Τέσσερις κορυφαίοι λιανέμποροι οι Walmart, Target, Home Depot και Lowes ανέφεραν τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα αυτή την εβδομάδα και ο καθένας πρόσφερε μια διαφορετική οπτική για το πού και πώς ξοδεύουν οι άνθρωποι τα χρήματά τους.
Η Walmart είπε ότι ορισμένοι από τους πιο ευαίσθητους ως προς τις τιμές πελάτες της αρχίζουν να προτιμούν περισσότερο τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας, ενώ η Home Depot τόνισε την ανθεκτικότητα της πελατειακής της βάσης, ένα σημαντικό ποσοστό των οποίων είναι επαγγελματίες κατασκευαστές κατοικιών και εργολάβοι.
Οι αναφορές ήρθαν αφού η Amazon στα τέλη Απριλίου έκρουσε τον «κώδωνα του κινδύνου» για τον κλάδο λιανικής, όταν σημείωσε την πιο αργή αύξηση εσόδων για κάθε τρίμηνο από την κατάρρευση του dot-com το 2001 και πρόσφερε μια ζοφερή πρόβλεψη για το μέλλον. Ωστόσο, οι προσδοκίες στη Wall Street ήταν υψηλότερες αυτή την εβδομάδα τόσο για τη Walmart όσο και για την Target.
Οι αναλυτές και οι επενδυτές δεν περίμεναν ότι οι δύο μεγάλοι λιανέμποροι της χώρας θα
δέχονταν τόσο τεράστιο πλήγμα στα κέρδη τους το τελευταίο τρίμηνο, καθώς το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας επιβάρυνε τις πωλήσεις και συσσωρεύτηκε ανεπιθύμητο απόθεμα, όπως τηλεοράσεις και συσκευές κουζίνας.
Σε ελεύθερη πτώση οι μετοχές
Η Walmart έκλεισε την Τρίτη με πτώση 11,4%, σημειώνοντας τη χειρότερη μέρα της από τον Οκτώβριο του 1987. Την Τετάρτη, η Walmart υποχώρησε επιπλέον 6% στις απογευματινές συναλλαγές, ενώ και η Target κινούνταν προς την χειρότερη μέρα της εδώ και 35 χρόνια.
Πάντως οι Home Depot και Lowe’s έχουν μεγαλύτερη δύναμη μεταξύ των αγοραστών τις τελευταίες εβδομάδες. «Οι πελάτες μας είναι ανθεκτικοί. Δεν βλέπουμε την ευαισθησία σε αυτό το επίπεδο πληθωρισμού που θα περιμέναμε αρχικά», δήλωσε προ ημερών ο Διευθύνων Σύμβουλος της Home Depot, Ted Decker σχολιάζοντας τα αποτελέσματα. (Οι μετοχές και των δύο αλυσίδων υποχώρησαν περισσότερο από 5% στις απογευματινές συναλλαγές της Τετάρτης εν μέσω ευρύτερου sell off στην αγορά της Wall Street.) Τα ανάμεικτα σχόλια από αυτούς τους ομίλους οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι Αμερικανοί αντιμετωπίζουν διαφορετική οικονομική αστάθεια, ανάλογα με τα επίπεδα εισοδήματός τους.
Οι εταιρείες και οι καταναλωτές βρίσκονται σε μια «αχαρτογράφητη» περίοδο μετά από μήνες μέτρων περιορισμού που σχετίζονται με την πανδημία του Covid που οδήγησαν τις αγορές κονσερβοποιημένων προϊόντων, ειδών προσωπικής υγιεινής να εκτιναχθούν στα ύψη.
Ασυνήθιστος ο υψηλός πληθωρισμός
«Αν και έχουμε βιώσει υψηλά επίπεδα πληθωρισμού στις διεθνείς αγορές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε όλα αυτά τα χρόνια, ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ που είναι τόσο υψηλός και κινείται τόσο γρήγορα, τόσο στα τρόφιμα όσο και στα γενικά εμπορεύματα, είναι κάτι το ασυνήθιστο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Walmart, Νταγκ ΜακΜίλον.
Τα αποτελέσματα αυτής της εβδομάδας θα μπορούσαν να προμηνύουν προβλήματα για μια
σειρά από εταιρείες λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Macy‘s, Kohl’s, Nordstrom και Gap, οι οποίες δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει τα οικονομικά τους μεγέθη για το πρώτο τρίμηνο του 2022. Αυτές οι εταιρείες που βασίζονται στους καταναλωτές που έρχονται στα καταστήματά τους για να αγοράσουν νέα ρούχα ή παπούτσια θα μπορούσαν να πιεστούν ιδιαίτερα, καθώς η Walmart άφησε να εννοηθεί ότι οι αγοραστές άρχισαν να μετριάζουν το μπάτζετ τους κρατώντας περισσότερα χρήματα για τα σούπερ μάρκετ.
Την ίδια στιγμή, οι λιανοπωλητές επικαλούνται μια αύξηση της ζήτησης για είδη όπως αποσκευές, φορέματα και μακιγιάζ, καθώς περισσότεροι Αμερικανοί προγραμματίζουν διακοπές αλλά και γάμους που είχαν μπει στον… «πάγο» τα προηγούμενα χρόνια λόγω πανδημίας. Αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι αν οι καταναλωτές θα αναγκαστούν να κρατηθούν και να μην προχωρήσουν σε πολλές αγορές προϊόντων ή θα αναζητήσουν προϊόντα με έκπτωση σε καταστήματα όπως το TJ Maxx.