Από την 1η Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται σε όλες τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Από την 1η Νοεμβρίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας μπήκε στη δεύτερη φάση της υλοποίησή της, με την έναρξη της απογραφικής διαδικασίας του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες της χώρας για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας.
Σταδιακά η διαδικασία αυτή αναμένεται να επεκταθεί στο σύνολο των επιχειρήσεων και εργαζόμενων της χώρας. Στόχος της κυβέρνησης είναι να πάρουν σειρά, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες σεκιούριτι, ΔΕΚΟ, η βιομηχανία, η εστίαση και ο τουρισμός.
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Το ψηφιακό ωράριο και οι αλλαγές
Το ψηφιακό ωράριο αρχίζει από 1η Δεκεμβρίου και περιλαμβάνει:
- Τέλος τα χειρόγραφα ωράρια και οι εκπρόθεσμες υποβολές.
- Κάθε ωράριο σε ψηφιακή μορφή με πρόσβαση όλων των εργαζομένων σε αυτό.
- Απλοποίηση ελέγχων από την Επιθεώρηση Εργασίας.
- Υψηλά πρόστιμα στους παραβάτες.
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Τι λέει σύμβουλος εργασιακών θεμάτων
Στο μεταξύ, ο σύμβουλος εργασιακών θεμάτων, Βασίλης Πρασσάς, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την ψηφιακή κάρτα εργασίας, αλλά και για το ψηφιακό ωράριο.
«Υπήρχαν περιστατικά που οι εργοδότες έλεγαν στους υπαλλήλους να χτυπήσουν κάρτα στο τέλος του ωραρίου τους και μετά να επιστρέψουν στη δουλειά. Τα πρόστιμα είναι υπέρογκα εάν βρεθεί εργαζόμενος που έχει χτυπήσει κάρτα και έχει επιστρέψει στον χώρο εργασίας. Έχουν επιβληθεί τέτοια πρόστιμα και πλέον ελαχιστοποιούνται αυτές οι περιπτώσεις», είπε αρχικά ο κ. Πρασσάς.
«Όταν έρθει η ψηφιακή κάρτα, θα υπάρχει σχολαστικός έλεγχος στο παραμικρό και θα είναι εύκολο να ελεγχθεί. Θα είναι αυστηρή η λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας, γιατί θα καταγράφονται ακόμα και τα λεπτά. Οι εργαζόμενοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτό. Στόχος είναι να παταχθεί η αδήλωτη εργασία και όλο αυτό να γίνει ομαλά», τόνισε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε ακόμη: