Η ξέφρενη πορεία των ναυλαγορών σε container vessels και φορτηγά έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της αξίας των πλοίων. Σύμφωνα με την Clarkson Research Services ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος σήμερα αξίζει 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια, που αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών. Πρόκειται για αύξηση σε ποσοστό 26% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Τα συγκριτικά στοιχεία της 10ετίας είναι εντυπωσιακά. Το 2010 ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος άξιζε 700 δισεκατομμύρια δολάρια, για να φτάσει σε 10 χρόνια το ένα τρισεκατομμύριο. Παράλληλα, με βάση και τη χωρητικότητα σε gross tonnage, ο εμπορικός στόλος είναι μεγαλύτερος κατά 65% σε σύγκριση με το 2010. Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, η αξία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέβηκε κατακόρυφα το 2021 σχεδόν έχουν τριπλασιασθεί ενώ ανοδική είναι και η τιμή των φορτηγών πλοίων.
Επίσης, η συνολική αξία των υπό παραγγελία πλοίων στα ναυπηγεία του κόσμου φθάνει τα 251 δισεκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζει αυξημένη κατά 11%. Από την πλευρά των Ελλήνων εφοπλιστών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research, από τις αρχές του χρόνου έχουν αγοράσει 266 πλοία συνολικής αξίας 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Από αυτά τα 167 είναι φορτηγά, αξίας 2,6 δισ. δολαρίων, 62 δεξαμενόπλοια, αξίας 1,2 δισεκατομμυρίου δολαρίων, 27 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 369 εκατ. δολαρίων, τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 226,5 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών. Από την αρχή του 2021 έχουν αγοραστεί, παγκοσμίως, 1.235 πλοία συνολικής έως τώρα αξίας 18,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 24,5% των χρημάτων που έχουν δαπανηθεί συνολικά το 2021 ενώ καλύπτουν σε αριθμό αποκτηθέντων πλοίων σε ποσοστό 21,5%. Από αυτά τα 1.235 πλοία τα 603 είναι φορτηγά, 312 δεξαμενόπλοια, 216 containers 15 υγραεριοφόρα, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.