Μικρότερη αύξηση εσόδων από την αναμενόμενη ανακοίνωσε η PepsiCo, καθώς η επιχείρησή της στον τομέα των σνακ πλήττεται από τους αγοραστές που εστιάζουν όλο και περισσότερο στον προϋπολογισμό και από την πρόσφατη ανάκληση της Quaker Foods.
Η κατασκευάστρια εταιρεία των τσιπς Doritos και των αναψυκτικών Mountain Dew δήλωσε ότι τα οργανικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,9% το δεύτερο τρίμηνο, χάνοντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών που συμμετείχαν στην έρευνα του Bloomberg για το 2,9%. Ο όγκος των τροφίμων που πωλήθηκαν την περίοδο αυτή μειώθηκε κατά 2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, συμπεριλαμβανομένης της απότομης πτώσης για τις επιχειρήσεις Frito-Lay και Quaker Foods στη Βόρεια Αμερική.
Μετά από χρόνια αύξησης των τιμών και των πωλήσεων, η επιχείρηση της PepsiCo στις ΗΠΑ δυσκολεύεται. Ο επίμονος πληθωρισμός έχει αναγκάσει πολλούς αγοραστές να περιορίσουν τις δαπάνες τους και να στραφούν σε φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η κατηγορία των αλμυρών σνακ είναι ιδιαίτερα υποτονική, καθώς οι καταναλωτές εστιάζουν περισσότερο στη διατροφή και την προσιτή τιμή, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Οι αυξήσεις των τιμών γίνονται επηρεάζουν όλο και περισσότερο τους καταναλωτές, ωθώντας τους όγκους προς τη λάθος κατεύθυνση», δήλωσε ο Άριν Κίκρι, αναλυτής μετοχών της Hargreaves Lansdown.
Οι μετοχές της PepsiCo υποχώρησαν κατά 1,6% στη Νέα Υόρκη στις πρώτες συναλλαγές στις 7:58 π.μ. Η μετοχή είχε υποχωρήσει κατά 11% τους τελευταίους 12 μήνες, σε σύγκριση με 7% κέρδος του δείκτη S&P 500 Consumer Staples Index και 6% κέρδος των μετοχών την ανταγωνίστριας Coca-Cola Co.
Πλήγμα στη Βόρεια Αμερική
Στη Βόρεια Αμερική, ο όγκος πωλήσεων της PepsiCo μειώθηκε τόσο στα τρόφιμα όσο και στα ποτά. Η εταιρεία εξακολουθεί να επηρεάζεται από τη μεγάλη ανάκληση δημητριακών, μπάρες και σνακ της Quaker Oats που ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους. Ο όγκος μειώθηκε κατά 17% στο τμήμα Quaker Foods σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Σε διεθνές επίπεδο, η PepsiCo τα πήγε καλύτερα με τις οργανικές πωλήσεις να αυξάνονται σε όλους τους τομείς, οι οποίες δεν περιλαμβάνουν την επίδραση των εξαγορών. Τα οργανικά έσοδα στη Λατινική Αμερική και την Ασία και τον Ειρηνικό αυξήθηκαν κατά 2% και 1% αντίστοιχα, αλλά υπολείπονται των εκτιμήσεων των αναλυτών, καθώς ο όγκος των τροφίμων συρρικνώθηκε.
«Ο όμιλος θα πρέπει να στηριχθεί σε πρωτοβουλίες περικοπής κόστους και παραγωγικότητας προκειμένου να αντισταθμίσει ορισμένες από τις επιπτώσεις των χαμηλότερων όγκων και να διατηρήσει τους στόχους κέρδους σε καλό δρόμο βραχυπρόθεσμα», ανέφερε ο Κίκρι σε ερευνητική έκθεση.
Η Conagra Brands τόνισε επίσης τις «χαμηλότερες τάσεις κατανάλωσης» και τις πρωτοβουλίες παραγωγικότητας στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της την Πέμπτη. Άλλοι κατασκευαστές συσκευασμένων τροφίμων, όπως η General Mills Inc. και η Kraft Heinz Co. έχουν επίσης επικεντρωθεί στην παραγωγικότητα ως έναν τρόπο βελτίωσης των περιθωρίων κέρδους εν όψει της υποτονικής αύξησης των πωλήσεων.
Τα τρόφιμα αποτελούν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας της PepsiCo, αντιπροσωπεύοντας το 59% των παγκόσμιων εσόδων το 2023.
Η εταιρεία με έδρα το Purchase της Νέας Υόρκης επανέλαβε τις περισσότερες πτυχές των προβλέψεων για το σύνολο του έτους, εκτός από το ότι τώρα στοχεύει σε οργανική αύξηση των εσόδων κατά 4% για το έτος σε σύγκριση με “τουλάχιστον 4%” προηγουμένως.
Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή ήταν 2,28 δολάρια για το τρίμηνο, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 2,15 δολάρια. Η εταιρεία δεν έχει χάσει τις εκτιμήσεις για τα τριμηνιαία κέρδη εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.