Η Richemont, ιδιοκτήτρια εταιρεία της πολυτελούς μάρκας “Cartier” ανακοίνωσε μικτή εικόνα του κλάδου πολυτελείας στα τελευταία της αποτελέσματα, αναφέροντας πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη αλλά μεγάλη αύξηση στην αγορά της Κίνας.

Η ελβετική εταιρεία είπε, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ότι οι πωλήσεις σε σταθερά νομίσματα, που αφαιρούν τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις, μειώθηκαν κατά 3% στην Ευρώπη καθώς οι υψηλότερες πωλήσεις σε Κινέζους τουρίστες και εγχώριους πελάτες απέτυχαν να αντισταθμίσουν τις χαμηλότερες δαπάνες των ταξιδιωτών γενικά, ιδιαίτερα από τις ΗΠΑ.

Παράλληλα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25% στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο, αντισταθμίζοντας τις ανησυχίες για επιβράδυνση στην περιοχή καθώς η οικονομία της μπαίνει σιγά σιγά στον… “πάγο”.

Με την κατάργηση των συναλλαγματικών επιπτώσεων, οι πωλήσεις της Richemont αυξήθηκαν κατά 8% σε τρεις μήνες, στις 31 Δεκεμβρίου, καλύτερη από την άνοδο 5% τους προηγούμενους τρεις μήνες, αλλά χαμηλότερη από την άνοδο 19% την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου.

“Αγκάθι” ο πληθωρισμός

Η αγορά πολυτελών ειδών έχει πληγεί τους τελευταίους μήνες από τον επίμονο πληθωρισμό, τα υψηλά επιτόκια και τα ακριβότερα στεγαστικά δάνεια στις ΗΠΑ, ενώ η πιο αργή από την αναμενόμενη ανάκαμψη στην Κίνα μετά τα lockdown κατά του COVID-19 έχει επίσης επιβαρύνει τον κλάδο. Παρά αυτό που η Richemont περιέγραψε ως ένα αβέβαιο οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον, η επιχείρηση κοσμημάτων της εταιρείας – η οποία περιλαμβάνει επίσης τη Van Cleef & Arpels – συνέχισε να πηγαίνει καλά, με πωλήσεις να αυξάνονται κατά 12%. Ο αναλυτής της Kepler Cheuvreux, Jon Cox, περιέγραψε τα αποτελέσματα ως «συμπαγή», υπογραμμίζοντας τη δύναμη στην Αμερική, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8%.

Διαβάστε ακόμη: