Στα τέλη Οκτωβρίου 2023, η νυν πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα αναβάθμισης των τουριστικών λιμένων της ελληνικής επικράτειας.

Χρησιμοποιώντας τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και μετά από κυβερνητική εντολή να επισπευσθούν οι αναπτυξιακές πρωτοβουλίες στη χώρα, δρομολογήθηκε η σχετική διαδικασία μέσω της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, καθώς δημοσιεύτηκε σχετική πρόσκληση για υποβολή προτάσεων από τους επιλέξιμους ενδιαφερόμενους.

Και κάπου εδώ ξεκινάει μια ιστορία παρερμηνειών αλλά και στρεβλώσεων στο προκηρυγμένο Έργο, για την οποία το κυρίαρχο δημοσιογραφικό ερώτημα είναι ΑΝ πρόκειται για καραμπινάτη σκοπιμότητα Η δραματική ανεπάρκεια.

Η δράση προϋπολογισμού 139 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού που τόσο έχει ανάγκη η χώρα μέσα από την χρηματοδότηση έργων και εξοπλισμού στις ελληνικές Μαρίνες.

Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης κρίσιμων για τον ελληνικό τουρισμό υποδομών με ευρωπαϊκά κονδύλια, και μάλιστα μετά από ένα σχεδιασμό που έχει ήδη καθυστερήσει δραματικά.

Η καταληκτική ημερομηνία απορρόφησης των εγκεκριμένων δαπανών είναι 31/12/2025. Ότι δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως ως τότε, χάνεται._

Για όσους είναι εξοικειωμένοι με τους ρυθμούς της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, η Δράση θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει τουλάχιστον ένα – με δύο χρόνια πριν.

Αλλά κάτι η εκλογολογία του 2022, κάτι η εκλογική χρονιά του 2023 καθυστέρησε.

Η εγκριτική πράξη της Δράσης που το Υπουργείο Τουρισμού (υπό προηγούμενη πολιτική ηγεσία) έστειλε και εγκρίθηκε στην Ε.Ε. δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας.

Το Πρόγραμμα αφορά την χρηματοδότηση σε τουριστικές μαρίνες υπό δημόσιο έλεγχο και εποπτεία (που συνήθως έχουν πολύ περιορισμένα οικονομικά), προκειμένου να βελτιώσει τις θαλάσσιες υποδομές οι οποίες την τελευταία δεκαετία έχουν τεράστια ζήτηση.

Αντίθετα, η Πρόσκληση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Τουρισμού, στην πραγματικότητα απευθύνεται ΜΟΝΟ στις ιδιωτικές μαρίνες.

Δηλαδή αποκλείονται κάτ’ αυτόν τον τρόπο λ.χ. τα μικρά λιμενικά ταμεία, προς αποκλειστικό όφελος των λίγων συγκριτικά ιδιωτικών μαρινών.

Προφανώς, τα δημοφιλή νησιωτικά λιμάνια αλλά και τα μεγαλύτερα λιμάνια (αρμοδιότητας ΤΑΙΠΕΔ) που διαθέτουν τουριστικές μαρίνες και δεν μπορούν να συμμετάσχουν απολύτως παράτυπα – αν όχι παράνομα- στο Πρόγραμμα αυτό είναι στα κάγκελα.

Η ανάγκη ισόρροπης κατανομής των πόρων τόσο γεωγραφικά (δηλαδή, όχι μόνο στις μαρίνες της Αττικής αλλά και στην περιφέρεια της χώρας), όσο και μεταξύ ιδιωτικών και δημόσιων υποδομών είναι προφανής.

Επιπρόσθετα, η ανάγκη να ενισχυθούν δημόσιοι λιμένες μείζονος τουριστικού ενδιαφέροντος που υποφέρουν δραματικά και περιμένουν επί δεκαετίες να βρεθούν κάποια διαθέσιμα χρήματα για να αναβαθμιστεί η παροχή υπηρεσιών τους, αποτελεί ζήτημα εθνικής σημασίας.

Το κωμικοτραγικό της υπόθεσης που φέρνουμε σήμερα στη δημοσιότητα, είναι πως τα υφιστάμενα αιτήματα ενίσχυσης των ιδιωτικών μαρινών στο Υπουργείο Τουρισμού ΔΕΝ καλύπτουν τα οικονομικά διαθέσιμα της Δράσης.

Δηλαδή, όπως προχωράει σήμερα η υπόθεση θα μείνουν πολλά εκατομμύρια αδιάθετα!

Αλλά δεν είναι καν ΑΥΤΟ το μεγαλύτερο πρόβλημα…

Κύκλοι της αγοράς με τεράστια εμπειρία στην απορρόφηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, δηλώνουν κατηγορηματικά πως ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να εκταμιευθούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια για το Έργο αυτό με τον τρόπο που είναι δρομολογημένη τεχνικά η διαδικασία.

Πρόκειται για ένα έργο που το έχουμε ξαναδεί..

Σε απλά ελληνικά, αν δεν αλλάξει ριζικά η αντιμετώπιση του συγκεκριμένου Προγράμματος από τις υπηρεσίες και τους συμβούλους της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού, 139 εκατομμύρια κατευθύνονται στα βράχια.

Γκαραντί και καρατσεκαρισμένο. Λεφτά γιοκ.

Αλλά ΑΜΑ χαθούν τα κονδύλια, τρέχα-γύρευε μετά ποιος φταίει και γιατί την «πατήσαμε»..

Αναρωτιέται λοιπόν κάνεις, πόσο δύσκολο είναι να επικρατήσει η κοινή λογική;

Πέραν αυτών, τα ερωτήματα που προκύπτουν, είναι απλά αλλά κάπως ζόρικα: ΠΟΙΟΙ είναι αυτοί και για ποιους προσωπικούς (;) λόγους παρασέρνουν μια πετυχημένη υπουργό, όπως η κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, σε αδιέξοδα μονοπάτια;

Σε μια καραμπινάτη αποτυχία που θα χρεωθεί αφενός προσωπικά η ίδια, αφετέρου θα στερηθούν πολλές λιμενικές υποδομές της χώρας χρήματα υπερπολύτιμα;

Έχει λάβει γνώση το Μαξίμου για το «στοίχημα» που θα χαθεί τις επόμενες εβδομάδες στον Θαλάσσιο Τουρισμό, εάν δεν αλλάξει ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ η υφιστάμενη στρεβλή διαδικασία που θα φάει «άκυρο» από το Ταμείο Ανάκαμψης, σε μια εποχή που η χώρα έχει ανάγκη και το τελευταίο ευρώ (€) για υποδομές…;!;!

Κυριάκο, πάρε βρεγμένη σανίδα…

Διαβάστε ακόμη: