Η αγορά των κρουαζιέρων στις ΗΠΑ βρίσκεται σε ιστορικό ανοδικό κύκλο, με τους Αμερικανούς να γεμίζουν ξανά τα μεγάλα πλοία, αναζητώντας οικονομικές διακοπές, προβλέψιμο κόστος και εμπειρίες χωρίς άγχος. Σύμφωνα με την American Automobile Association (AAA), το 2026 αναμένεται να ταξιδέψουν 21,7 εκατομμύρια πολίτες, δηλαδή ένα εκατομμύριο περισσότεροι σε σχέση με φέτος. Πρόκειται για το τέταρτο συνεχόμενο έτος αύξησης, επιβεβαιώνοντας ότι οι κρουαζιέρες έχουν περάσει οριστικά από «διακοπές για συνταξιούχους» σε mainstream επιλογή για όλες τις ηλικίες.

Γιατί οι Αμερικανοί εγκαταλείπουν ξενοδοχεία και αεροπορικά

Παρά το γεγονός ότι το μεταπανδημικό «ταξιδιωτικό μπουμ» δείχνει σημάδια κόπωσης, οι κρουαζιέρες συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά. Η εξήγηση είναι απλή: όσο ακριβαίνουν τα αεροπορικά εισιτήρια και οι διανυκτερεύσεις, τόσο περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν λύσεις που προσφέρουν value for money.

Οι εταιρείες του κλάδου το γνωρίζουν και έχουν διαμορφώσει επιθετική εμπορική στρατηγική:

  • εκπτώσεις όλο τον χρόνο
  • συνδρομητικά πακέτα
  • προγράμματα επιβράβευσης
  • χαμηλές προκαταβολές για κρατήσεις

Η AAA προβλέπει αύξηση 8,4% στους ταξιδιώτες κρουαζιέρας το 2025 και επιπλέον 4,5% το 2026. Όπως σημειώνει ο αναλυτής της Truist, C. Patrick Scholes, αφού ολοκληρώθηκε το κύμα των «revenge trips», οι κρουαζιέρες πήραν σειρά και «τώρα γεμίζουν τα πλοία προβάλλοντας την αξία τους».

Επενδύσεις δισεκατομμυρίων: ιδιωτικά νησιά, θεματικά shows και εμπλουτισμένες εμπειρίες

Η βιομηχανία έχει επενδύσει πάνω από 1,5 δισ. δολάρια σε νέες υποδομές και αναβαθμίσεις, με επίκεντρο τα ιδιωτικά νησιά στην Καραϊβική που λειτουργούν αποκλειστικά για τους επιβάτες των εταιρειών. Τα νέα αυτά «πλωτά θέρετρα» προσφέρουν:

  • θεματικές παραστάσεις
  • εξειδικευμένες δραστηριότητες
  • premium παραλίες
  • φωτογραφικές εμπειρίες για νεότερες ηλικίες και ζευγάρια

Οι επενδύσεις αυτές μεταμορφώνουν την κρουαζιέρα σε προϊόν που δεν περιορίζεται πλέον στη μετακίνηση, αλλά σε πλήρες lifestyle ταξίδι.

Άνοδος στις μετοχές των “Big Three”

Οι εταιρείες Carnival, Royal Caribbean και Norwegian Cruise Line κινούνται ανοδικά στη Wall Street, ξεπερνώντας σε απόδοση τον S&P 500. Η Carnival μάλιστα ανακοίνωσε:

  • ρεκόρ προκρατήσεων
  • αύξηση προσδοκιών κερδοφορίας
  • τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο αναθεώρησης στόχων προς τα πάνω

Η αναβίωση του κλάδου έχει ενισχύσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, με την αγορά να εστιάζει στα υψηλά περιθώρια κερδοφορίας και στη σταθερότητα των κρατήσεων.

«Είναι απλώς εύκολο»: γιατί οι επιβάτες δηλώνουν φανατικοί

Για πολλούς Αμερικανούς, η κρουαζιέρα έγινε η πιο πρακτική μορφή διακοπών. Το ζευγάρι Φερν Γκόρντον και Τζεφ Άρονσον από τη Φλόριντα ταξίδεψε σε πενθήμερη κρουαζιέρα στην Καραϊβική με μόλις 330 δολάρια ο καθένας, χάρη σε συνδρομητικό πακέτο της Carnival.

«Δεν χρειάζεται να σκεφτείς τίποτα», λέει η Γκόρντον. «Το αεροπλάνο έχει άγχος, ουρές, ελέγχους… Με την κρουαζιέρα, παίρνεις ένα Uber για το λιμάνι και… ξεκινάς».

Διαβάστε ακόμη: