερα θα προστεθούν και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης.

Στη γκάμα της ανανεωμένης Octavia υπάρχουν τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις (Essence, Selection, Sportline, RS) και εννέα επιλογές (Design Selections) για τον εσωτερικό διάκοσμο. Τα συστήματα “Intelligent Park Assist” και “Remote Park Assist” κάνουν επίσης το ντεμπούτο τους στην ανανεωμένη Octavia, αναβαθμισμένο είναι το σύστημα “Αttention and Drowsiness Assist”, ενώ προσφέρονται μέχρι και δέκα αερόσακοι.

Διαβάστε ακόμη: