Για ένατη συνεχή χρονιά η Apple κατέλαβε την πρώτη θέση στην έκθεση Best Global Brands της Interbrand, ακολουθούμενη από το Amazon και τη Microsoft. Τη πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Google και η Samsung. Οι τρεις πρώτες μάρκες αποτελούν το (62,3%) της συνολικής αξίας, ανάμεσα στα δέκα κορυφαία εμπορικά σήματα και το (33%) της συνολικής αξίας της κατάταξης.

Συγκεκριμένα κατά μέσο όρο η αξία της μάρκας αυξήθηκε κατά (10%) το 2021, σημαντικά μεγαλύτερη από το (1,3%) το 2020, κάτι που αποδόθηκε σε μεγάλο βαθμό στην αναστάτωση που προκλήθηκε από τον COVID-19. Ο τεχνολογικός γίγαντας με έδρα την Καλιφόρνια ανακοίνωσε έσοδα 81 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, ξεπερνώντας τις μέσες προσδοκίες των αναλυτών για 73 δισεκατομμύρια δολάρια και φτάνοντας 35% υψηλότερα από τα σχεδόν 60 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε ανακοινώσει πριν από ένα χρόνο.

Aναπτυσσόμενοι τομείς

Η τεχνολογία είναι αδιαμφισβήτητα ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας, με μέση μεταβολή της αξίας της μάρκας κατά μέσο όρο (23%) από έτος σε έτος. Κατόπιν, εξίσου αναπτυσσόμενοι τομείς αγαθών αποτελούν τα ποτά και τα αθλητικά είδη. Η συνολική αξία της λίστα που περιλαμβάνει τα 100 κορυφαία brands της Interbrand είναι 2,67 τρισεκατομμύρια δολάρια, (15%) υψηλότερη από πέρυσι, ενώ παράλληλα αποτελεί το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης των τελευταίων 22 ετών παγκοσμίως. Επιπλέον η Interbrand καθορίζει την αξία της μάρκας λαμβάνοντας υπόψη τρία βασικά στοιχεία: την οικονομική απόδοση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της εκάστοτε μάρκας, το ρόλο που διαδραματίζει η μάρκα στις αγοραστικές αποφάσεις καθώς και η γενικότερη ανταγωνιστική δύναμη του brand.

25 Brand

Τα καλύτερα 25 brand της κατάταξης είναι τα εξής: 1. Apple 2. Amazon 3. Microsoft 4. Google 5. Samsung 6. Coca-Cola 7. Toyota 8. Mercedes-Benz 9. McDonald’s 10. Disney 11. Nike 12. BMW 13. Louis Vuitton 14. Tesla 15. Facebook 16. Cisco 17. Intel 18. IBM 19. Instagram 20. SAP 21. Adobe 22. Chanel 23. Hermes 24. J.P. Morgan 25. Honda

Μερικά εξίσου σημαντικά στοιχεία της κατάταξης είναι τα παρακάτω:

Τα Sephora εντάχθηκαν για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατάταξη καταλαμβάνοντας την εκατοστή θέση.
Η LVMH είναι η πρώτη εταιρεία που διαθέτει πέντε brand στον πίνακα Best Global Brands: Sephora, Louis Vuitton, Dior, Tiffany & Co., και Hennessy.

Tesla

Η Tesla, η οποία βρίσκεται στη 14η θέση στη κατάταξη αποτελεί τη ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα για το 2021, σημειώνοντας μία αύξηση της αξίας μάρκας άνευ προηγουμένου αγγίζοντας το (184%). Επίσης η Tesla σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο στην κατάταξη ανεβαίνοντας 26 θέσεις στον πίνακα, ακολουθούμενη από το Salesforce.com και το PayPal.
Η πρώτη θέση της Apple στην κατάταξη Best Global Brands της Interbrand για ένατη συνεχή χρονιά αποδεικνύει την αξία που έχει χτίσει η εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια.