Μεγάλο πλήγμα στην Ευρώπη δέχθηκαν οι μετοχές των luxury brands, μετά την προειδοποίηση της Chanel ότι ο κλάδος «εισέρχεται σε ένα πιο δύσκολο περιβάλλον» και οι αναλυτές δήλωσαν ότι βλέπουν αυξανόμενη πίεση στα περιθώρια κέρδους της αποκλειστικής μάρκας.
Ο δείκτης Euro Stoxx Luxury 10 υποχώρησε έως και 1,9%, τη μεγαλύτερη πτώση εδώ και περίπου ένα μήνα, αφού η ιδιωτική Chanel δημοσίευσε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023. Ενώ ο διάσημος οίκος μόδας, καλλυντικών και κοσμημάτων ανέφερε διψήφια αύξηση των πωλήσεων και των κερδών, η προσοχή επικεντρώθηκε στον επιφυλακτικό τόνο των προοπτικών του.
«Μετά από τρία χρόνια εξαιρετικής ανάπτυξης για τον κλάδο μας, εισερχόμαστε τώρα σε ένα πιο δύσκολο περιβάλλον», δήλωσε ο Φιλίπ Μπλοντιό, παγκόσμιος οικονομικός διευθυντής της Chanel.
Οι μετοχές πολυτελών προϊόντων ήταν ευμετάβλητες φέτος, με απογοητευτικές ενημερώσεις και προειδοποιήσεις από εταιρείες όπως η Kering να εγείρουν ανησυχίες ότι οι καταναλωτές σκέφτονται δύο φορές πριν κάνουν σπατάλες. Η μετά την πανδημία ανάκαμψη στη βασική κινεζική αγορά έχει αποτύχει. Ούτε οι αυξημένες αποτιμήσεις έχουν βοηθήσει, με τον κλάδο να διαπραγματεύεται σε τιμές άνω του ιστορικού μέσου όρου και σε ένα τεράστιο premium 100% σε σχέση με την ευρύτερη αγορά, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Η Hermes διολίσθησε έως και 3,6% την Τετάρτη, ενώ η Kering και η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA υποχώρησαν κατά 2% και η Richemont κατά 1,1%.
Σύμφωνα με τον αναλυτή της CIC Market Solutions David Da Maia, τα λειτουργικά έσοδα της Chanel διαβρώθηκαν κατά περισσότερες από 100 μονάδες βάσης λόγω της αύξησης των δαπανών μάρκετινγκ κατά 20%.
«Ο όμιλος αναφέρεται σε ένα λιγότερο ευνοϊκό περιβάλλον της αγοράς το 2024 και δεν δίνει καμία ένδειξη – σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια – για τις επιδόσεις του τους τελευταίους μήνες, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξή του έχει σαφώς επιβραδυνθεί από την αρχή του έτους, σύμφωνα με το σύνολο του κλάδου», ανέφερε ο Da Maia σε γραπτά σχόλια.