Για πολλούς, η ιδέα να αγοράζουν ρούχα που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα είναι ένα εννοιολογικό άλμα πολύ μακρινό. Αλλά τα αναδυόμενα ψηφιακά καταστήματα μόδας αξιοποιούν μια αυξανόμενη αγορά . Δεν πρόκειται για πραγματικά ρούχα, αλλά για ψηφιακά σύνολα που τα καταστήματα απλώς τοποθετούν με photoshop στις φωτογραφίες ή τα βίντεο ενός πελάτη για να αναρτηθούν στο Instagram και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Σύντομα είναι πιθανό να γίνουν ένας τρόπος να ντύνουν οι χρήστες το avatar τους όταν αλληλεπιδρούν σε διαδικτυακά παιχνίδια και χώρους συνάντησης.

Υπάρχουν ήδη μοντέλα και influencers που είναι φανατικοί αγοραστές ψηφιακών ρούχων. Οι προβλέψεις διατυπώνουν ότι ενδεχομένως στο μέλλον οι περισσότερες μάρκες να έχουν παρουσία και στην ψηφιακή μόδα. Προβλέπεται επίσης, ότι στο μέλλον οι περισσότεροι θα έχουν έναν ψηφιακό εαυτό, δηλαδή ένα avatar, και πλέον δεν θα χρειάζεται απαραίτητα η φυσική υπόσταση για να βιώσουμε την συγκίνηση ενός καινούργιου ρούχου.

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες είναι επίσης το κλειδί για την ελκυστικότητά των ψηφιακών ρούχων. Η παραδοσιακή βιομηχανία της μόδας είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες ρύπανσης και αποβλήτων στον πλανήτη. Καθώς πολύς κόσμος μπορεί να αγοράζει ένα ρούχο και εν τέλει να το φοράει μια μόνο φορά για την ανάρτηση μιας φωτογραφίας, θα μπορούσαν να μειωθεί η κατανάλωση και τα απόβλητα χρησιμοποιώντας την ψηφιακή μόδα για μερικές από αυτές τις αναρτήσεις.

Η πανδημία ήταν ένας προφανής επιταχυντής για αυτές τις επιχειρήσεις, καθώς οι άνθρωποι βρίσκονταν στο σπίτι χωρίς να μπορούν να βγουν έξω και να φορέσουν όμορφα ρούχα. Βέβαια είναι σαφές ότι η ψηφιακή μόδα δεν είναι ακόμη για όλους και ίσως να μην είναι ποτέ.

Ετοιµαστείτε να ακούτε όλο και περισσότερο περί ψηφιακής µόδας. Σε µια εποχή κατά την οποία η πανδηµία µάς ωθεί δυνατά προς την ψηφιακή κατανάλωση, ο Gucci προτείνει digital αθλητικά σε συνεργασία µε τη Wanna, ενώ στο αντίπαλο δέος της πολυτέλειας, τον Louis Vuitton, ο Nicolas Ghesquiere σχεδιάζει total looks για δύο avatar του δηµοφιλούς ψηφιακού παιχνιδιού League of Legends.

Στο µεταξύ, η ιδέα µιας digital µόδας δίνει λύσεις πολλά από τα στιλιστικά ζητήµατα που µας απασχολούν: δεν έχει µεγέθη, είναι inclusive και φιλική προς το περιβάλλον. Μήπως κάπου εδώ βρίσκεται το καινούργιο σύνορο του στιλ; «Η ψηφιακή µόδα κινείται πέρα από τους περιορισµούς της παραδοσιακής βιοµηχανίας, αφήνοντας ατελείωτο χώρο για προσωπική εξερεύνηση και δηµιουργική έκφραση τόσο για τους δηµιουργούς όσο και για τους καταναλωτές»,  λέει η Daria Shapovalova, συνιδρύτρια του DressX.

«Εµείς ξεκινήσαµε όταν ελάχιστοι γνώριζαν τι ήταν η ψηφιακή µόδα και σήµερα έχουµε 150 ψηφιακούς δηµιουργούς στην πλατφόρµα. Και βλέπουµε όλο και µεγαλύτερο ενδιαφέρον εκ µέρους των µεγάλων παραδοσιακών brands, των νεότερων ψηφιακών δηµιουργών που εκπαιδεύονται στο 3D software και, βέβαια, εκείνων που κατανοούν τα οφέλη µιας ψηφιακής γκαρνταρόµπας και είναι πρόθυµοι να λάβουν µέρος σε ένα επαναστατικό κίνηµα».