Σε μια χώρα που δεν φημίζεται για τη βιομηχανία της, το γεγονός ότι ο όμιλος Metlen (πρώην Mytilineos) συνεχίζει να επενδύει σε νέες εργοστασιακές μονάδες και μάλιστα μακριά από την Αθήνα και την Αττική, είναι από μόνο του, άκρως θετικό γεγονός.

Έτσι λοιπόν, ο όμιλος δρομολογεί νέες μεγάλες επενδύσεις στο νομό Μαγνησίας και ειδικά στο Βόλο, περιοχή που φιλοδοξεί να μετατρέψει σε βιομηχανικό hub μεγάλων μεταλλικών κατασκευών και αμυντικών εξαρτημάτων.

Ο λόγος για εξαρτήματα και μεταλλικές κατασκευές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις πλέον δύσκολες και απαιτητικές υποδομές σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως γέφυρες, λιμάνια, σιδηροδρόμους αλλά και την αμυντική βιομηχανία.

Ο όμιλος, μέσω της ΜΕΤΚΑ διατηρεί ήδη (από το 1964) ένα εργοστάσιο μεταλλικών κατασκευών, ετοιμάζει και ένα δεύτερο που θα λειτουργήσει από το 2026, ενώ στα σκαριά είναι δύο ακόμη τέτοιες μονάδες, επίσης στην ίδια περιοχή.

Έτσι, σε τρία – τέσσερα χρόνια, ο όμιλος Metlen θα έχει τέσσερις εργοστασιακές μονάδες στην περιοχή του Βόλου και της Μαγνησίας, φτάνοντας να είναι ένας από τους μεγαλύτερους – αν όχι ο μεγαλύτερος – εργοδότες του νομού.

Στις αρχές του 2024 η Metlen ανακοίνωσε τη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής προηγμένων μεταλλικών κατασκευών με στόχο τη διεύρυνση της γκάμας των παραγόμενων προϊόντων και την εκμετάλλευση όλων των πιθανών συνεργιών με την υπάρχουσα μονάδα στη Ν. Ιωνία του Βόλου.

Πρώτη η ΜΕΤΚΑ από το 1964

Πρώτη στο Βόλο δραστηριοποιήθηκε η εταιρεία Μεταλλικές Κατασκευές, πιο γνωστή ως ΜΕΤΚΑ, την οποία ο όμιλος Μυτιληναίου εξαγόρασε το 1999 και προχώρησε στην απορρόφησή της το 2017. Η ΜΕΤΚΑ ιδρύθηκε το 1962 ενώ το πρώτο εργοστάσιό της έβαλε μπρος το 1964.

Ξεκινώντας ως μια εταιρεία παραγωγής μεταλλικών κατασκευών, εξελίχθηκε δυναμικά και πολύ σύντομα καθιερώθηκε ως ένας από τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές της εγχώριας βιομηχανίας, συμβάλλοντας παράλληλα στη βιομηχανική πρόοδο της χώρας.

Στην πορεία ανέπτυξε μεγάλη εξειδίκευση σε ιδιαίτερα απαιτητικές μεταλλικές εφαρμογές και σε βαριές και πολύ σύνθετες μεταλλικές κατασκευές με υψηλά ποιοτικά δεδομένα, έχοντας πλέον εδώ και δύο δεκαετίες αποκλειστικά εξαγωγικό προσανατολισμό (σχεδόν) για το 100% της παραγωγής της σε χώρες όπως Γερμανία, Γαλλία, Αμερική κ.α.

Αμυντικός εξοπλισμός

Ταυτόχρονα η ΜΕΤΚΑ σταδιακά ξεκίνησε τη συνεργασία της με κορυφαίους διεθνείς προμηθευτές αμυντικού εξοπλισμού – αναλαμβάνοντας και υλοποιώντας έργα όπως τμήματα αντιαεροπορικών συστημάτων Patriot, αρμάτων μάχης Leopard 2-Hel και υποβρυχίων τελευταίας γενιάς. Έτσι, σήμερα έχει φτάσει να θεωρείται διεθνώς ένας από τους πιο αξιόπιστους και έμπειρους εταίρους στον τομέα αυτόν.

Εξαρτήματα και μεταλλικές κατασκευές της ΜΕΤΚΑ έχουν χρησιμοποιηθεί στα μεγαλύτερα έργα υποδομής στη χώρα μας, όπως η εμβληματική γέφυρα με πολλές πρωτοπορίες παγκόσμια του Ρίου – Αντιρρίου.

Η ΜΕΤΚΑ έχει αναπτύξει πολύ υψηλή τεχνογνωσία στις μεγάλες μεταλλικές κατασκευές που χρησιμοποιούνται για τα πλέον μεγάλα και απαιτητικά έργα υποδομών, γεφυρών, λιμενικών υποδομών, σιδηροδρόμους, ουρανοξύστες και άλλων κατασκευών παγκοσμίως, κάτι που ο όμιλος θέλει να εκμεταλλευτεί.

