Είκοσι χρόνια στους δρόμους του κόσμου, η Porsche Cayenne. 2002-2022 και το «μυστήριο» της γέννησής της, ίσως να μην είναι αυτό ακριβώς που κατά κόρον έχει κυκλοφορήσει. Oτι επειδή ήταν έτοιμη η βάση, τα κοινά δηλαδή στοιχεία με το Touareg της VW, ήταν πολύ εύκολο στη Porsche να «προχωρήσει» σε μια έκδοση πιο ακριβή, πιο λουσάτη, με τα σήματά της. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι φίλοι του Φέρι Πόρσε είχαν μεγαλώσει και δεν βολεύονταν στις 911. Ήθελαν κάτι πιο άνετο, αλλά χωρίς να ξεφεύγει από τη φιλοσοφία της Porsche.
Mήπως όμως η ιδέα της Cayenne ανήκει στη σκέψη του Φέρι Πόρσε που την είπε φωναχτά λέγοντας «ότι εάν κατασκευάσουμε ένα μοντέλο εκτός δρόμου σύμφωνα με τα πρότυπα ποιότητάς μας και φέρει τα σήματα της Porsche στο μπροστινό μέρος, οι άνθρωποι θα το αγοράσουν». Και από το 2002 που το project Cayenne πήρε σάρκα και οστά, το off road της Porsche γνώρισε τρομερή επιτυχία στο δύσκολο ράλι των πωλήσεων. Μην ξεχνάμε ότι ήταν ένα από τα πρώτα SUV που «χτύπησε» στην καρδιά των απανταχού VIP’s. Eίναι το αυτοκίνητο που έφερε νέους αγοραστές κάτω από την ομπρέλα της Porsche και το αυτοκίνητο που την έβγαλε από μια βαθιά οικονομική κρίση. Η Cayenne έγινε συνώνυμο του lifestyle, ανατρέποντας τα πάντα γύρω από την αυτοκίνηση.
Ήταν το «όνειρο», κάτι διαφορετικό κάτω από τα logo της Porsche. Και φυσικά πάνω στη φιλοσοφία της γερμανικής εταιρίας που μέχρι τότε κατασκεύαζε σπορ χαμηλά, 2θέσια ως επί το πλείστον αυτοκίνητα. Με ισχυρούς δηλαδή κινητήρες, επιδόσεις και φυσικά εξοπλισμό που δημιουργούσε αναταραχές. Όπως ακριβώς συνέβη τον Σεπτέμβριο του 2002 στο Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού, όπου η Porsche αποκάλυψε τη superstar της έκθεσης, την Cayenne, στην πασαρέλα της γαλλικής έκθεσης, με τον πρώτο χρόνο οι πωλήσεις να ξεπεράσουν στις 25.000 μονάδες.
Για να φτάσουμε το 2020 όπου από το εργοστάσιο στην Μπρατισλάβα στη Σλοβακία εξήλθε μια κατακόκκινη Cayenne με τον αριθμό παραγωγής ένα εκατομμύριο. Και για το bestseller της Porsche το «φαινόμενο» Cayenne συνεχίζεται με την τρίτη γενιά…