Οι ξένοι τουρίστες είναι λίγοι ακόμα και όσοι έρχονται επιλέγουν πτήσεις τσάρτερ και πάνε κατευθείαν στον προορισμό τους αποφεύγοντας τις άσκοπες μετακινήσεις. Το κόστος των καυσίμων έχει εκτοξευθεί. Το 2021 ο τόνος για τα συμβατικά πλοία κοστίζει 430 ευρώ ενώ το 2020 κόστιζε 280 ευρώ, ποσοστό αύξησης 53,7%. Για τα ταχύπλοα κοστίζει 530 ευρώ ενώ το 2020 κόστιζε 330 ευρώ, ποσοστό αύξησης 60,6%.
Οι ηλεκτρονικές κρατήσεις το 2021 σε σύγκριση με το 2019 είναι μειωμένες κατά 40%. Αντιθέτως σε σχέση με το 2020 είναι αυξημένες κατά 380%. Όμως πέρυσι ήταν σχεδόν μηδενικές, αφού δεν ξέραμε τι θα κάνουμε. Το 2020 οι κρατήσεις ήταν περίπου 100-120 την ημέρα, το 2021 είναι περί τις 600 ενώ το 2019 ήταν 1.000.
Οι παίκτες
Όσον αφορά στο πώς έχουν τοποθετηθεί οι παίκτες στη θαλάσσια σκακιέρα του Αιγαίου είναι η εξής:
Minoan Lines: Πέραν της γνωστής δραστηριοποιήσεις καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου στις γραμμές Πειραιάς – Ηράκλειο και Πειραιάς – Χανιά, την σεζόν θα προσθέσει στα πρωινά δρομολόγια των πλοίων της και την Μήλο, όπως ακριβώς έκανε και πέρυσι με εξαιρετικά αποτελέσματα. το υπερσύγχρονο High Speed Catamaran SANTORINI PALACE, το οποίο θα ξεκίνησε δρομολόγια το Σάββατο 12 Ιουνίου 2021, με αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά (ΠΥΛΗ Ε2). Το ταχύπλοο Δευτέρα και Πέμπτη αναχωρεί από τον Πειραιά για Σύρο – Μύκονο – Πάρο – Νάξο -Σαντορίνη – Ηράκλειο. Κάθε Σάββατο και Δευτέρα θα προσεγγίζει και την Τήνο.
Από τις 14 Ιουλίου και κάθε Τετάρτη θα εκτελεί και ένα δρομολόγιο express διάρκειας δύο ωρών και 50’ από Πειραιά για Πάρο – Νάξο και επιστροφή.
Η Attica Group με το Highspeed 4 θα πηγαίνει Πειραιά – Πάρο – Νάξο – Κουφονήσι – Κατάπολα (Αμοργός).
«Για την οικονομική ανάπτυξη του νησιού που στηρίζεται πρωτίστως στον τουρισμού αποτελούσε επιτακτική ανάγκη η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αμοργού με τον Πειραιά με ταχύπλοο οχηματαγωγό», επισημαίνει η δημοτική αρχή του νησιού:
«Η δρομολόγηση του HIGHSPEED 4 από τις 2 Ιουλίου 2021 φέρνει αισιοδοξία στην Αμοργό που βρίσκεται πολύ υψηλά στις επιλογές για διακοπές Ελλήνων και ξένων επισκεπτών που τώρα θα μπορούν να βρεθούν γρήγορα και άνετα στο αγαπημένο τους νησί».
Το επιβατηγό ταχύπλοο της Flyincat 3 δρομολογήθηκε στη γραμμή Ραφήνα – Μύκονος – Νάξος – Ίος – Θήρα.
Στην γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Ίος – Θήρα και μικρών Κυκλάδων εκτελούν δρομολόγια τα Blue Star Delos, Blue Star Patmos και Blue Star Naxos.
Τα Δωδεκάνησα εξυπηρετούνται από τα Blue Star 2, Αριάδνη και το Blue Star Chios. Η Ικαρία και η Σάμος με το Blue Star Myconos καθημερινά. Με το «Διαγόρας» μία φορά την εβδομάδα για Ικαρία – Σάμο και το ίδιο πλοίο δύο εκ των τριών επιδοτούμενων δρoμολογίων στο Βόρειο Αιγαίο.