Άλλωστε, ένας από τους στόχους των δύο επόμενων εργοστασίων που θα «χτιστούν» στη ΒΙΠΕ Βόλου από τον όμιλο, στοχεύουν στις τεράστιες ανάγκες που θα προκύψουν μόλις ξεκινήσει η ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, αν και εφόσον τερματιστεί ο πόλεμος.

Κόστος

Το κόστος της νέας επένδυσης επένδυσης έχει προϋπολογιστεί στα 60 εκατ. ευρώ και η νέα μονάδα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από το δεύτερο μισό του 2026, ήτοι σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα, ενώ θα προσφέρει 250 νέες θέσεις εργασίας.

Σήμερα στην κεντρική μονάδα της ΜΕΤΚΑ εργάζονται περί τους 400 εργαζομένους, οπότε το σύνολο των εργαζομένων και για τις δύο μονάδες του Βόλου αναμένεται να ανέλθει συνολικά στους 650.

Η νέα μονάδα της Metlen θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο της εταιρείας που αγοράστηκε πρόσφατα για αυτό το σκοπό στην Α’ ΒΙΠΕ Βόλου.

Η περιοχή επιλέχθηκε, καθώς ήδη διαθέτει εξαιρετικές υποδομές, σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι και καλύπτεται πλήρως από δίκτυο φυσικού αερίου.

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις, που βρίσκονται στο νέο οικόπεδο, καλύπτουν έκταση δέκα στρεμμάτων και τέσσερις αίθουσες παραγωγής, ενώ το πλάνο αφορά στην κατασκευή δύο επιπλέον χώρων/αιθουσών παραγωγής που αναμένεται να καλύψουν οκτώ στρέμματα με ανυψωτική ικανότητα 20 τόνων.

Επιπλέον, η περιοχή των νέων εγκαταστάσεων, απέχει περί τα 4 χλμ. από την Νέα Ιωνία Βόλου και το υφιστάμενο εργοστάσιο, γεγονός που θα επιτρέψει τη δημιουργία σημαντικών συνεργιών στη λειτουργία των δύο μονάδων.

Στις στρατηγικές επενδύσεις

Η νέα επένδυση της ΜΕΤΚΑ στο Βόλο εντάχθηκε στις Εμβληματικές Επενδύσεις Εξαιρετικής Σημασίας, οπότε θα λάβει σημαντική ενίσχυση, όπως φοροαπαλλαγές ύψους 22,5 εκατ. ευρώ αλλά και γρήγορες διαδικασίες αδειοδοτήσεων.

Πιο συγκεκριμένα, η επένδυση εντάσσεται στην κατηγορία Στρατηγικών Επενδύσεων της περίπτωσης γ’ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4864/2021, που χαρακτηρίζει τις «Εμβληματικές Επενδύσεις Εξαιρετικής Σημασίας».

Έτσι, η εταιρεία θα λάβει ενίσχυση δαπανών με τη μορφή επιχορήγησης ύψους 18 εκατ. ευρώ, φορολογική απαλλαγή ύψους 4,5 εκατ. ευρώ και κίνητρο ταχείας αδειοδότησης του ν. 4864/2021.

Ενισχύονται οι δεσμοί με την κοινωνία του Βόλου

Τα τελευταία χρόνια, ο όμιλος ΜΕΤΚΑ – Metlen ενισχύει τους δεσμούς του με την κοινωνία του Βόλου και ευρύτερα της Μαγνησίας.

Θυμίζουμε πως στις 6 Ιουνίου 2024 εγκαινιάστηκε η γέφυρα στην Άλλη Μεριά, που ήταν μια δωρεά της ΜΕΤΚΑ.

Η εν λόγω γέφυρα είχε καταρρεύσει όταν ξέσπασαν στην περιοχή ακραία καιρικά φαινόμενα, με αποτέλεσμα να «κοπεί» στα δύο το χωριό και η πρόσβαση προς το Πήλιο. Ήταν το πρώτο, σε επίπεδο Θεσσαλίας, έργο οριστικής αποκατάστασης, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023.

Η νέα σύγχρονη γέφυρα εξυπηρετεί τόσο την κίνηση των οχημάτων όσο και των πεζών, ενώ ήταν μια δωρεά του ομίλου Metlen ύψους 650 χιλ. ευρώ, ενώ έχει και συμβολική σημασία, καθώς η περιοχή της Άλλης Μεριάς αποτέλεσε στο παρελθόν διαμετακομιστικό κέντρο, μέσω της οποίας, καραβάνια από τον κάμπο μετέφεραν προϊόντα σε όλη την περιοχή του Πηλίου.

Διαβάστε ακόμη: