Υποχώρησε αισθητά τον Σεπτέμβριο η συνήθεια που είχαν οι καταναλωτές ρεύματος και αερίου στη λιανική ρεύματος, κυρίως των ελκυστικών αλλά και μεσοπρόθεσμων προσφορών που καθιέρωσαν οι εταιρίες.

Ο Σεπτέμβρης καταγράφηκε με μειωμένες κατά 6,5% τις μετακινήσεις σε νέο πάροχο, συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2021.

Γεγονός είναι πως σε όσο υψηλότερα επίπεδα κινούνται οι τιμές που ανακοινώνουν οι προμηθευτές τόσο πιο δύσκολο είναι για έναν καταναλωτή να αποτελέσουν κίνητρο για να αλλάξει εταιρεία οι προσφορές, γι’ αυτό και οι προμηθευτές κάνουν πλέον ελκυστικές μεν αλλά δεσμευτικές προσφορές.

Αντίθετα μέχρι τον Αύγουστο, τα νοικοκυριά άλλαζαν πάροχο πολύ συχνά.

Χαρακτηριστικά, την περίοδο 1-30 Αυγούστου οι αλλαγές προμηθευτή είχαν καταγράψει αύξηση κατά 31%, με συνέπεια να διαμορφωθούν στις 44.000, από 31.200 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021.

Αντίθετα ο Σεπτέμβριος «έκλεισε» με 92.000 μετακινήσεις περίπου, έναντι περίπου 102.000 έναν χρόνο νωρίτερα.

Στελέχη της ΡΑΕ λένε πως «το άλμα των χρεώσεων τον Σεπτέμβριο έναντι του Αυγούστου επέτεινε τη διστακτικότητα που φυσιολογικά θα δημιουργούσε στη μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών σε αρχική φάση το νέο μοντέλο λιανικής. Επομένως, με τις αισθητά αυξημένες χρεώσεις του Σεπτεμβρίου, παρατηρήθηκε σημαντική στις μετακινήσεις».

Τα στοιχεία Σεπτεμβρίου έχουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς πρόκειται τον δεύτερο μήνα που ισχύει η κατάργηση κάθε είδους περιορισμών στην αλλαγή παρόχου, η οποία πλαισίωσε την παρέμβαση του ΥΠΕΝ για την αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής και την ανακοίνωση από τους παρόχους έως τις 20 κάθε μήνα των χρεώσεων που θα ισχύσουν τον επόμενο μήνα.

«Όταν μία εταιρεία ανακοινώνει τον Αύγουστο τη μικρότερη χρέωση, και τον Σεπτέμβριο τη μεγαλύτερη, στη διαδικασία αναζήτησης του πιο ανταγωνιστικού λογαριασμού θα μπουν μόνο οι καταναλωτές που είναι διατεθειμένοι να αλλάζουν ακόμη και κάθε μήνα προμηθευτή, ώστε να είναι πάντοτε πελάτες του πιο φθηνότερου» προσθέτουν από τη ΡΑΕ.

Για τη συντριπτική πλειονότητα των νοικοκυριών, που δεν είναι εξοικειωμένα με τη συχνή αλλαγή προμηθευτή, η διακύμανση των χρεώσεων στο πρώτο δίμηνο του νέου μοντέλου φαίνεται πως εμπέδωσε ακόμη περισσότερο την πεποίθηση τήρησης στάσης αναμονής για μερικούς μήνες, ώστε να αποκρυσταλλωθεί η τιμολογιακή πολιτική κάθε εταιρείας.

Πάντως οι τιμές του Σεπτεμβρίου εκ πρώτης όψεως δεν ευνοούσαν για τα περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις σύγκριση των χρεώσεων, ώστε να αναζητήσουν όφελος με τη μετακίνηση σε νέο πάροχο.

Ήρθαν όμως οι κλειστές προσφορές να διαμορφώσουν νέο τοπίο.

«Θα δούμε πως θα διαμορφωθεί η κινητικότητα τον Οκτώβριο αλλά και τον Νοέμβριο, όπου εκτιμάται ότι οι χρεώσεις δεν θα έχουν σημαντικές αυξομειώσεις» μας λέει στέλεχος του ΥΠΕΝ και συνεχίζει: «τον Αύγουστο η μετακίνηση σε νέο πάροχο δεν βρίσκεται ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων των καταναλωτών, ο Σεπτέμβριος αποτελεί τον πρώτο μήνα της νέας πραγματικότητας που εφαρμόζεται το νέο μοντέλο λιανικής. Προβλέπουμε συνεπώς ότι το νέο μοντέλο τουλάχιστον μέχρι τον Νοέμβριο δεν αναμένεται να βγάλει θεαματικές αλλαγές στα νούμερα των μετακινήσεων».

Η πρόβλεψη έρχεται σε αντίθεση με αυτή που διατύπωσαν παράγοντες της και στελέχη της αγοράς σχολιάζοντας την αύξηση του Αυγούστου στις αλλαγές προμηθευτή.

Ο χρόνος θα δείξει ποιος θα δικαιωθεί.

Διαβάστε ακόμη: