Σήμερα (28/12), ο κ. Χάμπεκ προέβη στην εκτίμηση ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν υψηλές για ακόμη ένα έτος, ενώ, παράλληλα τόνισε ότι αναμένει σημαντική «ανακούφιση» για τη διασφάλιση της προμήθειας, από τους τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Στο Βίλχελμσχαφεν, πραγματοποιούνται ήδη δοκιμές.

«Μπορεί να είδαμε κάποια χαλάρωση στην αγορά, αλλά οι τιμές παραμένουν συγκριτικά υψηλές», τόνισε, μιλώντας στο DPA και προέβλεψε ότι «η κατάσταση θα έχει βελτιωθεί προς το τέλος του 2023, αν δεν έχει ήδη επιστρέψει στα επίπεδα του 2021. Μέχρι τότε, οι νέες υποδομές θα έχουν αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε να έχει αντικατασταθεί πλήρως το ρωσικό φυσικό αέριο και οι τιμές να ρυθμιστούν εκ νέου», σημείωσε.

Ακόμη, ο Υπουργός Οικονομικών εξέφρασε αισιοδοξία αναφορικά με την επάρκεια φυσικού αερίου, για τον χειμώνα. Τα Χριστούγεννα, οι δεξαμενές αποθήκευσης ήταν γεμάτες κατά 88% και αν στις αρχές Φεβρουαρίου έχει διατηρηθεί ένα 40%, «τότε τα πράγματα φαίνονται καλά», εκτίμησε, ενώ, υπογράμμισε ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η προθυμία των πολιτών και της βιομηχανίας για εξοικονόμηση.

Πάντως, ο κ. Χάμπεκ φαίνεται περισσότερο αισιόδοξος από πολλούς Γερμανούς πολίτες, καθώς το 29% αναμένει έλλειψη φυσικού αερίου για τον τρέχοντα χειμώνα και το 26% για τον χειμώνα της περιόδου 2023 – 2024. Μόνο το 29% αισθάνεται βέβαιο ότι η προμήθεια φυσικού αερίου είναι εξασφαλισμένη, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου YouGov.

Αναφερόμενος στις υψηλές –για την εποχή– θερμοκρασίες στη Γερμανία, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ υποστήριξε ότι «ο χειμώνας είναι ωραίος όταν κάνει κρύο», ενώ, υπάρχει και η ανησυχία για την υπερθέρμανση του πλανήτη. «Εφέτος, όμως, θα είμαι πολύ χαρούμενος αν δεν κάνει τόσο τσουχτερό κρύο», παραδέχθηκε.

Την 21η Δεκεμβρίου, τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία ο τερματικός σταθμός LNG στο Βίλχελμσχαφεν, ενώ, αναμένεται σύντομα να ακολουθήσουν οι σταθμοί στο Μεκλεμβούργο της Δυτικής Πομερανίας και το Σλέσβιγκ του Χολστάιν· ενδεικτικά, τον Ιανουάριο θα πρέπει ο πρώτος τερματικός σταθμός να αποδίδει έως και 155 γιγαβατώρες ημερησίως, ποσότητα η οποία αντιστοιχεί στο 10% της ροής φυσικού αερίου που έφθανε κανονικά στη Γερμανία από τη Ρωσία, μέσω του Nord Stream 1.

Διαβάστε ακόμη: