Η Κίνα σέρνει τον χορό του παγκόσμιου εμπορίου το 2021. Σύμφωνα με την κινεζική Στατιστική Υπηρεσία το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 18,3% το α’ τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020.

Η Κίνα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της παγκόσμιας οικονομίας. Η ζήτηση εμπορευμάτων αυξάνεται συνεχώς και μαζί τους και το μεταφορικό έργο των πλοίων αφού η Κίνα εισάγει πρώτες ύλες και εξάγει προϊόντα. Για το σιδηρομετάλλευμα η μηνιαία αύξηση εισαγωγών στην Κίνα είναι 12,8%. Η εισαγωγή κάρβουνου αυξήθηκε κατά 28,6%. Η επιστροφή στην όποια κανονικότητα του παγκόσμιου πληθυσμού έχει οδηγήσει στην ενίσχυση της καταναλωτικής συμπεριφορές. Τα καλά αποτελέσματα απολαμβάνει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου, ενώ τα δεξαμενόπλοια συνεχίζουν να κοιτάνε τον πάτο του βαρελιού.

Ναυλαγορά φορτηγών

Στα φορτηγά πλοία η χρονιά που έχει ανατείλει είναι καλύτερη. Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ανέβηκε κατά 14,4% την εβδομάδα 12-18 Απριλίου 2021 και από τις 2.085 μονάδες έκλεισε στις 2.385. Ο μέσος όρος είναι 1.799 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.

Τα πλοία Capesize, που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά, ζουν τον «μήνα του μέλιτος». Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 19,3% από τις 2.883 μονάδες στις 3.439. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 19.850 δολάρια την ημέρα έως τις 44.000 δολάρια.

Στα Panamax υπήρξε αύξηση της ναυλαγοράς κατά 17,2% από τις 2.003 μονάδες στις 2.347. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 11.749 δολάρια την ημέρα έως τις 26.841 δολάρια.

Στα Supramax η άνοδος της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 3,9% από τις 1.780 μονάδες στις 1.849. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 17.204 δολάρια την ημέρα έως τα 27.733 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε νέα μείωση του δείκτη κατά 4,1% από τις 1.049 μονάδες στις 1.006. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 12.643 δολάρια την ημέρα έως τις 22.531 δολάρια.

Ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων

Την εβδομάδα 12-18 Απριλίου στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίστηκε η καθοδική πορεία δημιουργώντας αρνητική ψυχολογία με την ασφυκτική πίεση μηνών να προκαλεί μεγάλες ζημιές στις ναυτιλιακές.

Σύμφωνα με την Allied Shipping Research ο BDTI –δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil– μειώθηκε κατά 6,3% από τις 646 μονάδες στις 605. Ο μέσος όρος είναι οι 612 μονάδες με την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2020 να ήταν στις 722 μονάδες.

Καθοδική πορεία έχει και ο BCTI –δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο»– κατά 4,9% από τις 567 μονάδες στις 539. Ο μέσος όρος είναι οι 530 ενώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2020 η ναυλαγορά ήταν στις 586 μονάδες.

Η πίεση, όμως, συνεχίζεται στα VLCC δεξαμενόπλοια αλλά είναι πιο μειωμένη. Η χασούρα έχει φθάσει από τα 7.272 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο στα 6.096 μείωση 16,2% που σημαίνει ότι οι εφοπλιστές συνεχίζουν να «μπαίνουν μέσα» στα ταξίδια που κάνουν τα πλοία τους.

Για τα Suezmax οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 55,3% στα 2.435. δολάρια την ημέρα από 5.444.

Για τα Aframax οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 105,1% από τα 4.849 δολάρια την ημέρα στα μείον 248 δολάρια που είναι ο μέσος όρος της χασούρας των πλοιοκτητών την ημέρα.

 

Δείτε όλες τις  τελευταίες Ειδήσεις από την  Ελλάδα και τον  Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο  Radar.gr.