Η αγορά των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα τις τελευταίες εβδομάδες μοιάζει να έχει περάσει σε νέα φάση έντασης: η ΔΕΗ, εκμεταλλευόμενη την ελευθερία στην αγορά ενέργειας, εισέρχεται από το παράθυρο στις υπηρεσίες FTTH προσφέροντας υπερ-φθηνά πακέτα ίντερνετ, κλονίζοντας το παραδοσιακό οικοδόμημα της Cosmote.

Αντιμέτωπος με μια τέτοια «επιθετική» κίνηση, ο ΟΤΕ επιχειρεί να απαντήσει με… συνεργατικό δόγμα, σφίγγοντας ακόμη περισσότερο τη σχέση του με την Protergia και το δίκτυο καταστημάτων Γερμανός.

Η «βελούδινη» σχέση με Protergia από το 2016

Η συνεργασία ΟΤΕ–Protergia ξεκίνησε το 2016, όταν τα ενεργειακά προϊόντα της θυγατρικής του Ομίλου Μυτιληναίου άρχισαν να διατίθενται στα καταστήματα ΟΤΕ και Γερμανός. Από τότε, η Protergia έχει εδραιώσει παρουσία σε περισσότερα από 450 σημεία πώλησης, ενώ ο ΟΤΕ απέκτησε πρόσβαση σε ένα νέο consumer base εκτός του τηλεπικοινωνιακού του πυρήνα.

Τώρα, ενόψει της «εισβολής» της ΔΕΗ, ο ΟΤΕ θα ζητήσει την επέκταση της συνεργασίας σε κοινά πακέτα ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, με στόχο να λανσάρουν συνδυαστικές λύσεις σε ελκυστικές τιμές.

Η «βόμβα» των χαμηλών τιμών της ΔΕΗ

Η ΔΕΗ, μέχρι στιγμής, έχει καλύψει περίπου 600.000 νοικοκυριά με δίκτυο FTTH, προσφέροντας πακέτα 500Mbps, 1Gbps και 2,5Gbps σε τιμές που φτάνουν να είναι έως και 56% χαμηλότερες από αυτές της Cosmote. Ενδεικτικά, το πακέτο 1Gbps κοστίζει €19,90/μήνα έναντι €45,10/μήνα της Cosmote, ενώ το 500Mbps χρεώνεται €17,90/μήνα αντί €37,50/μήνα της παλιάς «διαχρονικής κυρίαρχης» .

Με στόχο να επεκταθεί σε 1,5 εκατ. συνδέσεις FTTH έως το τέλος του 2025 και σε 3 εκατ. έως το 2030, η ΔΕΗ δείχνει αποφασισμένη να παίξει ρόλο «game changer» στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, αμφισβητώντας ευθέως το μοντέλο που ακολούθησε ο ΟΤΕ τις προηγούμενες δεκαετίες .

JPMorgan: Απειλή αλλά και «κρυφό όπλο» για τον ΟΤΕ

Σε πρόσφατη ανάλυσή της, η JPMorgan υποβάθμισε σε «ουδέτερη» (neutral) τη σύστασή της για τη μετοχή του ΟΤΕ, από «υπεραπόδοση» (outperform), εξαιτίας των αυξημένων πιέσεων από τη ΔΕΗ . Παρά την υποβάθμιση, διατηρεί αμετάβλητο στόχο τιμής στα €18,5 για το Δεκέμβριο του 2026, αντιστοιχώντας σε προοπτική σημαντικής ανάκαμψης.

Η αμερικανική τράπεζα επισημαίνει ότι έως σήμερα ο ΟΤΕ κατάφερνε να μετριάσει τις απώλειες σε τεχνολογίες xDSL/FTTC μέσω αναβάθμισης συνδρομητών σε FTTH. Ωστόσο, η «γοργή διείσδυση» της ΔΕΗ στα νέα δίκτυα ενδέχεται να ανατρέψει αυτό το εύθραυστο status quo, οδηγώντας πιθανούς νέους συνδρομητές στην «πράσινη» εναλλακτική .

Παράλληλα, η JPMorgan αναγνωρίζει ότι ο ΟΤΕ διατηρεί πλεονέκτημα στην προσφορά ολοκληρωμένων πακέτων (FMC): σήμερα το 70% των ευρυζωνικών πελατών της Cosmote επιλέγει συνδυασμό σταθερής, κινητής και τηλεόρασης, έναντι μόλις 42% στον συνολικό κλάδο . Αυτό το «όπλο» μπορεί να περιορίσει τις εκροές προς τη ΔΕΗ, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Ένα είναι βέβαιο, η «μάχη» των τιμών και των υπηρεσιών ενέργειας–τηλεπικοινωνιών μόλις ξεκίνησε. Ο ΟΤΕ επιχειρεί να σηκώσει το γάντι που του πέταξε η ΔΕΗ και η έκβαση αυτής της κόντρας μπορεί να σηματοδοτήσει νέο τοπίο στην ελληνική αγορά, προς όφελος –και μόνο– του τελικού καταναλωτή.

Διαβάστε ακόμη: