Ο μετασχηματισμός της Παπαστράτος μπορεί να αποτελεί πλέον case study για το πως μπορεί μία παλαιά, παραδοσιακή επιχείρηση να επανεφεύρει τον εαυτό της, αυτό όμως δε σημαίνει ότι ο αγώνας για αλλαγή έχει τέρμα… Κάπως έτσι και η διοίκηση της εταιρείας φροντίζει να βάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη με σημαία τα εναλλακτικά του καπνού προϊόντα τα οποία αποτελούν και την επόμενη μέρα της καπνοβιομηχανίας.
Έτσι οι επενδύσεις στο εργοστάσιο της Παπαστράτος όχι μόνο συνεχίζονται απρόσκοπτα αλλά πλέον πραγματοποιούνται με καταιγιστικό ρυθμό ξεπερνώντας κατά πολύ το αρχικό budget, όπως εξηγούσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χρήστος Χαρπαντίδης χθες, στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση της 2ης πανελλαδικής έρευνας της Marc για το κάπνισμα.
Σύμφωνα με τον ίδιο τα έτη 2021 και 2022 οι επενδύσεις που βαίνουν προς ολοκλήρωση έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα 125 εκατ. ευρώ που είχαν ανακοινωθεί εξαρχής σε μία προσπάθεια διαρκούς επέκτασης της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου στον Ασπρόπυργο, το οποίο αποτελεί σήμερα ένα απ’ τα ελάχιστα εργοστάσια του Ομίλου Philip Morris International (PMI) όπου παράγονται τα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού.
Γι αυτό εξάλλου τόσο ο κ. Χαρπαντίδης όσο και ο κ. Καργαρώτος εξηγούσαν χθες πως σχεδιάζεται ήδη το επόμενο πλάνο επενδύσεων στο εργοστάσιο στην κατεύθυνση πάλι της παραγωγικής επέκτασης με νέες γραμμές παραγωγής αλλά και νέες γραμμές ψηφιακής εκτύπωσης. Ένα επενδυτικό “ράλι”, το οποίο παράλληλα τροφοδοτείται και απ’ τον εσωτερικό ανταγωνισμό στον Όμιλο PMI. Σημειωτέον πως σήμερα τα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού παράγονται εκτός του εργοστασίου στον Ασπρόπυργο, στην Ιταλία, τη Ρουμανία και τη Ν. Κορέα.
Σήμερα το 85% της παραγωγής του εργοστασίου της Παπαστράτος εξάγεται σε 14 χώρες καλύπτοντας ανάγκες του Ομίλου της PMΙ. Το δε 65% των εσόδων της Παπαστράτος προέρχονται από τις πωλήσεις θερμαινόμενων ράβδων.
Σε αυτό συντελούν αφενός οι εξαγωγές και αφετέρου η ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς στο κομμάτι των εναλλακτικών προϊόντων, τα οποία έχουν και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Μάλιστα σήμερα το IQOS έχει φθάσει να κατέχει το 20% του συνόλου της αγοράς καπνικών στην Ελλάδα, όπως έλεγε ο κ. Καργαρώτος. Κάτι που κατατάσσει αυτόματα τη χώρα μας στην 3η με 4η θέση της λίστας των 72 χωρών συνολικά με τη μεγαλύτερη διείσδυση του συγκεκριμένου προϊόντος στην αγορά καπνικών.