Τη γραμμή από Πειραιά για Χίο – Μυτιλήνη θα καλύπτουν με καθημερινά, εναλλάξ δρομολόγια, τα πλοία Nissos Samos και Nissos Rodos.
Επίσης, δρομολογήθηκε το Hellenic High Speed από 2 Ιουλίου από Πειραιά για Μύκονο – Άγιο Κήρυκο – Φούρνοι – Πάτμο -Λέρο κάθε Δευτέρα – Τετάρτη και Παρασκευή.
Ενισχύθηκε η Seajets
Εν τω μεταξύ, ο Μάριος Ηλιόπουλος εκπρόσωπος της Seajets, εκτός από τα τέσσερα πλοία που αγόρασε από την εταιρία Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου, προχώρησε στην απόκτηση και του ΑLSALMY 4 (πρώην ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ) το οποίο παλιννοστεί στην Ελλάδα έπειτα από 4 χρόνια δραστηριοποίησής του στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. H εταιρία δείχνει έντονη δραστηριότητα στην ανάπτυξή της και στη διεύρυνση του στόλου της και με συμβατικά πλοία.
Πλέον αριθμεί 27 πλοία ενεργά και ανενεργά. Με την κίνηση αυτή ενίσχυσε τη θέση του στο Αιγαίο.
Η Seajets κατέστη ανάδοχος στον διαγωνισμό για την επιδοτούμενη γραμμή Σητεία – Κάσος – Κάρπαθος – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδος την οποία εξυπηρετεί από τις 23/5/2021 με το πλοίο της Paros Jet.
Κέρδισε τον διαγωνισμό για την νέα επιδοτούμενη γραμμή που προκηρύχθηκε και αφορά την σύνδεση των Βορείων Σποράδων με την Θεσσαλονίκη με ταχύπλοο άνω των 100μ. Πρόκειται για το Superrunner Jet το οποίο αγόρασε πρόσφατα από τη Golden Star Ferries.
Η Seajets δραστηριοποιείται στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη – Ίο – Νάξο – Μύκονο με τα πλοία της Power Jet και Naxos Jet, στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Θήρα με το World Champion Jet.
Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων δραστηριοποιείται ήδη με το Champion Jet 2. Στη διακυκλαδική ένωση από Πειραιά και Μήλο προς νότιες και ανατολικές Κυκλάδες με τα επιβατηγά ταχύπλοα Seajet 2, Superjet και Sifnos Jet και ανάλογα με την ροή των κρατήσεων ενδεχομένως να ενισχύσει την παρουσία της με ένα ακόμη ταχύπλοο στις Κυκλάδες.
Τα συμβατικά της πλοία AQUA BLUE και AQUA JEWEL εκτελούν σε ετήσια βάση επιδοτούμενα δρομολόγια, το μεν πρώτο στη γραμμή Λαύριο – Άϊ Στράτης – Λήμνος – Καβάλα και το δεύτερο από Πειραιά και Γύθειο προς Κύθηρα -Αντικύθηρα και Καστέλι Κισσάμου.
Η Fast Ferries, η Golden Star Ferries και η Aegean Speed Lines
Η Fast Ferries θα δραστηριοποιηθεί με τα πλοία της Θεολόγος Π και Fast Ferries Andros στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος , με το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π στη γραμμή Ραφήνα – Τήνος – Μύκονος – Νάξος – Κουφονήσι και με το ταχύπλοο της Thunder που δρομολογεί πρώτη φορά στην Ελλάδα αρχές με μέσα Ιουλίου στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος με πρωτότυπη ώρα αναχώρησης από Πειραιά στις 12:00.
Η Golden Star Ferries δραστηριοποιείται ήδη με το Super ferry στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος , με το Superferry II το οποίο θα το παραδώσει στην Seajets τον ερχόμενο Οκτώβριο, στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος – Νάξος – Πάρος και από τα μέσα Ιουνίου με το ταχύπλοο Super Εxpress στη γραμμή Ραφήνα – Τήνος – Μύκονος – Νάξος – Πάρος – Ίος – Θήρα.
Η Aegean Speed Lines για πρώτη φορά μετά από χρόνια επεκτείνει την δραστηριότητα της πέραν του κάστρου της που είναι οι Δυτικές Κυκλάδες και έτσι για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο το πλοίο της Speedrunner III θα εκτελεί απογευματινά δρομολόγια από Πειραιά για Πάρο και επιστροφή.