Η αδύναμη ζήτηση οχημάτων αλλά και οι «δύσκολες γεωπολιτικές και οικονομικές συνθήκες» αναγκάζουν την Porsche να ψάχνει τρόπους να μειώσει το λειτουργικό της κόστος.
Η πολυτελής μάρκα που ελέγχεται από τη Volkswagen σχεδιάζει, μεταξύ αλλων, να προχωρήσει σε μείωση προσωπικού σε δύο γερμανικές εγκαταστάσεις μέσω εθελοντικών μέτρων όπως η πρόωρη συνταξιοδότηση και τα πακέτα αποζημίωσης, και θα ακολουθήσει μια «περιοριστική προσέγγιση» στις νέες προσλήψεις, δήλωσε την Πέμπτη. Ο στόχος είναι να μειωθεί το προσωπικό στο Zuffenhausen και στο Weissach κατά 15% (περίπου 1.900 εργαζόμενοι) μέχρι το 2029.
Η Porsche παλεύει με την πτώση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων και ήταν μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που πήραν πίσω τους στόχους της για τα EV πέρυσι. Οι προκλήσεις με το άλμα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κοστίσει ακριβά στην κατασκευάστρια εταιρεία του 911 στην Κίνα, όπου οι παραδόσεις έχουν καταρρεύσει, αυξάνοντας την πίεση για μείωση του κόστους. Η εταιρεία θα δεχτεί φέτος ένα πλήγμα 800 εκατομμυρίων ευρώ (831 εκατομμύρια δολάρια) που συνδέεται με την ανάπτυξη προϊόντων, με περισσότερα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και υβριδικά μοντέλα plug-in.
Μια συμφωνία για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας παραμένει σε ισχύ για όλους τους Γερμανούς εργαζόμενους μέχρι το 2030, γεγονός που σημαίνει ότι μέχρι τότε θα χρησιμοποιηθούν εθελοντικά μέτρα. Οι περικοπές, τις οποίες ανέφερε νωρίτερα η Stuttgarter Zeitung, ακολουθούν την απόφαση να σταματήσει η ανανέωση των συμβάσεων των προσωρινά απασχολούμενων.
Η υποτονική ζήτηση EV φέρεται να έχει ωθήσει άλλες μάρκες που ανήκουν στη Volkswagen να εξετάσουν πρόσθετες αναβαθμίσεις στις σειρές κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η VW θα μπορούσε να αναβαθμίσει τα μοντέλα με τις καλύτερες πωλήσεις, όπως το Golf hatchback και τα σπορ οχήματα T-Roc και Tiguan, στη δεκαετία του 2030, και η Audi έχει παρόμοιες συζητήσεις σχετικά με το compact μοντέλο A3, ανέφερε η Handelsblatt αργά το βράδυ της Τετάρτης.
«Η Volkswagen δεν έχει αλλάξει τα σχέδιά της να καταργήσει σταδιακά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030 και θα αντιδράσει ευέλικτα σε πιθανές αλλαγές στην αγορά», ανέφερε η εταιρεία σε μια γραπτή δήλωση που εστάλη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Η Porsche ακολουθεί το παράδειγμα της Volkswagen προσπαθώντας να μειώσει το κόστος παραγωγής της στη Γερμανία, όπου τα εργατικά και η ενέργεια είναι ακριβά. Η Volkswagen έκλεισε τη δική της συμφωνία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στα τέλη του περασμένου έτους για τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας και τη μείωση του προσωπικού κατά 35.000 υπαλλήλους τα επόμενα πέντε χρόνια.
Στην Κίνα, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν από τις τοπικές μάρκες, γεγονός που προκάλεσε την πτώση των πωλήσεών τους στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο πέρυσι. Και αντιμετωπίζουν περαιτέρω πιέσεις πιο κοντά στην πατρίδα τους, με μεγάλα πρόστιμα αν δεν συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους κανόνες της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων του στόλου που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή φέτος.
Τα προβλήματα της βιομηχανίας έχουν επίσης επηρεάσει την οικονομία της Γερμανίας. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έπεσαν κατακόρυφα εκεί πέρυσι, εν μέρει για το λόγο ότι η βιομηχανική παραγωγή στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης μειώθηκε περισσότερο από κάθε άλλη φορά σε πέντε μήνες στο τέλος του 2024.